Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus M2N-E og Geil DDR800CL5 vil ikke boote *løst*

Anbefalte innlegg

Hardware: Geil PC2-6400, X2 4200+, X1900XT, Asus M2N-E, MIST 500W.

Det står noe her om at brikkene må bootes i safe mode spd :S

Det som skjer når jeg prøver å boote er at alt av vifter går rundt, men skjermen får ikke noe signal. I tilleg lyser ikke keyboardet slik det pleier å lyse når man booter. Jeg har prøvd med to forskjellige skjermkort så jeg tror ikke det er der probemet ligger. Det kan dog nevnes at led-sene på skjermkortet (X1900XT) lyser ødt når jeg prøver å boote, skal de det? Jeg har også prøvd å cleare RTC (Real Time Clcok) RAM i CMOS. Det som skjedde da jeg gjorde dette var at dataen gikk fra å slå seg av etterat viftene så vidt hade startet å gå, til at dataen i tillegg til viftene sto og durte helt til jeg slo den av igjen.

Takker for hjelp!

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny maskin ja :) ( Ikke min da)

Jammen hadde jeg ikke glemt å koble til 4-pins 12 volt kabelen, men det hjalp ikke stort å koble den inn heller. Nå er alt som skjer at viftene så vidt starter for så å stoppe igjen. Jeg har prøvd med kun en rambrikke også.

Takk for hjelpen så langt :thumbup:

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme hovedkort og samme minnebrikka bare at minnebrikkene er 5300/667mhz og kan godt si at hovedkortet støtter minnebrikkene ja! Men jeg hadde et problem da jeg skulle starte maskina mi første gang, en av de minnebrikkene virket ikke så jeg klarte å starte maskin med bare en av dem, men nå fikk jeg 2 nye i erstatning og dem virker bra dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...