Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen ideer om hvordan trene beina mine?

Ole_Rygg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Sykling er fint! Har fått kraftige muskler i begge beina etter et år med sykling.

Jogging sliter mye på ryggen, så jeg vil ikke anbefale det.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Tja, ta deg en virkelig djevelkur du. Meld deg inn på et treningssenter, så trener du resten av kroppen. Nytter ikke ha de beina som buler av muskler når magan henger og armene er på størrelse med fyrstikker ;)

Edit:

Må vel en liten tur ontopic og da...

Jogging er fin øvelse, sykkling og. Husk, om du skal sykle på stillestående sykkel, øk belastningen ved jevne mellomrom for så å reise deg og tråkke. Dette for å trene hele spekteret.

Bruker somregel å trene ca 4 øvelser på beina, pluss da sykling/jogging.

Jogging sliter mye på ryggen, så jeg vil ikke anbefale det.

Kommer helt ann på hvordan du jogger. Om du jogger med harde tramp og platter deg avgårde så sier det seg selv at det går utover ryggen. Men om du jogger med jevn dur og naturlige bevegelser så skader det ikke ryggen så forferdelig mye...

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Jogging på asfalt er som oftest ikke ideelt, men kan går problemfritt ved bruk av enkle gummiheler i skoene eller sko med god demping.

Man forbrenner faktisk MER kalorier ved å gå med høyt tempo, enn å jogge.

Spinning og spenstopp er bra, samt vektrening.

Har hørt at hopping på trampoline også er svært gunstig. 10 minutters intensiv jogging tilsvarer en halvtimes jogging med samme intensitet.

Lenke til kommentar

6828871[/snapback]

Nei, det gjør man nok ikke: Det avhenger av disse faktorene:

1kcal = 4.185KJ

J: kg·m²/s² = N·m

Fordelen med rask gange er at man angriper fettet og ikke musklene (veldig forenklet).

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

6828871[/snapback]

Nei, det gjør man nok ikke: Det avhenger av disse faktorene:

1kcal = 4.185KJ

J: kg·m²/s² = N·m

Fordelen med rask gange er at man angriper fettet og ikke musklene (veldig forenklet).

6829767[/snapback]

Ok. Var bare noe jeg leste ved www.treningsforum.no en gang. Har ikke studert noe fakta rundt det

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få trent bort noe av flesket jeg på beina mine og få trent noen "bein muskler"? :p

6821787[/snapback]

Som bevist mange ganger er ikke punktslanking mulig. Det finnes med andre ord ingen øvelser som er bedre egnet til å fjerne fett på enkelte steder av kroppen enn andre. På den annen side kan du "slanke" beina før fettet forsvinner ved å guffe opp musklene i dem, slik at de ser strammere og slankere ut.

Når du sier at du har mye flesk på beina vil jeg anta at det er raust med det andre steder på kroppen også. Bare det å gå mye kan hjelpe deg fint, finn deg noen gode bakker og jobb. Prøv dog å ikke gå nedover like bratt, da dette kan være drepen for de stakkars meniskene dine. Jogging sliter ikke bare på ryggen, men også på knærne. Vi tunge personer må være ekstra forsiktige med knærne, da disse er utsatt for veldig høy belastning hele tiden. Når man jogger får knærne mye mer å jobbe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...