skyhawk Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Heisann Har i den siste tiden hatt litt problemer med min gamle forsterker. Problemet skjer når jeg skal skru lyden opp eller ned, da jeg får litt skurring i høytallerne. Samme skjer uansett om jeg har den på Tuner/CD/AUX. Noen har sagt at det er noe smøring som trengs til? Jeg vet den er gammel, men er det noe jeg kan få gjort for å få fiksa dette? Technics SU-610, fra ca 93-94. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Høres ut som potensiometeret (den du vrir på) trenger rensing eller utskiftning. Dette burde ikke koste noe særlig. Kan du åpne den og lodde den av for å måle motstanden er det null problem å bestille en erstatningsvare på ELFA. Ellers kan du selvfølgelig bare rense den. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Har litt slik på min gamle forsterker også =) Er ikke vanskelig å få fikset, enten smøring, eller bytting må til.. Ikke noe problem for meg å få fikset da siden jeg går elektronikk, men har ikke giddet Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Først får du tak i en boks med kontaktspray, så sprayer du på alle steder der det er loddet og egentlig alle steder der det er noe på kretskortet. Hvist det skurrer i lyden, spray spessielt der volumet er koblet til...Men siden det er et gammelt anlegg tror jeg nokk ikke det gjør noe om du bare sprayer "overalt" Jeg har Philips Contact Cleaner, bruker den i det meste av elektriske ting, den gjør underverker. Hvist dette enkle inngrepet ikke fungerer, kan du ta å snakke med en tv/radio repratør i nærheten av deg, å få han til å se på mvh Sigve Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 OK, takker for hjelpende svar! Hvor får man tak i sånn kontaktspray? Er vel kanskje noe som finnes på Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå