Gå til innhold

Skjermkort 1800-2500kr + spørsmål om MCE.

MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha meg nytt PCIe skjermkort, og lurer på hvilket som er best for vel 2000kr, i tillegg har jeg noen ting som det må være på kortet:

Det bør ha RGB (HDTV) utgang (hvis ikke MÅ det ha s-video), og det må være gode drivere for tv-ut (er det ikke nvidia som er best på det?)

Det må ha video-inn.

Det skal ikke lage mye støy.

Jeg har vannkjølingssystem i pcen, men dette trenger ikke å brukes. Jeg tenkte litt på dette 7900gt skjermkortet fra MSI som ikke har vifte: https://prisguiden.no/product.php?productId=47494 men jeg syynes kjølingen så litt skral ut. Jeg foretrekker egentlig nvidia, da de tilbyr SLI, men dette er ikke ett must.

Dette kortet skal selvsagt brukes til spilling, men da jeg bruker dataen som en MediaCenter PC (kjører dual-screen på min CRT TV) må den også være god til å sende fra seg tv-signaler. Mitt 6600GT gjør omtrent nytten pr i dag (men det er litt tregt på spill, og tv-ut funksjonen kunne vært bedre).

De nye modellene fra nvidia (7800GS og 7950GT) høres også spennende ut, men er de noe særlig? -Det gjør ikke noe om jeg må vente ett par uker, men å få tak i ett DX10 kort er det vel ikke håp for... -For det kommer vel ikke før til jul...

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ati's X 1XX0 serie har Avivo som standard (component, s-video, composite) og noen av kortene har hdmi

men en skjermkort utgang (DVI-I) er ikke den samme som staar i hdtv (DVI-D) saa du vil ikke kunne bruke en dvi kabel mellom kortene, bruk component (rgb) saa faar du krystallklart bilde paa hdtv (det fikk jeg i 1080p paa fars 42" samsung med mitt X1900GT (1600 paa komplett))

Lenke til kommentar

Er det noen som har hatt både nvidia og ati kort som har kjørt tv-ut som har noen formening om hvilke som er best til det?

Jeg kunne godt tenkt meg å kjøre Mediacenter edition i det ene skjermen (crt-tv m/1024*768), og hatt vanlig desktop på den andre (data-monitor m/1280*960), dette var ikke mulig med mitt 6600GT på Vista beta 2, er dette mulig med ATI?

Lenke til kommentar
hvis jeg satte opp skjermene til aa vaere extended (slik at tv blir skjerm 2 til venstre/hoyre) kunne jeg kjoere i 1280*1024 paa crt og 800*600/1024*768 paa tv.

6826481[/snapback]

Jepp, det gjør jeg også, men kan du ha mediacenter programmet i det ene vinduet (maksimert) og likevel flytte musen over i det andre? Ser de selger x1900gt for 1800kr, hvordan er det i forhold til 7900gt?

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...