Gå til innhold

Åpne minnebrikke i KNOPPIX 4.0?

kas_

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. I dag da jeg skulle slå på laptopen min(dell i9400) så fikk jeg bare BLÅSKJERM! "ERROR, windows slår seg av fordi at maskinen ikke skulle bli ødelagt, bla bla bla... " Og masse dritt jeg ikke husker, og at jeg bare måtte restarte å prøve å fjerne anti-virus apps, sjekke for diskfragmeterings appz ect. MEn uanset hav jeg gjorde så kom den samme blåskjermen, uansett oppstartsmodus!

Jeg må da formatere og legge inn Windows MCE på nytt, men jeg har mange persoeenlige filer jeg trenger å hente først.

Så da satte jeg inn en DVD med KNOPPIX 4.0 og håpet å overføre fra den til min stasjære over LAN, men detg skjønte jeg ingen ting av.

Så da tenkte jeg at man kan bruke en minnebrike, men hvordan??

DEN KORTE VERSJONEN!!

Hvordan få tillgang til en minne-brikke/pinne som er dyttet inn i sloten på siden av laptopen min inne i KNOPPIX v4.0???

MVH

kas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve:

mkdir mappe

mount /dev/sd[tab-tab] (din minnepinne) /mappe

6821333[/snapback]

Eh, hehe....

Hvor skriver jeg dette?? " (din minnepinne) /mappe" hva betyr dette, jeg hvet ikke hva den heter...

Takker for innspill, men dette er over mitt nivå :-P

Lenke til kommentar

Mounter ikke knoppix automatisk usbdevices? jaja..

Skal vi se. først trenger du root rettigheter. Jeg har ingen erfaring med Knoppix, men regner med det er bare å åpne en terminal og skrive:

su -

Når du har gjort det lager du en mappe som skal være minnepennen din. Dette gjør du med kommandoen:

mkdir minnepinn

Når det er gjort må du "kople til" (mounte) minnepennen din i mappen "minnepinn". Da skriver du:

mount /dev/sda1 /minnepenn

Prøv dette. Fungerer det ikke får du bare gi en lyd.

Lenke til kommentar
Mounter ikke knoppix automatisk usbdevices? jaja..

Skal vi se. først trenger du root rettigheter. Jeg har ingen erfaring med Knoppix, men regner med det er bare å åpne en terminal og skrive:

su -

Når du har gjort det lager du en mappe som skal være minnepennen din. Dette gjør du med kommandoen:

mkdir minnepinn

Når det er gjort må du "kople til" (mounte) minnepennen din i mappen "minnepinn". Da skriver du:

mount /dev/sda1 /minnepenn

Prøv dette. Fungerer det ikke får du bare gi en lyd.

6821726[/snapback]

Tusen takk for hjelpen.. Men før du svaret så ble jeg "desperat" og formaterte hele dritten jeg :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...