mandela Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) ser at du ikke har oppgitt prod.id. i din post på nhc forumet, din id finner du her: http://www.p35-forum.de/board/attachment.p...ttachmentid=926, post dette idnummeret sammen med din dsdt_nc6400 fil på nhc forumet Endret 15. oktober 2006 av mandela Lenke til kommentar
Amfetamin Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) a Endret 11. juli 2007 av Amfetamin Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det snakk om ny eller gammel maskin? Min maskin er bare par måneder gammel (!), men pga gjennomtrekksystemet som gir cpu kjølig kommer det mye støv inn i maskinen, så jeg har også fjernet støvdotter (allerede). Lenke til kommentar
Amfetamin Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Min har stått på ofte, over ett år. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Min pentium-m 1,73ghz kjører nå på 0,7 volt på 6x mp (800mhz) og 0,94 volt på 13x mp (1,73ghz). Bruker nhc, noe som ikke tillater lavere spenning enn 0,7 volt. Så vet ikke helt hvor langt ned den kan gå. På 13x fryser den når jeg stiller lavere enn 0,94 da. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Har en Pentium M ULV 1,1Ghz prosessor på min bærbare.. med RM CPU Clock klarer jeg å presse ned volten til 0,7 på 6x (600Mhz) og til 0,796 på 11x(1,1Ghz). Sjekket med MobileMeter, og ligger på ca 7Watt på det minste. Lenke til kommentar
ath1337 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har en to år gammel cinet z500. Slik jeg har forstått det er den så og si identisk med de ECS-maskinene som ble solgt billig for ett par år siden. Det er i alle fall tydelig at det er en byggesettmaskin, med et cinet-merke på. Jeg har lenge vært plaget med voldsom viftestøy, jeg vurderte faktisk å selge den nettopp pga støy. Helt til i går natt, da jeg kom over denne tråden. Den har en Pentium-m 1.6ghz (725, dothan. Eller noe i den duren) cpu. Nå kjører den på 0.7V på 6x multiplier, og 1.0v på 16x multiplier, og noe midt i mellom for resten. Bruker "dynamic switching". Jeg har hatt en følelse av at det er harddisken min som har blitt veldig varm tidligere. Bare for å prøve meg fram litt satte jeg på "enable spin down (1)" i "hard disk"-menyen, under advanced power management. I skrivende stund sitter jeg på en kald (cpu temp: 40C, hd temp: 38C) og stille maskin. Den har stått på i hele natt og kjørt "full stability test", forøvrig uten at noe har gått galt. Tidligere var det så og si umulig å sove i samme rom som den, i natt har jeg ikke lagt merke til den. Dette er jo vel og bra, men er det for godt til å være sant? Har jeg redusert ytelsen på maskinen? Er det på noen måte skadelig for den? På det feltet her er jeg som dere kanskje forstår, ganske grønn. Jeg syns derfor det er litt vanskelig å lese dokumentasjon og informasjon skrevet på engelsk fagspråk. Litt oppklaring, skrevet på godt norsk hadde derfor vært flott! Tips og triks til hvordan jeg eventuelt kan få det enda bedre tas også imot med stor takk. -trond. (beklager barnslig brukernavn ) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 du har ikke redusert ytelsen på maskinen dersom du bruker dynamic switching og undervoltet. siden du ikke opplever stabilitetsproblemer etter undervolting er alt helt fint. den skaden du kan få ved å undervolte for mye er først og fremst et ustabilt system, derfor, dersom du bruker rightmark for å teste hvor langt ned du kan gå, bør du ikke huke av for start programmet ved oppstart / husk innstillinger, for da kan det være litt vanskelig å komme inn i windows dersom undervoltingen har ført til spontane reboots hva angår harddisk har jeg ikke peiling på innstillingene, har ikke satt meg inn i det, siden min harddisk er kald og lydløs (ikke den samme disken som jeg nevner i første post, byttet til en lydløs samsung) Ellers så kan jeg anbefalle å bruke trykkluft på boks fra biltema f.eks. til å rense vifta & viftekanalen dersom du har heatpipes. Det samler seg fort støv der og det øker gjerne tempen med noen grader. Lenke til kommentar
ath1337 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 okey. Da nyter jeg stillheten, og takker for en fantastisk tråd! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 godt at informasjonen kommer til nytte for noen Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Har en fujitsu siemens amilo 1630 med en AMD 64 3700+, cpu tempen viser konstant 75 grader i NHC.... tyder det på at det ikke kjører helt ilag med denne maskinen? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) RMClock kan lese direkte fra den digitale tempmåleren på cpu (dersom din cpu har det), du kan jo sjekke det: http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml eller sjekke angående din cpu her: http://forum.rightmark.org/?id=6 Endret 3. desember 2006 av mandela Lenke til kommentar
TSP Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Utrolig at denne ikke er blitt en sticky... Jeg har rapportert tråden hvor jeg sier at den bør bli sticky. Jeg fant denne selv svært nyttig når jeg ville finne litt informasjon og link til downloadlink ved forumsøk på notebook hardware control Veldig bra at du laget denne, svært hendig. Endret 16. desember 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Der var den sticky gitt! Bra strategy player! Får ikke IK8fanGUI til å lese av noe annet enn CPU temp i dette programmet... ingen lesing på GPU, minne harddisk... Det står heller ikke hastigheten på viftene.... Noen idé? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 hvilken maskin har du? har du sjekket denne lista? Compatibility list: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Dell inspiron 9400.... glemte d eg Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 *Flaut* Måtte aktivere i options at den skulle måle de andre temperaturene..... Good! Takk for hjelp! Lenke til kommentar
hwarangdo Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 [Notebook Hardware Control har pr i dag begrenset støtte for styring av viftene på nyere pcer. Det du kan gjøre, for å få din pc støttet er følgende: Les punkt 1 (her, etter å ha generert fila (ACPI Source Language (ASL) file), laster du den opp som zipfil her (krever registrering). Og hva skjer etter dette? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Min pentium-m 1,73ghz kjører nå på 0,7 volt på 6x mp (800mhz) og 0,94 volt på 13x mp (1,73ghz). Bruker nhc, noe som ikke tillater lavere spenning enn 0,7 volt. Så vet ikke helt hvor langt ned den kan gå. På 13x fryser den når jeg stiller lavere enn 0,94 da. 7116529[/snapback] Samme cpu her, byttet egenhendig til en slik i min Inspiron 1300. Celeron M`en som stod i passet såå fint i HTPC`en... Bruker en eldre versjon av RMClock samt I8KfanGUI. Endte opp med 1.004/0.700. Så du har en _litt_ bedre cpu enn meg Vifta starter aldri, bortsett fra etter lengre tid med full load. Og batteritiden ved forsiktig bruk endte på 5.5 timer like etter modifisering. Har ikke testet i senere tid, mulig batteriet har tapt seg noe etter snart et år. Endret 19. januar 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Og hva skjer etter dette? 7758405[/snapback] 1. du sjekker her: http://nhc.justred.info/ 2. du sjekker på forumet ( http://www.p35-forum.de/board/board.php?boardid=70 ) om noen har laget configfil for din maskin. 3. du poster og ber noen om å gjøre det dersom configfila ikke har blitt laget allerede 4. du lager egen config fil Endret 19. januar 2007 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå