Halvliter Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Eg har vore utan fjernsyn for mykje, og har bestemt meg for å kjøpe eit. Det bør helst vere nytt og helst mellom 8 og 11 tusen kroner. Minimum 32" trur eg og. (Eg er lei av smått). Det er ikkje så viktig om det er bilderør eller LCD, men eg har lyst på LCD for ein gongs skyld. Eg kjem til å bruke den litt til tv-titting (kabel), mykje til film (DVD og frå PC gjennom S-VIDEO. Nei, eg har ikkje tenkt å legge ut masse på ei veldig lang HDMI-kabel) og veldig lite speling. Eg har kikka litt på nett og litt i ein fjernsynsbutikk i den vesle byen eg bur i. I butikken vart eg anbefalt desse to, begge av merke Grundig: 1. Grundig 32" Rome Flat MFW 82-7622 REF Pris: 6 990,- Her er produktbeskrivelsen frå Grundig (Diverre på engelsk) New TV-Chassis Concept •With the new Grundig TV-chassis concept the Rome is more comfortable, user friendly and future-proof. • The modern Megatron Plus Real Flat picture tube guarantees a crisp, sharp and distortionless picture, even in the fringe areas (e.g. corners) where the channel logo is seen. • The Reference Plus-Technology combines high-resolution detail and natural motion. Intelligent signal processing prevents distortions • EPG allows access to short info now+next after program change (depends on broadcasting station). • The TV set is equipped with Virtual Dolby Surround and a music power of 40 W for a convincing surround sound. • The energie consumption in the stand-by mode is 1 watts. This means more safty as well as energy safing effects and ecological benefits. Picture Tube 82 cm (32") Megatron real flat color picture tube in 16:9 format (visible picture: 76 cm/30") Reference Plus Technology The Reference Plus-Technology combines high-resolution detail and natural motion. Intelligent signal processing prevents distortion such as blurring during fast camera pans. 100 Hertz Digital Reference Technology Full-frame storage for removal of large area flicker by double picture frequency and line flicker reduction Additional Picture Improvement Scan Velocity Modulation SVM. Dynamic focus. Individual setting of picture sharpness. Color Transient Improvement CTI. Digital comb filter Multi System Reception TheTV standards BG, I, DK, L/L' are supported by the color systems PAL and SECAM (NTSC-Playback 3,58/4.43 MHz via and the stereo systems A2 für B/G/D/K as well as from Nicam (BG, L) + 6.52 MHz (I) Double Window Text Possibility to divide the screen into two parts, simultaneously displaying a program's moving picture and its teletext Virtual Dolby Surround Surround sound without extra loudspeakers. Virtual Dolby Surround by an integrated amplifier and a dolby processor, normally only realizable via four channels 2 Channel Audio System Music/sine power of 40/20 W. 2 broad-band speakers at the front side TOP/FLOF/FAST-Text With 2048 page memory TV-Guide Electronic program guide which is broadcast by the TV stations. The TV-Guide provides information on current and next TV program. Connection Possibilitis 3 Euro AV sockets. S-Video. Front Cinch AV for camera recorder. Headphones Special Features Easy to use due to OSD-supported dialog comments. Auto Tuning System ATS. 12-fold Multipicture. Alarm timer, Games, Calculator. 5-Band Equalizer. Childproof lock. Sleep timer Remote Control TP 170 C Cabinet (WxHxD) / Weight 80.0 x 58.0 x 55.0 cm approx. 