Gå til innhold

Spørsmal om Final Fantasy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan på en måte sammenlignes med homm men du beveger ikke rundt på karakterene, du velger hva de skal gjøre ut i fra en liten meny (magic, summons, items, angrep, spesialangrep, osv)

Du får items og og penger osv som vanlig fra både kamper og godt gjemt rundt omkring i kister over hele verden og mange sære plasser med hemmelig stash. Du får xp som vanlig men i stedet for å levle opp med så så mye xp så får du points som du bruker for å flytte deg rundt på en level grid. når du flytter så må du ta et valg på hvilken retning og hver gang du kommer til en rute du ikke har vært på før så får du en boost (mer hp, mer strength, mer agility osv). er veldig åpent og bra system :) det er også noen deler av griden som er låst som man må finne nøkler rundt om i verden for å låse opp.

Er en stundt siden jeg har spilt FFX nå men det er nok en grei forklaring :)

Men jeg vil absolutt anbefale FF9 også. og ff7 for den saks skyld selv om grafikken kan være noe irriterende utdatert hvis man ikke har et nostalgisk forhold til den.

Lenke til kommentar
Hei jeg har sett filmene og har spillt spillene for lenge siden .

6820367[/snapback]

Om du har spilt spillene for lenge siden.. Hvorfor så store vaskeligheter med å forstå hvordan kamp-systemet fungerer? :hmm:

En annen forskjell fra ihvertfall 7-9 er at du i X kan bytte karakterer i en kamp, samt våpen på de respektive. Du har også et kø system, så du hele tiden vet hvem sin tur det er, og hva slags innvirkning dine actions har på denne "kø'en".

Av alle spillene så er vel X det jeg synes var det korteste historie messig.. Det var ikke mange overraskelsene etter at en fikk vite hvem som er Sin. Pluss at no-worldmap dro ned følelsen av størrelsen til spillet.. Meeen,men. Det er et verdig FF-spill :)

Lenke til kommentar

Du bør få begge billig for tiden. Bør finne dem til rundt 150-200,- stk om du leter litt rundt.

Vær obs på at ikke alle likte FFX-2. Det er en oppfølger itl FFX, men det er litt annerledes i oppbygging. Bla. er ikke historien like omfattende og dyp som i de fleste andre FF spillene. Personlig synes jeg det var morsomt.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg føyer meg inn i rekken av de som ikke syntes at FF X-2 var noe særlig å skryte av.. men har spilt FFXI i snart 2 år nå, og anbefaler at du holder deg langt unna, for man blir veldig hektet :-)

Om jeg skulle rangere FF spillene i nyere tid så måtte det bli FFVII-FFIX-FFVIII-FFX-FFX2, har du anledning og ikke blir så innmari turned off av grafikk som ikke er a-class lenger, så er FFVII og IX definitivt noe å bruke tid på.

Når det gjelder kamp systemet så har de gjort noen endringer oppigjennom årene, jeg var ikke helt frelst på løsningen de valgte i ffxi til å begynne med f.eks, men det er en vanesak i stor grad!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...