Ni kon Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Bildene du ser her er med en Nikkor 18-70mm. Jeg har bestilt 18-135mm da min kommende 10 år gamle sønn, skal få leke seg med denne. En tusing for dette gjorde meg ikke til fattiglus, og tenkte han kunne få bruke den når ikke jeg var til stede. Lenke til kommentar
simpson Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Da har min D80 endelig kommet i posten! Venter bare på at batteriet skal bli ferdig ladet... Mitt inntrykk av kameraet så langt: -Grepet passer meg utmerket -Kontrollhjul og knapper er lette å nå mens man tar bilder -Huset er solid bygd -Skjermen er stooor og veldig klar (bare måtte prøve kameraet litt før jeg ladet batteriet) Får vel se igjennom bruksanvisninga mens jeg venter på batteriet. Gleder meg til å ta masse bilder med dette kameraet! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Da har min D80 endelig kommet i posten! Venter bare på at batteriet skal bli ferdig ladet... Mitt inntrykk av kameraet så langt: -Grepet passer meg utmerket -Kontrollhjul og knapper er lette å nå mens man tar bilder -Huset er solid bygd -Skjermen er stooor og veldig klar (bare måtte prøve kameraet litt før jeg ladet batteriet) Får vel se igjennom bruksanvisninga mens jeg venter på batteriet. Gleder meg til å ta masse bilder med dette kameraet! 6855841[/snapback] Er dette kit løsningen eller kun huset? Spør fordi kit pakkene ikke ser ut til å være på lager enda. PS: Jeg har bestilt D80 kit med 18-70, valgte den solide byggekvaliteten på denne overfor 18-135 som i tillegg har plastic mount. Dessuten så er DC Resource ute med en full review av D80 med 18-135, verdt å få med seg. Link til testen. Telcontar Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Simpson: Regner med at du poster en del bilder her da. Skal forandre overskriften på denne. Og gratulerer! Sykt digg, ikke sant? Lenke til kommentar
simpson Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Er dette kit løsningen eller kun huset? Spør fordi kit pakkene ikke ser ut til å være på lager enda. PS: Jeg har bestilt D80 kit med 18-70, valgte den solide byggekvaliteten på denne overfor 18-135 som i tillegg har plastic mount. Dessuten så er DC Resource ute med en full review av D80 med 18-135, verdt å få med seg. Link til testen. Telcontar 6856144[/snapback] Kun huset, kjøpte et brukt Sigma 18-50 f2.8 som jeg fikk en god pris på. Dette er mitt første speilrefleks, er kjempefornøyd så langt. Søkeren er mye større enn på 350D som et par kompiser av meg har. Nei, nå må jeg knipse litt igjen, klør i fingrene..... Lenke til kommentar
simpson Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Sykt digg, ikke sant? 6856748[/snapback] Yes sir! Lenke til kommentar
simpson Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Her er mine første bilder med mitt nye kamera: Bilen min Litt av hagen En rotete bakgård Nærbilde av skiltet i forrige bilde Nedlagt svømmehall Tre på baksida av nedlagt svømmehall Avis (ISO 1600) Rekkehus Alle bilder tatt med blenderprioritet så nær som det av treet, der prøvde jeg landskapsfunksjonen. Jeg er enda i lærefasen med speilrefleks, så dersom bildene ikke er 100% så er det heller fotografen enn kameraet sin feil. Jeg er kjempefornøyd med kameraet, det holder helt sikkert i massevis for meg i lang tid fremover. Kan også nevne at bildene er tatt med Sigma 18-50 f/2.8. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Suverene bilder Simpson! Syns det var drit bra bilder. Du er nok mye bedre enn meg Mektig imponert over bilen din! med 2CV og D80 må du være en hit hos damene Kom akkurat inn fra tur. Landskapsfunksjon om natt, frihånd: (bildet blir som vanlig større om du klikker på det) Seff uten noen form for bilderedigering eller annet tull Endret 13. september 2006 av oivind_dahle Lenke til kommentar
