Kaytona Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hei! Jeg har en "festlig" pc som jeg nå har hatt problemer med siden jeg kjøpte denne for et par mnd siden, dette er en maskin som jeg har bygget selv. PSData hvor jeg har kjøpt delene fra har egentlig hatt en god service men de har ikke klart å fikse problemet enda. Kort fortalt så slet jeg mye med at pc-en restartet seg hele tiden, tok ut 1 av minnebrikkene så funket det bra en liten stund, så når pc-en restartet seg på nytt ble harddisken byttet ut uten at det hjalp noe. Nå har jeg nettopp fått hovdkort, minne cpu i retur fra PSData å pc-en startet fremdeles ikke opp, jeg har sjekket alle ledinger og alt som kan sjekket Jeg har lys på hovedkortet.. Dette betyr vel at strømforsyningen fungerer?? Jeg har en mistanke om power knappen på kabinettet er defekt, er det mulig å starte pc-en uten å bruke power knappen?? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 er det mulig å starte pc-en uten å bruke power knappen?? Hvis du fjerner kontakten på power switch header, bruker et flatt skrujern og kortslutter de to pinnene bare et kort sekund, så vil den starte. Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Kanskje litt tryggere å koble kontakten til reset-knappen der powerswitchen normalt er, da kan du starte maskina uten å måtte dille med skrujern på hovedkortet ... A. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) En måte å sjekke om PSU er i orden, er å jump-starte den. Ta en binders, og bøy den. Så tar du 20/24-pin' kontakten din, og setter den ene enden av bindersen der den grønne ledningen går inn, og den andre enden av bindersen setter du i hvilken som helst av de svarte ledningene. Hvi gjort riktig (og hvis PSU virker) skal nå strømforsyningen starte. Ha gjerne en vifte e.l tilkoblet for å se om den går irundt. Dette er samme konseptet som Zink postet litt lengre opp, men ville også prøvd å bytte power ledningen med reset ledningen som Arnulf sa! Endret 7. september 2006 av Ungoliant Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Takker for gode og hurtige svar:) Dessverre så funket dette ikke, så da ser det ut som om strømmforsyningen er kaputt:( Uansett takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Det kan tyde på at PSU ikke virker da ja, men du har det vel på garantien! Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Joda jeg få psu tilbake på garantien, men det er jo like kjedelig å sende deler fram og tilbake hele tiden, men men. Men er det ikke litt rart at hovedkortet lyser hvis psu`en er deffekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå