Gå til innhold

Teamxbox.com siterer Ken Kutaragi

Straffa

Anbefalte innlegg

Teamxbox som er den største nettsiden for MS konsollene (offisielt sponset?) går hardt ut mot PS3 etter Europa bomben

Hey Ken, do you remember all the things you said about the Xbox 360? If not, let me refresh your mind:

“The Xbox 360 is Going After the PlayStation 2.”

Well Ken, at this pace, you will go after the Xbox 360…just make sure you launch the PS3 before the next round of next-gen consoles.

“The Xbox 360 won't change the type of entertainment.”

Neither will the PlayStation 3 with these constant delays, so hurry up before a cell phone can pull off PS3 graphics.

"Xbox 360 is 1.5, the PS3 is more than what I was expecting, so it's 3.5."

Yeah, you should probably name the PS3 the PS3.5 because it will launch so close to the PlayStation 4 that a 3.5 makes more sense than 3.

“The Xbox 360 is more of an Xbox 1.5 than a next generation console.”

Well Ken, the truth is that by the time you launch the PlayStation 3.5 in Europe, both AMD and Intel will be offering quad-core processors and some motherboards will support two of those processors, allowing people to have 8 cores inside their computers. Plus, both ATI and nVIDIA will be offering DirectX 10-class GPU early next year, meaning you will be the only one with an older shader architecture instead of the new unified model implemented in both Windows Vista and the Xbox 360.

Ken, now that I think about it again, you might want to rename your next-generation console as PlayStation 2.5.

Riiiiiiidge Raaaaaaaaaaaacer!

I remember Kazuo Hirai saying at E3 that, "the next generation doesn't start until we say it does!"…hrmmmm, so when would that be Kaz?

Does the next generation begin this November with 400,000 consoles in North America and one year old games like Fight Night Round 3? Oh, my bad, I forgot about Riiiiiiiiiiiiiiidge Raaaaaaaaacer!

This is what happens when you open your big mouth and talk trash about the competition. If you fail, everyone will laugh at you. This is definitely not a good start for the PlayStation 3 and if things don’t change, the PS2 successor is destined to fail. The console is expensive, delayed and will be outdated by the time it launches. Other than the Blu-ray Disc capabilities, the PlayStation 3 won’t bring anything new in terms of interactive entertainment.

Just pray Halo 3 doesn’t come up next March or green will be a color all Sony executives will forever dream with.

Resten kan leses her

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

“The Xbox 360 is more of an Xbox 1.5 than a next generation console.”

Well Ken, the truth is that by the time you launch the PlayStation 3.5 in Europe, both AMD and Intel will be offering quad-core processors and some motherboards will support two of those processors, allowing people to have 8 cores inside their computers. Plus, both ATI and nVIDIA will be offering DirectX 10-class GPU early next year, meaning you will be the only one with an older shader architecture instead of the new unified model implemented in both Windows Vista and the Xbox 360.

Synes denne var best

Lenke til kommentar

Synes egentlig at det beste salgsargumentet i forhold til Vista/360 ikke er DX10, men XNA. Har lest en del artikler hvor utviklere har klaget på at det er rimelig høy inngangskostnad ovenfor PS3-utvikling med opplæring av utviklere om den nye platformen, etc.

Samtidig kommer Microsoft ut med et programmeringsverktøy som garanterer at samme koden vil kjøre på både Windows og 360 uten at du trenger å endre en linje med kode eller tenke på prosessorarkitektur.

Dette vil bli tilgjengelig rundt juletider, og en Express-utgave vil være gratis for alle. Betaler du 99$ året, kan du dele kreasjonen med andre hobbyister over Xbox Live.

Synes det er et genialt trekk, og tror det kan vokse opp et ganske stort homebrew-miljø for 360en.

Lenke til kommentar

Og Shader Model 3.0 viss det var det Avanore sikta til? :dontgetit:

Det der med unified sikter bare til at GPU`en har pipelines som er både vertex og pixel pipelines, ikke en nyere shader-modell.

Akkurat avsnittet med hvilken ny teknologi som kommer er jo å skyte 360`en litt i beinet ;) . Trenger jeg minne om at den har TRE kjerner, under halvparten av det Ps3 har... :yes:

Lenke til kommentar
Og Shader Model 3.0 viss det var det Avanore sikta til? :dontgetit:

Det der med unified sikter bare til at GPU`en har pipelines som  er både vertex og pixel pipelines, ikke en nyere shader-modell.

Akkurat avsnittet med hvilken ny teknologi som kommer er jo å skyte 360`en litt i beinet ;) . Trenger jeg minne om at den har TRE kjerner, under halvparten av det Ps3 har... :yes:

6820744[/snapback]

Der skøyt du deg selv i beinet

PS3 har ikke 8 kjerner

X360 kan ha støtte for ny shader modell vel? :hmm:

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jo.

En IBM-basert PPU på 3.2 Ghz (samme som i 360`en uten det samme VMX 128-integersettet.) for generell processing og 7 fungerende "SPU"-er, hver på 3.2Ghz for dedikerte oppgaver.

En SPU ER en kjerne, men er ikke designet for generell processering.

Så jeg skøy (heldigvis :p ) ikke meg selv i beinet.

EDIT:X360 kan ha støtte for ny shader modell vel?

Nopes. Ikke noe mer enn RSX`en iallefall.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Dere kan sitte å diskutere tall til dere blir firkanta i huet, faktum er at idag har ikke ps3 en eneste tittel som ser bedre ut og spiller bedre enn titler som er på vei til 360. At en forskjell engang kommer er det liten tvil om utifra uttalelser fra utviklere (mye ut der). Men når forskjellen idag er ikke-eksisterende, kan vel ingen med sinnet i behold mene at det om 2-3 år kommer til å bli en megaforskjell??

Nå veit ikke jeg hvor lenge xbox var etter ps2, men der er forskjellen meget liten, selv på slutten av levetiden til begge.

Lenke til kommentar

PS3 blir en kjempekonsoll. Ingen tvil om det. Uansett når den kommer vil den selge som fy. Problemet er at da har jeg spilt de samme spillene med next-gen grafikk i 1 og et halvt år.

PS3 vil ikke tilby noe utover det jeg har nå. Skjønner ikke hvorfor det skal være et argument. Om jeg har en PS3 eller en 360 hjemme er for meg likegyldig siden disse to vil tilby det samme. At Kutargi og co har snakket BS i et par år er velkjent, men det er også en strategi.

Den største feilen Sony har gjort gang på gang er å undervurdere motstanderene/konkurrentene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...