Gå til innhold

Gainward BLISS 7800GS+ AGP Artifact trøbbel (Løst)

ThePainx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så på bildene av artifacts. Etter bildene å dømme og problemene med deep freeze testen i 3DMark så er det nøyaktig samme problem som i mange tilfeller oppstår på PCI-E versjonene av 7900 serien. Hadde et MSI 7900GT kort som led av dette. Kortet var defekt og måtte sendes tilbake. I mitt tilfelle skjedde det iløpet av noen dager.

Jeg unngikk hele 7900 serien etter denne erfaringen og etter alt jeg har lest på nett. Brukte angrefristen og kjøpte meg heller et ATI X1900XT. Kjører forøvrig 2 stk. 7800GT i SLI på den andre maskinen min. Disse funker problemfritt. Ble litt fristet av 7900GTO her for litt siden, men kom til å tenke på at disse kan ha samme problem. Og dessuten blir det ikke stor nok oppgradering fra 2 stk. 7800GT i SLI. Tenkte da 2 stk. 7900GTO SLI.

Lenke til kommentar

Hej

Godt at snakke med jer :)

Som OcMax skriver er der en del som får artifact med grafikkort med 7900 core'en som også sidder i 7800GS+ kortet. Mine artifact's forsvinder hvis jeg lader være med at overclockke de RAM blokke der sidder i Motherboardet. Det er der også enkelte andre der har fundet ud af. Dvs FSB hastigheden og RAM timing i BIOS'en skal være factory standard.

Når dette er gjort kan man overclockke grafikkortet uden at få artifacts. Jeg har overclockket mit 7800GS+ fra 450/625MHz til 560/650Mhz og får ingen artifacts i 3DMark06, NVidia Geoforms demo, ATITool og BF2 (1600*1200 MAX settings). Det er jo kanon :thumbup: (jeg kunne godt overclockke mere med der er jo ingen grund til at presse det 100%, vel?).

Da jeg fik artifacts'ne var jeg bange for at grafikkortet var defekt, men jeg har ikke haft artifact i 10 dage nu, efter at jeg ændrede FSB hastigheden og RAM timingen i BIOS'en på motherboardet. Hvis de kommer tilbage vil jeg selvfølgelig RMA det, klart!

Det er i øvrigt et kanon kort (hurtigt, 512Mb RAM, kan overclockkes meget, bliver ikke varmt). Jeg har læst meget på NVidia's forum f.eks.:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtop...49entry121149

Der er meget hjælp at hente hvis man har problemer.

Mange får artifacts'ne til at forsvinde ved at disable write combine:

Quoting Spikeles:

"For anyone with those wierd polygons going all over the screen you need to

DISABLE WRITE COMBINING in your display settings.

Right Click Desktop

Choose Properties

Click Settings Tab

Click Advanced Button

Click Troubleshoot Tab

UNCHECK "Enable Write Combining". Make sure the little check box is CLEAR

Reboot and play your games without hassles.

Also make sure you have disabled Speculative Write Caching( or something like sounds like

that) in your BIOS."

Tak for info :thumbup:

Endret av Freke1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...