Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til utendørs trådløst nettverk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden de får signal i dag kan det hende det hjelper bare å montere en utendørs rundstråle antenne hos deg. Om det ikke blir sterkt nok signal da så er det bare å kjøpe utvendig antenne hos de andre også, noe som ofte er nødvendig for trådløst utendørs. Antenner kan du få tak i hos Wlansupply og ellers mange andre nettbutikker. Husk på at på så høye frekvenser blir det mye tap i antennekabelen, så det er lurt å plasere AP/Router så nær antennen som mulig å heller strekke TP kabel fram til AP/router.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Hei! Jeg kan gi deg et tips når det gjelder å sette opp et trådløst nettverk over flere hus. Har selv brukt asus wl500gdeluxe, og nettverket jeg har satt opp fungerer utmerket.

Det du skal være klar over, er at den beste løsningen et at naboene BØR ha et accesspunkt HVER som er satt opp i repeater modus. Dette for å TA NED signalene som utendørsantennen på din asus wl500gdeluxe sender ut.

Hvert av accesspunktene BØR ha hver sin ssid, men må bruke samme kanal.

Accesspunktene sine mac-adresser må du legge inn i din asus, og din asus sin mac-adresse må du legge inn i accesspunktene.

DETTE VIRKER GARANTERT HVIS DU BRUKER SAMME ROUTER SOM DU HAR, JEG HAR TESTET OVER LANG TID.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg kan gi deg et tips når det gjelder å sette opp et trådløst nettverk over flere hus. Har selv brukt asus wl500gdeluxe, og nettverket jeg har satt opp fungerer utmerket.

Det du skal være klar over, er at den beste løsningen et at naboene BØR ha et accesspunkt HVER som er satt opp i repeater modus. Dette for å TA NED signalene som utendørsantennen på din asus wl500gdeluxe sender ut.

Hvert av accesspunktene BØR ha hver sin ssid, men må bruke samme kanal.

Accesspunktene sine mac-adresser må du legge inn i din asus, og din asus sin mac-adresse må du legge inn i accesspunktene.

DETTE VIRKER GARANTERT HVIS DU BRUKER SAMME ROUTER SOM DU HAR, JEG HAR TESTET OVER LANG TID.

6820882[/snapback]

Det du snakker om her heter WDS for de som lurer. Det er sant som du skriver at det lønner seg å bruke samme type utstyr for å få det til å fungere optimalt. Dette er kjekt om du vil ha trådløs tilgang i de andre husene også.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å bruke samme ssid en stund, men det var ikke stabilt. internett datt ut av og til, pc'ne hoppet over fra den ene accesspunkt til den andre. Hvis hvert hus har hvert sitt ssid, så er det ingen tvil hvilken deres pc'er skal kobles opp mot.

En annen ting er at du bør bruke rundstråleantenne, og ikke retningsstyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...