Gå til innhold

Hvem velger du?


Lidskjalv

Anbefalte innlegg

DILEMMA

 

Du har fått i oppgave å velge en ny verdensleder, en president som skal styre over alle verdens land og skape fred og velstand blant alle mennesker. Du har tre kandidater å velge mellom. Men først vil jeg at du svarer på følgende

 

spørsmål: Si at du kjente en kvinne som var gravid og allerede hadde åtte barn. Tre var døve, to var blinde, en var etterlatt og kvinnen selv hadde syfilis. Ville du anbefale abort?

 

Så tilbake til de tre kandidatene der du skal velge en:

 

Kandidat 1: Han samarbeider med korrupte politikere, konsulterer astrologer, har to elskerinner, kjederøyker og drikker et titalls glass Martini om dagen.

 

Kandidat 2: Har fått sparken på to arbeidsplasser, sover alltid til klokken tolv, røkte opium da han gikk på universitetet og drikker en flaske whiskey om dagen.

 

Kandidat 3: Har blitt tildelt en helteutmerkelse av sitt land, er vegetarianer, drikker ikke og har ingen skandaler bak seg.

 

Hvilken av disse kandidatene velger du??

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Kandidat 1 heter Franklin D. Roosevelt

Kandidat 2 heter Winston Churchill

Kandidat 3 heter Adolf Hitler

 

Altså: Man skal ikke dømme noen ut i fra deres vaner...

 

Ja, og en sak til. Angående aborten ... Svarte du Ja?

Gratulerer! Du har akkurat drept Beethoven!

 

(klippet fra en e-post jeg fikk forleden.)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spørsmål: Si at du kjente en kvinne som var gravid og allerede hadde åtte barn. Tre var døve, to var blinde, en var etterlatt og kvinnen selv hadde syfilis. Ville du anbefale abort?

6821520[/snapback]

 

Så hvor er de 2 andre barna ?

3 var døve

2 var blinde

1 var etterlatt

 

 

3+2+1= 6.

 

 

Ville heller kontakta barnevernet i dette tilfellet, da hun fraskriver seg det ene barnet.

Lenke til kommentar
Så hvor er de 2 andre barna ?

3 var døve

2 var blinde

1 var etterlatt

 

 

3+2+1= 6.

 

 

Ville heller kontakta barnevernet i dette tilfellet, da hun fraskriver seg det ene barnet.

6824883[/snapback]

Det går ann å få sunne barn også hehe

 

mener at du feil siterer hitler. grunnen til at han gjorde det han gjorde, var at han skulle få helte status og så bruke den på krigen.

6825241[/snapback]

Var ikke det fryktelig til planlegging av han i så fall da?

Lenke til kommentar
Valgte Churchill. Hitler hørtes litt for god ut til at det kunne være sant.

6826919[/snapback]

Det at du velger et dårligere alternativ fordi et annet er "for godt til å være sant" etter din subjektive mening, betyr det at du benekter min eksistens (ja jeg er god, men jeg er sann)?

6826956[/snapback]

Føler vi for å kverulere i dag?

Vel, jeg ordla meg muligens litt teit. Sånt skjer av og til.

 

Selv om jeg tror du egentlig skjønner hva jeg mener, tar jeg det en gang til.

 

Det jeg mente var at en som fremstår så bra bare må ha noen skjeletter i skapet. Det var muligens litt teit skrevet det også.

Altså, i forhold til de to andre virket kandidat nr. 3 som en litt for perfekt samfunnsborger etter min smak. Helteutmerkelse, ingen skandaler.. Hva er det for en fyr? Ew.

Lenke til kommentar
Det jeg mente var at en som fremstår så bra bare må ha noen skjeletter i skapet. Det var muligens litt teit skrevet det også.

Altså, i forhold til de to andre virket kandidat nr. 3 som en litt for perfekt samfunnsborger etter min smak. Helteutmerkelse, ingen skandaler.. Hva er det for en fyr? Ew.

6827095[/snapback]

Så du mener fremdeles at gode, vellykede borgere ikke er noe du liker? Og at enhver som har litt suksess nødvendigvis har "skjeletter i skapet" ?

Lenke til kommentar
Det jeg mente var at en som fremstår så bra bare må ha noen skjeletter i skapet. Det var muligens litt teit skrevet det også.

Altså, i forhold til de to andre virket kandidat nr. 3 som en litt for perfekt samfunnsborger etter min smak. Helteutmerkelse, ingen skandaler.. Hva er det for en fyr? Ew.

6827095[/snapback]

Så du mener fremdeles at gode, vellykede borgere ikke er noe du liker? Og at enhver som har litt suksess nødvendigvis har "skjeletter i skapet" ?

6827320[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Men jeg ville heller hatt en president med åpenlyse "feil" (menneskelige trekk), enn en tilsynelatende perfekt mønsterborger. En vet aldri hva som ligger under. Ting er ikke alltid som de ser ut til. Bare kikk på Hitlers bakgrunn.

 

Gode, lovlydige borgere fortjener all min respekt. Og jeg unner alle som har fortjent det suksess. Men jeg trenger vel ikke å like dem av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...