Gå til innhold

BSD/UnixProblemer med partisjoner i PC-BSD

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å prøve PC-BSD på min stasjonære PC. Jeg en partisjon med linux på den fra før, så da tenkte jeg at jeg bare formaterer den i installasjonen, men ingen Linux partisjon dukket opp. Så frigjorde jeg 30GB fra min andre disk(vanelig 160GB), men i installasjonen av PC-BSD dukket bare opp den andre partisjonen som er FAT32, og 8mb free space. Hvorfor viser den ikke de resterende GB med fri plass? I windows så står det at det er 30GB "free space" også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å prøve PC-BSD på min stasjonære PC. Jeg en partisjon med linux på den fra før, så da tenkte jeg at jeg bare formaterer den i installasjonen, men ingen Linux partisjon dukket opp. Så frigjorde jeg 30GB fra min andre disk(vanelig 160GB), men i installasjonen av PC-BSD dukket bare opp den andre partisjonen som er FAT32, og 8mb free space. Hvorfor viser den ikke de resterende GB med fri plass? I windows så står det at det er 30GB "free space" også.

6821342[/snapback]

Hva slags filsystem brukte du på linux-partisjonen?

Lenke til kommentar

Det har i hvert fall FreeBSD støttet lenge. Men alt i alt, hvis jeg skulle anbefalt BSD til tilsvarende bruk som en linux-burk, ville jeg helt klart anbefalt FreeBSD, da denne er ganske moderne. De fleste nye BSD-varianter er tross alt basert på FreeBSD. F.eks. så har FreeBSD lese-støtte for ReiserFS og XFS i tillegg til EXT3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...