Gå til innhold

Passer HDD til sata-kontroller?

excrucio

Anbefalte innlegg

Hei.

Har dette sata pci-kontrollerkort.

Har per dags dato 1 disk koblet til (8MB buffer, sata-150). Skal nå kjøpe inn ny disk for å kjøre RAID1. Kan jeg da kjøpe en disk med 16MB buffer og sata-300 grensesnitt? Eller...har jeg rett i at kontrolleren kun støtter sata-150, og må derfor kjøpe en disk med sata-150 grensesnitt?

Takk for svar.

/excrucio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig, kortet støtter kun S-ATA 150 hvis det bare står det. Men Begge typer S-ATA bruker samme kabel, og diskene er bakoverkompitable. Dvs. at du kan koble en hvilken som helst S-ata disk til kontrollerkortet ditt, uten store problemer. (eneste er at det kan være en jumper som må settes)

På toppen av det hele er det ingen fordeler med Den nye S-ata versjonen unntatt ekstra båndbredde. Men ingen disk er i nærheten av hastigheten på S-ata 150, så i praksis er ytelsen helt lik.

Lenke til kommentar

Okei, tror likevel jeg går for en disk som er helt lik den jeg har. Slipper noe krøll da. Går også for dette siden ytelsen er så godt som den samme.

Edit: Ombestemte meg:p Får jo en 16MB sata-300 200kr billigere :S Kjøper den. Blir det noe krøll vet jeg jo hvor jeg skal spørre:p

Endret av excrucio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...