Gå til innhold

Blir verden sykere og sykere?

Anbefalte innlegg

Verden blir bedre og bedre, men... noen... ødelegger det med å ikke sette seg inn i saker før de sender reportasjer og lager partier basert på uvitenhet og fordommer..

6843335[/snapback]

Som venstresidens fordomer mot det å være suksessfull? :innocent:

6846504[/snapback]

uhmm... sal det være et argument?

Ellers har du jo en feil i signaturen din, da intergrasjon faktisk betyr å tilpasse seg det nye, og siden jeg regner med du hinter til innvandring blir faktisk integrering i denne sammenhengen at innvandrerene skal tilpasse seg oss ;)

ordbok.no, integrere

6846504[/snapback]

Jeg lærte det av min mor som jobber med intigrering i barnehager (nå har hun fått tilbud i oslo komune om å jobbe med å reise rundt i norg og holde foredrag om intigrering), men grunnet uvitenhet fra media så betyr det nå, for folk flest, at innvandrerne skal tillpasse seg oss mens vi ikke skal løfte en finger for å leve sammen med folk fra andre kulturer, men for meg høres det nesten like dumt ut som når programmlederen på gomorgen norge sier "Ja du lager jo endel etnisk mat".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Verden blir bedre og bedre, men... noen... ødelegger det med å ikke sette seg inn i saker før de sender reportasjer og lager partier basert på uvitenhet og fordommer..

6843335[/snapback]

6846504[/snapback]

Nei, det skal være et retorisk spørsmål. :)

Ellers har du jo en feil i signaturen din, da intergrasjon faktisk betyr å tilpasse seg det nye, og siden jeg regner med du hinter til innvandring blir faktisk integrering i denne sammenhengen at innvandrerene skal tilpasse seg oss ;)

ordbok.no, integrere

6846504[/snapback]

Jeg lærte det av min mor som jobber med intigrering i barnehager (nå har hun fått tilbud i oslo komune om å jobbe med å reise rundt i norg og holde foredrag om intigrering), men grunnet uvitenhet fra media så betyr det nå, for folk flest, at innvandrerne skal tillpasse seg oss mens vi ikke skal løfte en finger for å leve sammen med folk fra andre kulturer, men for meg høres det nesten like dumt ut som når programmlederen på gomorgen norge sier "Ja du lager jo endel etnisk mat".

6849298[/snapback]

Standar skolepensum ved snakk om innvandring er jo at integrasjon betyr at innvanderer integrerer seg inn i det norske samfunnet, ikke at det norske samfunnet integrerer seg innvandrerene. Dette har jo egentlig ikke så mye med hva media sier, men mer hva norsk språkråd har bestemt. Hvis du har en annen mening om selve innvandringsspørsmålet så kan du jo godt uttrykke den ved å bruke ord som har samme mening med det du prøver å få frem.

Lenke til kommentar

6843335[/snapback]

6846504[/snapback]

Nei, det skal være et retorisk spørsmål. :)

ordbok.no, integrere

6846504[/snapback]

6849298[/snapback]

Standar skolepensum ved snakk om innvandring er jo at integrasjon betyr at innvanderer integrerer seg inn i det norske samfunnet, ikke at det norske samfunnet integrerer seg innvandrerene. Dette har jo egentlig ikke så mye med hva media sier, men mer hva norsk språkråd har bestemt. Hvis du har en annen mening om selve innvandringsspørsmålet så kan du jo godt uttrykke den ved å bruke ord som har samme mening med det du prøver å få frem.

6849576[/snapback]

yes yes, you are very right :)

now take your pills and go back watching the news :yes:

Lenke til kommentar

Hmm... dette minner meg på en sang vi pleide å synge i barnehagen. Den gikk noe sånt som "I PK-land, der hvor alt går an, er de like tøysete pg rare alle mann"

Integrering i denne sammenhengen betyr faktisk at de gjøres til en del av vårt samfunn. At noen forsøker å omdefinere språket for å gjøre ting mer PK, det er ikke noe nytt.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...