53 kg Color Black/silver 2. Grundig 32" Vision 32 LXW 82-8510 TOP Pris: 9 990 (Førpris 17 990) Igjen ein engelsk produktbeskrivelse: Multimedia Widescreen LCD-TV.Attractive, flat, bright and fit for the future • The Vision 32 boasts an attractive, flat design, coupled with a wide range of technical features guaranteeing bright, sharp pictures. The sets are HD ready, which means that you will be able to use all the options available in future. • User-friendly operation with the Grundig on-screen display and its clear menu system. • Teletext with fast 800-page memory clearly displayed with pixel accuracy. Display 81 cm (32") Acctive Matrix Color TFT LC display in 16:9 format, back light 12 CCFL lamps, contrast ratio 700:1, brightness 450 cd/qm, response time 16 ms, viewing angle 170° vertical and 170° horizontal. PC-Mode resolution up to WXGA. Progressive Scan Digital full-frame storage and progressive scan for removal of large area flicker and line flicker reduction. Furthemore, antifacts that usually accur during rapid camera movements are avoided with the help of intelligent signal processing Additional Picture Improvement Individual setting of picture sharpness. Color Transient Improvement CTI. Digital comb filter Multi System Reception TheTV standards BG, I, DK, L/L' are supported by the color systems PAL and SECAM (NTSC-Playback 3,58/4.43 MHz via AV) and the stereo systems A2 für B/G/D/K as well as from Nicam 5.85 (BG, L) + 6.52 MHz (I). For worldwide reception) Picture in Picture (2 Tuner PIP) other terrestrial programme Double Window The possibility to divide the screen into two parts, thus showing two different programmes at the same time (2 tuner) Double Window Text Possibility to divide the screen into two parts, simultaneously displaying a program's moving picture and its teletext 2 Channel Audio System Music/sine power of 14/10 W. 2 broad-band speakers at the front side TOP/FLOF/FAST-Text With 800 page memory Connection Possibilitis 3 Euro AV sockets. S-Video. PC-input. PC Audio-in. Cinch AV output. Cinch AV for camera recorder. YUV-input. Progressive YUV via VGA. HDCP via VGA. DVI-D. Headphones Special Features Auto Tuning System ATS. Childproof lock. Sleep timer Remote Control TP 160 C Cabinet (WxHxD) / Weight 82.5 x 61.9 x 11.4 cm (25.1 cm with stand) / approx. 25.1 kg Color Black Kjelde: Grundig.no Eg må sei at eg har mest lyst på LCD-fjernsynet, men eg gjer meg ikkje over til lysta utan kamp og til min store forargelse finner eg dette på Komplett.no: Funai 32" LCD-TV NCL-3216 inkl.bordstand 1366x768,1000:1,HDMI,8ms,HD-ready Pris: 5 995 Eg hadde prata litt med min guru innen IT og elektriske komponenter og fekk vite at Pixelsvartida burde vere minst mulig. Litt tekniske detaljer på dette ukjente Funai fjernsynet: Diagonal størrelse 32" - widescreenOppløsning 1366 x 768 TV-type Analog-TV PC-grensesnitt HDMI Bildets sideforhold 16:9 Kontrastforhold 1000:1 Synsvinkel 176 grader Synsvinkel (loddrett) 176 grader Pixelsvartid 8 ms Lysstyrke 550 cd/m2 Forbindelser Kontakttype 2 x SCART ( 21 pin SCART ) 1 x HDMI 1 x lydinngang 1 x kompositt video/lyd-inngang 1 x hodetelefoner 1 x kompositt video/lyd-utgang 1 x S-videoutgang Link til Komplett si side:Komplett.no - Funai 32" Som dere ser er kontrastforholdet større, pixelsvartida halvert og lysstyrka betre. Er dette veldig viktig? Vision-serien til Grundig har kome opp på eit nytt plan, Vision II og på dei fjernsyna er det akkurat likt oppsett, og eg tenker at kanskje Funai bruker dårlige komponenter men får "betre" resultat og Grundig har prima-vare. Siden eg ikkje kan stille dei to fjernsyna opp mot kvarandre spør eg. Eg vil og sette pris på om de kjem med forslag om fjernsyn eg kan kjøpe på diverse Expert, Elkjøp og andre kjente butikker. Eg gidder ikkje vente 3 veker på posten når eg kan legge ut litt meir og hente det på lørdag. Endret 18. januar 2007 av Halvliter Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Vi har en Grundig 32" LCD i butikken og hvis du ser på den samtidig som en del av de andre skjermene er kvaliteten relativt råtten. Legg inn ~11 så får du bruktbart bilde; for eksempel fra Sharp. Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Då har eg kjøpt meg fjernsyn! SHARP 32" LCD og re meget fornøyd. Leste nå at du hadde tipsa meg om dei, litt seint, men alikevel, takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå