Gå til innhold

Teamxbox.com siterer Ken Kutaragi

Straffa

Anbefalte innlegg

Skjønner poenget ditt

Men ikke alltid det stemmer

Halo 1 til xbox er et godt eksempel som også er et launch tittel

Men skal bli spennende og følge med utviklingen av X360 og PS3 fremover

Jess, det er jeg enig i! Store eventer på vei til begge maskinene, X 06 og min favoritt, TGS! ;)

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger jeg minne om at den har TRE kjerner, under halvparten av det Ps3 har... :yes:

6820744[/snapback]

Bare synd at ps3 ikke har 8 kjerner da :roll:

6822575[/snapback]

Selvom PS3 har 7 kjerner er 3 fortsatt under halvparten.

7:2=3,5

6822596[/snapback]

Bare synd at ps3 ikke har 7 kjerner :ermm:

Lenke til kommentar

det er forsjell på CPU og SPE...

CPU er kjernen i ps3 som har en frekvens på 3,2GHZ mens desse SPE'ene som heter synergetic prossesing elements mener eg det var er IKKE kjerner...viss du mener att det er kjerner da bør du sette deg ne og gjøre leksene dine bedre for det er FEIL..

The "Processing Element" of the Cell is a 3.2-GHz PowerPC core equipped with 512 KB of L2 cache. The PowerPC core is a type of microprocessor similar to the one you would find running the Apple G5. It's a powerful processor on its own and could easily run a computer by itself; but in the Cell, the PowerPC core is not the sole processor. Instead, it's more of a "managing processor." It delegates processing to the eight other processors on the chip, the Synergistic Processing Elements.
Lenke til kommentar

CPU er kjernen i ps3 som har en frekvens på 3,2GHZ mens desse SPE'ene som heter synergetic prossesing elements mener eg det var er IKKE kjerner...viss du mener att det er kjerner da bør du sette deg ne og gjøre leksene dine bedre for det er FEIL..

The "Processing Element" of the Cell is a 3.2-GHz PowerPC core equipped with 512 KB of L2 cache. The PowerPC core is a type of microprocessor similar to the one you would find running the Apple G5. It's a powerful processor on its own and could easily run a computer by itself; but in the Cell, the PowerPC core is not the sole processor. Instead, it's more of a "managing processor." It delegates processing to the eight other processors on the chip, the Synergistic Processing Elements.

6822751[/snapback]

Bare så du vet det.

En kjerne ER et processing element (inkludert IBM`ene i 360`en og vanlige pc`kjerner). Hver av SPU`ene i PS3 har sin egen RISC-prosessor og sin egen Level 1-cache. Hver SPU ER en kjerne, men av en annen type enn PPU`en. De er ikke symmetriske, er ikke lagd for å gjøre såkalt "general"-processing, men "special"-processing-noe de er lynraske på.

Så du kan ikke sammenligne direkte en SPU med en Power-PC`kjerne i 360.

Men en SPU er fortsatt en kjerne ;)

Lenke til kommentar
Trenger jeg minne om at den har TRE kjerner, under halvparten av det Ps3 har... :yes:

6820744[/snapback]

Bare synd at ps3 ikke har 8 kjerner da :roll:

6822575[/snapback]

Selvom PS3 har 7 kjerner er 3 fortsatt under halvparten.

7:2=3,5

6822596[/snapback]

Du kan nå sitte å jokke på de kjernene dine hvis du finner dem.

I mellomtiden skal jeg spille!

Lenke til kommentar

CPU er kjernen i ps3 som har en frekvens på 3,2GHZ mens desse SPE'ene som heter synergetic prossesing elements mener eg det var er IKKE kjerner...viss du mener att det er kjerner da bør du sette deg ne og gjøre leksene dine bedre for det er FEIL.

*snip*

6822751[/snapback]

Sorry. Boksen din har bare en kjerne. Du har RETT og jeg har FEIL. Skal gjøre leksene mine bedre i fremtiden. Beklager så meget.

^^

Endret av Zlimy
Lenke til kommentar
Power Processing Element:

The PPE is based on IBM’s POWER architecture. It is a general purpose RISC(reduced instruction set) core clocked at 3.2GHz, 16kb L1 instruction cache and 16kb L1 data cache, with a 512kb L2 cache. It is a 64-bit processor with the ability to fetch four instructions and issue two in one clock cycle. It is also able to handle two hardware threads. It comes with a VMX-128 vector unit with 32 register. The PPE is an in-order processor with delayed execution and limited out-of-order support for load instructions.

PPE Design Goals:

The PPE is designed to handle the general purpose workload for the Cell processor. While the SPEs are capable of executing general purpose code, they are not the best suited to do so. Compared to Intel/AMD chips, the PPE isn’t as fast for general purpose computing considering its in-order architecture and comparably less complex branch prediction hardware. This likely will prevent the Cell from replacing or competing with Intel/AMD chips on desktops, but in the console and multimedia world, the PPE is more than capable in terms of keeping up with the general purpose code used in games and household devices. Playstation 3 will not be running MS word.

The PPE is also simplified to save space and improve power efficiency with less heat dissipation. This also allows the processor to be clocked at higher rates. To compensate for some of the hardware shortcomings of the PPE, IBM is an effort to improve compiler generated code to utilize better instruction level parallelism. This would reduce the penalties of in order execution.

litt info om SPE'ene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...