Gå til innhold

DS lite Internett/online gaming

ullevål

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt en ds lite til poden og ser at den er mulig å spille online.

Jeg har trådløst nettverk. Finner ds lite'en dette nettverket eller må en kjøpe hardware for å kunne spille online?

Vidre har jeg forstått at den kan brukes til Internett surfing. Må en da også kjøpe hardware og kan jeg/han bruke mitt eksisterende trådløse krypterte nett?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke kjøpe noen annen hardware enn DS Liten om du har trådløst nettverk hjemme. DS'en vil finne nettverket om du søker etter det i et spill du kan spille over internett med.

Internett-surfing går kun ann ved bruk av Opera's nettleser til DS, denne er såvidt jeg vet ikke lansert i Norge enda, kun i Japan (og kansje USA, søk litt rundt).

Lenke til kommentar
Internett-surfing går kun ann ved bruk av Opera's nettleser til DS, denne er såvidt jeg vet ikke lansert i Norge enda, kun i Japan (og kansje USA, søk litt rundt).

6822127[/snapback]

tjaa.. man kan jo altids kjøre homebrew. Dvs hjemmelagde programmer som folk legger ut. Disse er gratis og lovlige å laste ned og legge over på ds'en. Blandt mange programmer så finner man browsere, irc klienter, msn (tror jeg), paint, ++

(lær mer om ds homebrew på wikipedia)

Lenke til kommentar
Vidre har jeg forstått at den kan brukes til Internett surfing. Må en da også kjøpe hardware og kan jeg/han bruke mitt eksisterende trådløse krypterte nett?

Takk

6821614[/snapback]

Det er og verdt å merke seg av DS bare støtter WEP-kryptering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...