Autoxave Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 HVilken software bruker dere for organisering av de digitale bildene? Noen anbefalinger hvis en tar mange RAW bilder? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 HVilken software bruker dere for organisering av de digitale bildene? Noen anbefalinger hvis en tar mange RAW bilder? 6820880[/snapback] Et alternativ er DPCat norsk utviklet program. DPCat Ikke er det dyrt heller Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg holder meg til Picasa, glimrende og lettvint program til organisering av bilder. Viser også raw-filer. Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 total commander (:->) Organiserer bildefiler etter følgende mappestruktur: -Raw -Prosseserte under der er det delt opp på år/mnd/anledning Ellers bruker jeg adobe bridge til browsing :-) Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Jeg må svare en kar som har en så flott avatar! Imatch støtter de fleste RAW formatene og er lynkjapp. Den beholder den gode responstiden selv om databasen etter hvert blir uhyggelig stor. Den er åpen, dvs en kan alltids vrake den senere og samtidig få med seg metadataene til et nytt system. Eneste ulempe kan være at det er en viss læreterskel, men det er kun i begynnelsen. Jeg har ca 12 00 bilder i min base, og jeg har stålkontroll på dem. Programmet skal etter sigende være like kjapt selv ved 500 000 bilder. Koster 3-400 kroner. www.photools.com Edit: Til "alt" annet(batch renaming av filer(ikke fotos), FTP, etc) bruker jeg Total Commander som han kameraten over her bruker. Jeg er totalt hjelpeløs uten: Opera Total Commander TextPad Imatch Photoshop Elements Sånn, der var DET sagt Endret 8. september 2006 av Ravis Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Ingen som har forsøkt Iview media pro 3.1? Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Her er min anbefaling: http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm Kombinert med PS har jeg dekket mine behov. Faststone er et av de mest intuitive dataprogrammene jeg noen gang har brukt. Endret 8. september 2006 av Oljens Lenke til kommentar
engekri Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvem har utvilket DP-cat. ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvem har utvilket DP-cat. ? 6856091[/snapback] No Nonsense Software heiter selskapet. Artikkel frå Akam.no: http://www.akam.no/nyhet/bildearkivering/n...av_bilder/26185 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå