Gå til innhold

Nikon D80 - Forumbrukernes erfaringer

Anbefalte innlegg

hmm, skeptisk... vanskelig dette:| 18-135 gir meg vel en litt mer allround objektiv, men vil ikke at det skal gå på bekostning av diverse. Elsker å gå tur, og hardangervidda samt diverse andre fjellformasjoner blir hyppig besøkt. men, også litt familie happenings, så allround er litt viktig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop solgte Nikon D80 m/18-135mm til 9995,- fra 17-18 på deres timesalg i dag. Så jeg sikret meg ett:-)

Flere av tilbudene har dukket opp flere ganger, så kanskje det er en idé å følge med på Netshop.no i kveld, for dem som er interessert i dette kitet!

Lenke til kommentar
Netshop solgte Nikon D80 m/18-135mm til 9995,- fra 17-18 på deres timesalg i dag. Så jeg sikret meg ett:-)

Flere av tilbudene har dukket opp flere ganger, så kanskje det er en idé å følge med på Netshop.no i kveld, for dem som er interessert i dette kitet!

7157145[/snapback]

Lenke til kommentar
Mitt førsteinntrykk er at 18-135 er en del skarpere enn 18-55. Litt vanskelig å bedømme utifra de få bildene jeg har sett, men det er ihvertfall inntrykket.

7135900[/snapback]

Det er mitt inntrykk også; synes den ligger i mellom 18-70'en og 18-55'en kvalitetsmessig.

En kamerat kjøpte D80 med 18-135 for litt siden og jeg synes det er en veldig god kombinasjon som dekker betydelige deler av aktuelt brennviddeområde for mange hobbyfotografer som neppe kommer til å kjøpe ekstra objektiver med det første.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har nettopp bestilt et stk. D80 med 18-70mm linsen og prøver nå å bestemme meg for hvilken blitz jeg skal gå for. Jeg vet at jeg kan få SB-600 for tusenlappen pga. FlashBack kampanjen til Nikon, men om det er stor forskjell mellom SB-600 og SB-800 er jeg villig til å betale litt ekstra for det. På hvilke områder vil jeg merke forskjell mellom de to blitzene?

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp bestilt et stk. D80 med 18-70mm linsen og prøver nå å bestemme meg for hvilken blitz jeg skal gå for. Jeg vet at jeg kan få SB-600 for tusenlappen pga. FlashBack kampanjen til Nikon, men om det er stor forskjell mellom SB-600 og SB-800 er jeg villig til å betale litt ekstra for det. På hvilke områder vil jeg merke forskjell mellom de to blitzene?

SB-800 er litt kraftigere enn SB-600 og har noen flere justeringsmuligheter.

Hvis jeg ikke tar feil, er ikke SB-800 med i kampanjen og du må i såfall betale full pris for denne. Da ville jeg heller ha kjøpt to SB-600 (en til tusenlappen i forbindelse med kampanjen og en til full pris) og komme ut på samme pris som for en SB-800. D80 kan styre blitser i to grupper med mulighet for individuelle justeringer av hver gruppe trådløst fra kamera og du vil dermed ha mange flere muligheter enn med bare en blits.

Lenke til kommentar

post-127633-1176913227_thumb.jpgHei.

Jeg har bestilt på FotoVideo ett Nikon D80 med ett Nikon 18-200mm F3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX objektiv. Men når jeg får det er usikkert. Det er leveringstid på objektivet. Gleder meg enormt. Valget sto mellom D80 og D200, men etter samtaler med en prof. fotograf ble valget D80.

Lenke til kommentar
Er ikke det dyrere enn en del andre butikker? (både nett og vanlig butikk). Dårlig tilbud i såfall :)

8415976[/snapback]

Vel, det begynner jo å nærme seg et halvt år siden han kjøpte kameraet, så det var vel ikke et dårlig tilbud. :wee:

Lenke til kommentar

Det er nok lysavfall, som kan bli ganske tydelig når himmelen, som her, ligger og vaker rundt utbrent.

Simpson har brukt en Sigma 18-50/2.8 EX DC ved største blender - da sliter dette objektivet et meget kraftig lysavfall mot kantene ved 18mm. Jeg antar at Hr. Dale har benyttet seg av 18-70 eller 18-135 vidåpen ved 18mm (EXIF mangler), og da utviser også disse relativt tydelig lysavfall. Det lar seg korrigere i etterbehandling, men den beste løsningen er naturligvis å blende ned et trinn eller to (og gjerne zoome inn noen mm).

Edit: Forresten: http://www.foto.no/cgi-bin/leksikon/vis_ord.cgi?ordId=28

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Ikke meningen å bryte inn i en annen tråd men det er sikkert nært nokk. Leste en eller annen plass hær på forumet at Nikon har kampanje tillbud på blits, og at man måtte sende inn "noe" til Nikon/levere "noe" til forhandleren. Har akkurat kjøpt meg ett D80 og selgeren sa at kameraet måtte reg. internett så var alt i boks, men kunne ikke se noe der annet enn reklame.

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...