simpson Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Suverene bilder Simpson! Syns det var drit bra bilder. Du er nok mye bedre enn meg Mektig imponert over bilen din! med 2CV og D80 må du være en hit hos damene 6858182[/snapback] Takk, takk. De eneste hunnkjønn som har uttrykt begeistring for bilen min var ca halvparten så gamle som meg... Så det er nok ikke en så stor damemagnet som man kanskje skulle håpe. Noe min bedre halvdel sikkert setter pris på. Stilig bilde av Sinnataggen (er han sinna fordi han ikke vil bade? synes han ser litt skitten ut). Ikke verst å få et så skarpt bilde på frihånd i mørket. Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Ser utrolig bra ut, fine eksponeringer. Øyvind: bildet av sinnataggen er godt eksponert og komponert, men man ser at det er tatt på frihånd siden det er bevegelsesuskarphet i bildet. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Vet: Men i neste uke henter jeg Denne + denne på postkontoret mitt Da blir livet så mye mye mye bedre tror jeg. For livet er ikke bra før man har masse man ikke trenger Lenke til kommentar
romanticide Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 da har jeg hatt min d80 i 4 dager, og vil anbefale alle som eier en d50 å oppgradere! har ikke fått prøvd det ut så mye enda pga influensa, men i helgen skal det bli testet grungig ut med mitt nyervervede nikkor 18-200 mm =) vent dere bilder av en velidg pr-kåt hvit katte Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 nikkor 18-200 mm =) 6859043[/snapback] Den linsa er vissnok skikkelig dårlig. Siden du ikke visste det, kan jeg sikker kjøpe den av deg for en vennepris på en 5k Siden vi er så gode venner her på forumet Uansett vil vi se bilder! Masse bilder! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 nikkor 18-200 mm =) 6859043[/snapback] Den linsa er vissnok skikkelig dårlig. Siden du ikke visste det, kan jeg sikker kjøpe den av deg for en vennepris på en 5k Siden vi er så gode venner her på forumet Uansett vil vi se bilder! Masse bilder! 6859066[/snapback] Jeg byr 5001 kr. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Jeg er statig ute å tar bilder. Noen fler som har fått dette? Dagens lille fra meg: Som vanlig ikke noe billedredigering og bildet ble tatt på autoinstillinger klokka 1900 i frognerparken. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Ikke for å være partypooper, men er ikke nesten samtlige bilder i denne tråden preget av å være litt overeksponerte? (Hvit himmel etc) Jeg ser jo at hvit også er den store hit'en i familien Dahles klesskap, og har stor forståelse for at eksponering av hvite klær er meget vanskelig Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Kan ikke uttale meg. Herfra ser de bra ut, men nå sitter jeg på en urrompe bærbar fra forrige årtusen Dog er jeg DRIT fornøyd med D80 Det ligger og litt bedre i hånda mi enn d70s syns jeg. Videre er det en rekke andre smarte finesser som mangler på d70 serien Lenke til kommentar
simpson Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Kom nettopp hjem fra en liten luftetur med kameraet. Nedenfor er resultatet: Bildene er tatt med blenderprioritet eller helautomatiske innstillinger (landskap og nattlandskap). Synes jeg fikk best resultater med helautomatisk når det ble mørkt. Nye erfaringer: Nå har jeg over 500 eksponeringer, og batteriindikatoren viser èn strek igjen. Har brukt skjermen en god del. Det er nok fullt mulig å klemme ut over 1000 bilder fra dette kameraet hvis man ikke bruker skjermen veldig mye. Har lekt meg litt med seriebildefunksjonen. Holdt utløseren nede til jeg ble lei, ca 20 sek. Hadde ingen problemer med at bufferen ble full. Dette kommer sikkert litt an på minnekortet man bruker. Når man ser på de bildene man har tatt på skjermen kan man zoome fenomenalt mye inn. kjekt for å vurdere skarphet. Jeg synes fremdeles det er et storartet kamera. Fulgu: Sitter og leser i manualen om eksponeringskompensasjon nå Lenke til kommentar
terte Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 fine bilder ser det ut til, men er det bare jeg som synes at noen av d80 bildene her har et visst blåskjær over seg? Lenke til kommentar
simpson Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 fine bilder ser det ut til, men er det bare jeg som synes at noen av d80 bildene her har et visst blåskjær over seg? 6865120[/snapback] Kan det være feil hvitbalanse? Min står på auto. Jeg har ikke lagt merke til noe blåskjær, men godt mulig at det er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå