Gå til innhold

Mangler S-Video på skjermkort. Koble til TV?

orginal

Anbefalte innlegg

Hei!

Mangler tydeligvis S-Video på skjermkortet mitt. Finnes det kort en kan putte i PCI porten for å få en S-Video utgang så jeg får koblet på TV'en?

Kompositt (eller hva det nå heter) er uaktuelt.

Har forresten et TV-kort med S-Video kontakt på. Er det mulig å bruke den? Eller er det bare inn-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er eneste utvei å kjøpe et billig PCI skjermkort med S-Video?

Hvordan vil det fungere å ha to skjermkort sånn? Altså et for TV, og et for PC-skjerm?

Vil bildekvaliteten mellom et dyrt skjermkort og svideo, vs. et billig skjermkort og svideo være merkbar?

Lenke til kommentar

Det burde fungere fint. Man får også egne stand-alone VGA til TV-adaptere. Har en Trust-adapter som kan gjøre om til composite, S-video og SCART-RGB. Kvaliteten på denne adapteren er desværre elendig. Det ble bedre bilde med composite på et matrox-kort enn med RGB på adapteren.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe sikkert, men med tanke på prisen (samme som Trust-adapteren), de sparsommelige opplysningene og det (etter min mening) litt tvilsomme navnet "Grandtec" så vil jeg tro at kvaliteten er noenlunde lik Trust-adapteren min. Hvordan kvaliteten er på skjermkortet du linka til er jeg også usikker på men jeg tror ganske sikkert den vil være bedre enn Trust-adapteren.

En ting jeg har lest er at man med noen Ati-kort kan lage en SCART-RGB-kabel som man kan plugge rett i VGA-utgangen. Da vil man få VELDIG bra bilde!

Ellers har Matrox-korta veldig god kvalitet på TV-ut, men de er litt dyre.

Lenke til kommentar

hva skal du bruke tv utgangen til da, for film eller?

Ellers vil bildekvalitet på svideo normalt ikke ha noen betydning med hensyn til prisen, *men* det har betydning av hvilken serie (gf 6xxx, gf7xxx, radeon 9xxx, radeon x1xxx osv) av gfx du kjøper, nvidia har jo kommet seg veldig siste 3 år på tvout siden(fra være nesten ubrukelig ;) til visstnok bra i dag, generelt er vel Ati og Matrox kjent for ha best kvalitet på tv-out, hvordan det er i praksis i dag(år 2006) vet jeg faktisk ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...