Gå til innhold

Teamxbox.com siterer Ken Kutaragi

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er forsjell på CPU og SPE...

CPU er kjernen i ps3 som har en frekvens på 3,2GHZ mens desse SPE'ene som heter synergetic prossesing elements mener eg det var er IKKE kjerner...viss du mener att det er kjerner da bør du sette deg ne og gjøre leksene dine bedre for det er FEIL..

The "Processing Element" of the Cell is a 3.2-GHz PowerPC core equipped with 512 KB of L2 cache. The PowerPC core is a type of microprocessor similar to the one you would find running the Apple G5. It's a powerful processor on its own and could easily run a computer by itself; but in the Cell, the PowerPC core is not the sole processor. Instead, it's more of a "managing processor." It delegates processing to the eight other processors on the chip, the Synergistic Processing Elements.

6822751[/snapback]

Riktig Krosjef.

Sånn så folk snakkar om CELL'en - virkar det som om dei trur at PS3 kjem med 8stk 3,2 GHz prosessorar. Altså, 8x 3,2 GHz.

Lenke til kommentar
Den gjør det.

Hver av SPU`ene kjører på 3.2Ghz, samme hastighet som PPU`en.

Igjen, SPU`en er like mye en "kjerne" som PPU`en, men tar seg av special processing-oppgaver, da det er de den er best til.

8x3.2Ghz er helt korrekt det :) .

6827804[/snapback]

Eh nei

Nå er jeg ikke så inn i det tekniske, men såpass har jeg fått med meg at det ikke er

Endret av avanore
Lenke til kommentar
"The PS3's 3.2 GHz Cell processor is based on a novel microprocessor architecture developed jointly by Sony, Toshiba, and IBM. It has a PowerPC-based "Power Processing Element" (PPE) and seven active 3.2 GHz Synergistic Processing Elements (SPEs). "

Wikipedia

Sånn, no håpar eg me har dette av vegen... ;)

6827877[/snapback]

It has a PowerPC-based "Power Processing Element" (PPE) and seven active 3.2 GHz Synergistic Processing Elements

Det er ikke det samme som 8 kjerner.

Det blir feil

Lenke til kommentar

Ei kjerne er ikke noko anna enn eit prosessorelement, per definisjon er det ei kjerne, men ikkje LIK PPU`en, eller dei som sit i 360`en for den del. ;)

Her er det berre eit svar nemleg. Sjekk kor du vil, du vil ikkje finne noko anna.

Anyways, for the greater good så skal eg ikkje repetere dette endå eingong, for sterke motforestillingar.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...