Gå til innhold

STORE nyheter på vei!

ShredLord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Jojo, ikke så aller værst faktisk. Det tyder på at lanseringen kan være nærmere enn november.

Også godt å høre at den er 20% mer effektiv enn Gekko. Siden den også er klokket på ut i fra rapporter, på 729Mhz, bør den være en god del raskere og effektiv enn Gekko.

Virker egentlig som om at oktober virkelig kan være måneden for Wii. Håper det. De trenger tiden før PS3 i USA og Japan lanseres. Jeg har alltid regnet med at den ville lanseres minst en måned før PS3. Kanskje har jeg rett?

EDIT: I følge IGN, skal de ha et nytt spill og et nytt tilbehør å vise fram i morgen. Spillet skal være et "forventet" spill...

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Også godt å høre at den er 20% mer effektiv enn Gekko. Siden den også er klokket på ut i fra rapporter, på 729Mhz, bør den være en god del raskere og effektiv enn Gekko.

6823316[/snapback]

http://arstechnica.com/news.ars/post/20060802-7407.html

Ars Technica har en artikkel om ryktet om en 729 mhz prosessor som er interessant lesning.

Ellers er jeg enig i at dette var ganske antiklimatisk. Særlig med alle spekulasjonene som fløy på diverse forum om en sjokk-release. :no:

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar

Er vel ikke noen bombe at Nintendo nyheter blir hypet noe sykt opp. Dette skjer hver gang noen sier de skal komme med nyheter som inkluderer Nintendo. Hos Sony hyper Sony selv produktene, mens hos Nintendo er det fansen som gjør det. Husker enda alle Nintendo gutta som satte oppe hele natten rudt Tokyo Game show for noen år siden, siden Nintendo hadde lvoet å komme med utrolige nyheter. Tokyo game show varte og sluttet uten noen som helst stor nyhet.

Lenke til kommentar
Tokyo game show varte og sluttet uten noen som helst stor nyhet.

6823447[/snapback]

Jaha? Å vise fram kontrollen var ikke en stor nyhet?

Fansen hyper jo alltid opp ting så mye dem kan, for så å bli skuffet. Har fulgt Nintendo lenge nok til å ikke legge for mye i rykter og spekulasjoner. Har fått nok skuffelser.

Men jeg vil nå ikke si at dette ikke er kjempe gode nyheter. Det betyr jo at Wii har allerede et godt lager av ferdige enheter som venter på en lansering. I motsettning til MS og Sony, har Nintendo alt klart og ting går etter planen. Faktisk ligger de forran skjema og vil ha flere konsoller klare innen året er over, enn det de først hadde satt.

Lenke til kommentar
Er vel ikke noen bombe at Nintendo nyheter blir hypet noe sykt opp. Dette skjer hver gang noen sier de skal komme med nyheter som inkluderer Nintendo. Hos Sony hyper Sony selv produktene, mens hos Nintendo er det fansen som gjør det. Husker enda alle Nintendo gutta som satte oppe hele natten rudt Tokyo Game show for noen år siden, siden Nintendo hadde lvoet å komme med utrolige nyheter. Tokyo game show varte og sluttet uten noen som helst stor nyhet.

6823447[/snapback]

Var det ikke i fjor at Nintendo viste frem Wiimoten da?

Vil klassifisere det som en stor nyhet :p

Lenke til kommentar

Det betyr jo at Wii har allerede et godt lager av ferdige enheter som venter på en lansering. I motsettning til MS og Sony, har Nintendo alt klart og ting går etter planen. Faktisk ligger de forran skjema og vil ha flere konsoller klare innen året er over, enn det de først hadde satt.

Sannsynligvis er Nintendo-produksjonen godt i gang, men denne artikkelen omtaler bare IBM's produksjon av CPU til Wii.

I tillegg hevder den at Sony har over 3 millioner Cell-prosessorer liggendes foreløpig. Hvis produksjonen her fortsetter i samme hastighet, og Sony får ordnet opp i produksjonen av blå laser-dioder, så burde de hvertfall være godt på vei til å levere konsoll på et sultent marked.

Men absolutt positivt at Nintendo ser ut til å holde fristene sine med launch om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar

Det betyr jo at Wii har allerede et godt lager av ferdige enheter som venter på en lansering. I motsettning til MS og Sony, har Nintendo alt klart og ting går etter planen. Faktisk ligger de forran skjema og vil ha flere konsoller klare innen året er over, enn det de først hadde satt.

Sannsynligvis er Nintendo-produksjonen godt i gang, men denne artikkelen omtaler bare IBM's produksjon av CPU til Wii.

I tillegg hevder den at Sony har over 3 millioner Cell-prosessorer liggendes foreløpig. Hvis produksjonen her fortsetter i samme hastighet, og Sony får ordnet opp i produksjonen av blå laser-dioder, så burde de hvertfall være godt på vei til å levere konsoll på et sultent marked.

Men absolutt positivt at Nintendo ser ut til å holde fristene sine med launch om ikke så lenge :)

6823849[/snapback]

I følge rapporter tidligere har den ferdige versjonen av Wii vært i produksjon siden juli også. Denne rapporten fra IBM bekrefter på mange måter dette. Det var en nyhet om at produsenten bak teknologien i Wiimoten (hovedkontrollen) allerede hadde flere millioner klare. Dette var tidlig i august en gang.

Jeg håper på en god overraskelse om en uke.

Edit: Sjekket dette nettopp. PixArt ventet å ha rundt 1 million brikker klare i løpet av august. Nintendo har skrudd opp antall konsoller innen året er omme fra 2 millioner til 4 millioner. De er godt i gang og lanseringen kan komme raskere enn mange av oss forventer. La oss krysse fingrene.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Ok jeg skulle kanskje spesifisert litt mer at jeg ikke tenkte på TGS 2005, men mer ting som gikk rundt Gamecube, når Nintendofansa fant ut at Gamecube solgte veldig dårlig i forhold til PS2, og ikke klarte å selge bedre enn nykommeren Xbox.

Det ble mange ganger i denne perioden snakket om "major news" men det kom aldri noen i det hele tatt. Et annet eksempel er fra E3 i 2005 (hvis jeg husker rett) hvor den NintendoON eller noe slim filmen gikk rundt på nettet. Mange av de jeg kaller Nintendofans svelget den filmen rått, om enn med litt skepsis. Når E3 begynte så fant de til og med skjulte reklmaer som de mente hintet til denne videoen med et reklameskilt som skiftet mellom å si bare Nintendo og NintendoON.

Det er de to tillfellene jeg kommer på i farten, men det er veldig vanlig å se dette rundt på forumene med en gang det er snakk om en nyhet rundt Nintendo.

Siden jeg først begynner å snakke om ting jeg ikke husker helt kan jeg jo bruke wikipedia til å hjelpe meg med info om the nintendo megaton.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

Filmen var absolutt genial, og det hadde vært utrolig å få en maskin som kunne lage spill ut av tankene dine. Men at noen faktisk kunne tro på det var over min fatteevne. Redigert forresten min forrige post og la inn en link til wikipedia om the nintendo megaton, som refererer til den første tingen jeg tenkte på (det hadde visst ikke noe med TGS å gjøre).

Lenke til kommentar

Nintendo Wii kommer 24 november og kommer til å koste £149 i England. Altså under 2000 NOK blir det.

Ikke spør meg hvorfor jeg vet det, men det er kanskje litt mer breaking news enn det første.

Endret av sniK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...