Pennywise Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Jeg har fram til nå bruk denne rekkefølgen i mitt oppsett: tank-pumpe-radiator-cpu-gpu-tank. Dette ble valgt på grunnlag av at pumpen faktisk produserer litt varme som igjen blir overført til vannet. Jeg tenkte da at det var logisk at jeg lot vannet passere radiatoren før det nådde blokkene. I det siste har jeg lest litt rundt, og sett at enkelte mener at man burde ha blokkene først, for å få mest mulig trykk inn på disse. Stemmer dette? Jeg har bestilt ny pumpe (Swiftech MCP655) og en ny CPU-blokk (Swiftech Storm), så jeg må uansett ta alt fra hverandre. Det hadde derfor passet å gjøre eventuelle justeringer da. Noen tanker rundt dette? Endret 7. september 2006 av Pennywise Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Bare pass på å ha radiatoren før blokkene du så blir det bra. Det har egentlig ikke så mye å si ellers. Koble det enklest mulig i kabinettet! Og det med pumpen tror jeg ikke er merkbart. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 ta det som gir korteste slanger! Kortest slanger > "ideel" rekkefølge Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 I et vanlig oppsett som resirkulerer vannet og en helt standard pumpe, så er forskjellen mellom inn-temperatur og ut-temperatur så liten at det er knapt målbart. Derfor blir det også neppe noen målbar forskjell uansett hvor du sitter radiatoren. Mitt råd er å koble det opp på den måten som er enklest i praksis. Det er intet poeng i å lage mer kompliserte omløp for å prøve å tjene 0,1 celcius.... -Stigma Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Alldeles sant, medmindre man er en utpreget flisespikker mtp tienedels grader. Men for egen del må jeg innrømme at jeg har en hang til å la CPU-kjøleren være første blokk etter radiatoren, noe som i mange sammenheng også kan være mest praktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå