Ole_Rygg Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Hvordan trener jeg musklene i benene mine? Endret 29. november 2006 av Ole_Rygg Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hvordan kan jeg få trent bort noe av flesket jeg på beina mine og få trent noen "bein muskler"? 6821787[/snapback] Løpe, løpe, gå mye... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Dette passer bedre under sport og fritid ? Uansett. Du kan begynne å svømme krål. Eller begynn å svømme med svømmeføtter, dette er enorm god trening for hele kroppen. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Ja jogg er bra. Og sykling. SÅ finnes det en drøss av øvelser du kan gjøre for å få mer styrke i beina. Rådfør deg på et treningssenter. Lenke til kommentar
ub1soft Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 ER DET ET SPØRSMÅL? jogg din lating! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Sykling er fint! Har fått kraftige muskler i begge beina etter et år med sykling. Jogging sliter mye på ryggen, så jeg vil ikke anbefale det. Endret 8. september 2006 av member-101642 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Tja, ta deg en virkelig djevelkur du. Meld deg inn på et treningssenter, så trener du resten av kroppen. Nytter ikke ha de beina som buler av muskler når magan henger og armene er på størrelse med fyrstikker Edit: Må vel en liten tur ontopic og da... Jogging er fin øvelse, sykkling og. Husk, om du skal sykle på stillestående sykkel, øk belastningen ved jevne mellomrom for så å reise deg og tråkke. Dette for å trene hele spekteret. Bruker somregel å trene ca 4 øvelser på beina, pluss da sykling/jogging. Jogging sliter mye på ryggen, så jeg vil ikke anbefale det. Kommer helt ann på hvordan du jogger. Om du jogger med harde tramp og platter deg avgårde så sier det seg selv at det går utover ryggen. Men om du jogger med jevn dur og naturlige bevegelser så skader det ikke ryggen så forferdelig mye... Endret 8. september 2006 av Bear^ Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jogging på asfalt er som oftest ikke ideelt, men kan går problemfritt ved bruk av enkle gummiheler i skoene eller sko med god demping. Man forbrenner faktisk MER kalorier ved å gå med høyt tempo, enn å jogge. Spinning og spenstopp er bra, samt vektrening. Har hørt at hopping på trampoline også er svært gunstig. 10 minutters intensiv jogging tilsvarer en halvtimes jogging med samme intensitet. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Man forbrenner faktisk MER kalorier ved å gå med høyt tempo, enn å jogge. 6828871[/snapback] Nei, det gjør man nok ikke: Det avhenger av disse faktorene: 1kcal = 4.185KJ J: kg·m²/s² = N·m Fordelen med rask gange er at man angriper fettet og ikke musklene (veldig forenklet). Endret 9. september 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Man forbrenner faktisk MER kalorier ved å gå med høyt tempo, enn å jogge. 6828871[/snapback] Nei, det gjør man nok ikke: Det avhenger av disse faktorene: 1kcal = 4.185KJ J: kg·m²/s² = N·m Fordelen med rask gange er at man angriper fettet og ikke musklene (veldig forenklet). 6829767[/snapback] Ok. Var bare noe jeg leste ved www.treningsforum.no en gang. Har ikke studert noe fakta rundt det Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hvordan kan jeg få trent bort noe av flesket jeg på beina mine og få trent noen "bein muskler"? 6821787[/snapback] Som bevist mange ganger er ikke punktslanking mulig. Det finnes med andre ord ingen øvelser som er bedre egnet til å fjerne fett på enkelte steder av kroppen enn andre. På den annen side kan du "slanke" beina før fettet forsvinner ved å guffe opp musklene i dem, slik at de ser strammere og slankere ut. Når du sier at du har mye flesk på beina vil jeg anta at det er raust med det andre steder på kroppen også. Bare det å gå mye kan hjelpe deg fint, finn deg noen gode bakker og jobb. Prøv dog å ikke gå nedover like bratt, da dette kan være drepen for de stakkars meniskene dine. Jogging sliter ikke bare på ryggen, men også på knærne. Vi tunge personer må være ekstra forsiktige med knærne, da disse er utsatt for veldig høy belastning hele tiden. Når man jogger får knærne mye mer å jobbe med. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Hehe, men er egentlig ikke tung Har bare flesk på beina ingen andre plasser på kroppen Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Da bør du trene øvelser som; - Knebøy - Benpress - Lårcurl - Benspark - Stående tåhev Forklaring av øvelsene: Iform.no - Ben/legger Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 flytt dette til trening og kosthold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå