Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varmeregister Audi 80. Huff

ViVentis

Anbefalte innlegg

Jeg har et dilemma. Som alle vet går det nå mot vinter, og bilen min står med defekt varmeregister. Bilen er en 1989 Audi 80 1.8s, som krever at du river ut hele dashbordet for å få på plass et nytt et. Ifølge Haynes-boken skulle det være mulig å komme til ved å fjerne kun midtkonsoll, audihylla under ratt, og hanskerommet.. Dette prøvde jeg uten hell.

Pris på varmeregister hos Audi: 1500,-

Kjølevæske er det på bilen da jeg har koblet om slangene slik at varmeregisteret ikke lenger er en del av kjølesystemet.

Jeg tviler på at det vil være lønnsomt å ha bilen på verksted for å bytte dette da jeg vil få igjen kun ca 12.000,- for den. Problemet mitt er at jeg ikke har plass eller verktøy til å utføre denne operasjonen. Bilen vil jeg bli kvitt fort som svint da jeg er på jakt etter en ny en. Får jo garantert ikke solgt den slik som den står nå uten varmeregister. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et dilemma. Som alle vet går det nå mot vinter, og bilen min står med defekt varmeregister. Bilen er en 1989 Audi 80 1.8s, som krever at du river ut hele dashbordet for å få på plass et nytt et. Ifølge Haynes-boken skulle det være mulig å komme til ved å fjerne kun midtkonsoll, audihylla under ratt, og hanskerommet.. Dette prøvde jeg uten hell.

Pris på varmeregister hos Audi: 1500,-

Kjølevæske er det på bilen da jeg har koblet om slangene slik at varmeregisteret ikke lenger er en del av kjølesystemet.

Jeg tviler på at det vil være lønnsomt å ha bilen på verksted for å bytte dette da jeg vil få igjen kun ca 12.000,- for den. Problemet mitt er at jeg ikke har plass eller verktøy til å utføre denne operasjonen. Bilen vil jeg bli kvitt fort som svint da jeg er på jakt etter en ny en. Får jo garantert ikke solgt den slik som den står nå uten varmeregister. Hva bør jeg gjøre?

6820306[/snapback]

Selg/vrak skiten spør du meg.

Har gjort denne jobben (skrur bil hver dag) og det er noe sinnsykt med skruing.

Det kan virke som om bilen er bygd rundt varmeapp.registeret.... :no:

Det er ikke noe jeg vil påta meg selv for en god kompiss.

Vurder seriøst om bilen har livets rett. Og få fastpris på jobben om du ser deg råd.

Lenke til kommentar

Finn en kompis/bekjent som liker og skru og gi han en kasse øl og konjak i forskudd for jobben. Denne jobben tar tid og det er mye skruing, men skal ikke være særlig komplisert. Det er dumt å la en bil som dette bli vraket når det kun dreier seg om en lørdag med skruing av en vanlig"garsjemekaniker". Har du vurdert å prøve selv? Grav deg ned i haynesboka først, så setter du igang.

Lenke til kommentar

På bilen jeg byttet varmeapparat-registeret på måtte hele dashbordet ut for å komme til. Plagdes noe jæklig for å få rattstammen såpass unna at dette lot seg gjøre. Mulig det står godt forklart i Haynesboka om dette....

Grunnen til at jeg poster på nytt er: Lekkasjen lå nemlig i plastrørene inn/ut fra varmeapparatet. Hvis ditt er av samme type kan det hende du klarer å forsterke innsidene av rørene i fra motorrommet i og med at du har koblet slangene av har du jo god anledning å sjekke teorien min. Du kan kutte tuppen av sprøytespissen til f.eks. en Sikaflex-tube (byggvare) slik at den ytterste tuppen kan tres inn i varmeapp.rørene. Fest den først på en lang skrue/spiker

------------------< O Utrulig fin tegning?

Før dette inn i røret -----------O-------<O og kjør på med Svart sikaflex eller noe annet som gjør nytten. Når du nå drar ut spikeren med plasttuppen har du med litt flaks fått en jevn og tett innervegg i rørene.

Vet dette er ganske kreativt, så ikke skyt meg hvis det ikke fungerer! :whistle:

Lenke til kommentar

En kompis skiftet dette på en bil som er langt nyere og mer komplisert enn Audien din.

Han hadde med seg en hjelper og de satt i hvert sitt forsete.

Skrudde med bra tempo i 4 timer så var de ferdig satt sammen igjen.

Det er ikke så vanskelig når du først begynner :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...