Gå til innhold

Gigabyte TV-kort og ekstremt masse støy

Anbefalte innlegg

Hei,

Fått meg nytt TV-kort, et Gigabyte Digital Theater Hybrid TV Card. Plugget det inn i første ledige PCI-port, satte inn kabelen som før gikk til tven, fikk instalert den medfølgende programvaren og den søkte automatisk etter kanaler. Jojo, kanaler fant den og greit så langt, men hadde forventet noe som lignet på det den gamle lille TVen min klarte hva bildekvalitet angår. I stedet for jeg et bilde som er så fullt av støy at det knapt er mulig å se at det er TV2 jeg ser på (24:p).

Første gang jeg har brukt et TV-kort, var egentlig litt skeptisk, men når jeg har en 22" Acer widescreen skjerm (AL2216W) føltes fjortentommern min liten og det hadde vært greit med TV på pc-skjermen. Bedre plass blir det og.

Håper på en løsning for å faktisk få akseptabel bildekvalitet, ellers blir det nok retur.

Har UPC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle tro det var noe feil med kortet, i såfall. Virker jo litt rart at det skal være så fullt av støy om det er ganske greit på din vanlige TV.

Du kan jo benytte angrefristen og prøve et annet kort, men da bør du nok også si fra der du kjøpte det at kortet var så dårlig at du lurer på om det er defekt, slik at det ikke videreselges til noen andre.

Lenke til kommentar

Om du sjekker hvilken freq. kortet har låst seg til på de forskjellige kanalene(men ta sjekk en kanal først) og sammenlign med hva din tv har for freq på samme kanal/er, sjekk og tv std som er valgt, skal stå på pal-b (evt. -BG)stemmer disse 100% er det muligens feil på tv kort.

Lenke til kommentar
Om du sjekker hvilken freq. kortet har låst seg til på de forskjellige kanalene(men ta sjekk en kanal først) og sammenlign med hva din tv har for freq på samme kanal/er, sjekk og tv std som er valgt, skal stå på pal-b (evt. -BG)stemmer disse 100% er det muligens feil på tv kort.

6830746[/snapback]

Det med frekvenser har jeg lurt på og, men finner ingen steder der jeg kan se eller justere dem. Skal sende en mail til mamoz.

Problemet med angrefrist er at det ender med øke prisen på kortet ganske mange prosent bare i frakt. Må i såfall få det på defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...