Gå til innhold

Program som viser filer utenom filbehandlig

Anbefalte innlegg

Hello.

Går det an å lage et enkelt program som lar deg se gjennom filene på en CD/DVD uten å bruke filbehandligen. Tenker på slike program som heter autostart.exe og ligger på CDer du kjøper. Så kan du bla deg frem og tilbake i menyer, nesten som på internett og finne filer. Hvordan programmerer jeg et slik program?

Eksempel er DVD-ene som følger med HjemmePC. De har et slikt program som viser filene på DVDen via et program :)

Håper dere forstår hva jeg prøver å forklare ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er litt dum, men hvis hjemmepc har greid å lage et slik program burde ikke det si deg at det går fint å lage et slikt program.

Men hvordan lage et slikt program.

Kan du overhode noen programmering/skript språk?

Hvis nei så må jo det læres først.

Når du har lært noe av språket så kan du spørre hvordan man lage slikt program.

Du kan også spørre om hvilke spåk som passer best, men da må du nok si hvilke OS du skal programmere til.

Lenke til kommentar

Oki. Som sagt, regnet med at det var dårlig forklart. Men jeg slet litt med forklaringen. Vil lage et program til Windows (XP) som fungerer som det i HjemmePC. Programmeringsspråk og alt det der har jeg mildt sagt ikke peiling på.

Siden jeg ikke har peiling spør jeg også om det finnes en slags mal som så og si gjør det for deg. Altså at jeg kan fylle inn navn på programmene og skrive inn banenavnet. Som en web-side i HTML som er laget som en liste, der jeg bare går inn i kildekoden og fyller inn skrift og linker. Forstår der ehva jeg mener?

SKal se om jeg får ordnet et eksempel :)

Lenke til kommentar

Jeg laget et kjempeenkelt program i C++

Det er en webbrowser uten noen knapper, som kun viser det som ligger i autoexec.htm, og vil da bli en delvis løsning, hvor du slipper å lære programmering, men likevel får .exe fila di.

OBS! Jeg garanterer ikke at det fungerer overalt, null support etc.

Hvis du vil ha noe proffesjonelt, lær deg programmering, eller bruk 699$ på DemoShield.

Autoexec.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...