ThePainx Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Gainward BLISS 7800GS+ AGP Artifact trøbbel.... Har dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319889 Det skjer hele tiden at det blir masse artifacts og missfarging i spill. Det merkelige er at når jeg trykker Alt+Tab (går inn å ut av spillet) Forsvinner det helt, for så å komme tilbake etter en stund, jæ... irriterende. Er det noen med makan skjermkort som har de samme problemene, Skal det vere slik? Eller er det noe galt med kortet. Har prøvd kortet i 3 forskjellige pcèr samma resultat på alle. HJELP!! Endret 1. desember 2006 av ThePainx Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Det som skjer er kanskje at kortet ditt blir for varmt. Har du prøvd å tatt på kjøleribben? Sjekk at du har god nok lufting i pc`en også, prøv også å ta av sidedøren på pc`en når du spiller Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Tempen på skjermkortet load er nesten 60, idle 40, HK 28, CPU load 45, HDD 29 Er sikker på at jeg har god nok kjøling å strømforsyning. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Sjekk om kjøleren sitter ordentlig, eller om den er full av støv. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Vifta ser helt støvfri ut (den er jo helt ny) Kjenner heller ikke noe som er løst. Mener at denne kjøleren skal vere rimelig god. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Vifta ser helt støvfri ut (den er jo helt ny) Kjenner heller ikke noe som er løst.Mener at denne kjøleren skal vere rimelig god. 6820765[/snapback] Har samme kortet 48 idle 62load ikke noe prob her (pc står inne i en trang bod). Har du klokket? Endret 7. september 2006 av Gunder1 Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Nix Det står på stock instillingene Det merkelige er at når jeg trykker Alt+Tab (går inn å ut av spillet) Forsvinner det helt, for så å komme tilbake etter en stund Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Her er 2 bilder av problemene. Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Uten å ha veldig peil på dette her, synes jeg det ser ut som om RAMen på skjermkortet ditt er skadet; hadde et kort med ødelagt ram og da opplevde jeg noe lignende. Kan også hende det er noe mer bagatellmessig. NGO-drivere - www.ngohq.com - har en slags "compatibility mode" med tanke på bl.a 7800GS Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Testa NGO driver Gikk ned 150 i 3Dmark06 Fikk flere artifacts i Canyon run og Deep freeze, ca 3 ganger mer. Skal teste med spill. Ellers er det vel tilbake til Alt+Tab metoden Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Som jeg sa, det kan hende kortet ditt er fysisk skadet. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Satte på ei vifte på oversiden av kortet, tempen gikk ned 3 grader. Men artifacts er der ennå. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Klokka ned Memory Clock Speed til 1,1GHz fra 1.25 GHz. Artifacts nesten borte. Må si jeg er Jæ... skuffa over dette kortet i og med det ikke tåler den oppgitte Stock speed. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 nesten nytt, garanti? rma? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Satte på ei vifte på oversiden av kortet, tempen gikk ned 3 grader.Men artifacts er der ennå. 6824299[/snapback] Send det tilbake etter du har fått et returnummer, hadde samme prob med mitt forrige 6800gt kort Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Satte på ei vifte på oversiden av kortet, tempen gikk ned 3 grader.Men artifacts er der ennå. 6824299[/snapback] Send det tilbake etter du har fått et returnummer, hadde samme prob med mitt forrige 6800gt kort 6829655[/snapback] Skal ringe butikken i dag. Så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 nesten nytt, garanti? rma? 6829519[/snapback] Det viste seg å vere et defekt kort. Nytt på vei i posten (Venter i spenning) Lurer på om det har sammenheng med pcie 7900 serien, har lest rundt på nett at det er endel problem m artifacts på disse, Det er viss en del av de samme komponentene på disse 2 korta. Mon tro om det er en generell feil på disse korta. (hva er andres erfaringer?) Lenke til kommentar
Freke1 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 nesten nytt, garanti? rma? 6829519[/snapback] Det viste seg å vere et defekt kort. (hva er andres erfaringer?) 6958673[/snapback] Hej Jeg har samme kort Gainward Bliss 7800GS+ 512Mb RAM og har eksakt samme grafikfejl. Så jeg må nok også RMA det. Virker det nye fint? Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei det nye kortet virker upåklagelig Det er nok bare å RMA Endret 23. oktober 2006 av ThePainx Lenke til kommentar
Freke1 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei det nye kortet virker upåklagelig Det er nok bare å RMA 7136081[/snapback] Godt at høre! Ja, jeg har dog ikke haft artifacts i 10 dage efter at jeg satte min RAM sticks til at køre med factory setting timing (ingen OC). Men hvis de kommer tilbage så er det RMA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå