Gå til innhold

Oppdatere firmware, Nokia 2650

anderfo

Anbefalte innlegg

Hei, håper dette havnet i en passelig kategori på forumet..

Jeg har vært i Italia et år, og etter et mobiltyveri i fjor høst kjøpte jeg den billigste, enkleste telefonen jeg fant. Noe som viste seg å være lurt, ettersom jeg også ble frastjålet denne nå i vår. Da fortsatte jeg med samme taktikk, og nå når jeg har kommet hjem til Norge har jeg altså fortsatt en svært enkel Nokia 2650 som virker helt okei.

Nå kunne jeg imidlertid gjerne ha tenkt meg å få oppdatert firmware i telefonen, slik at jeg f.eks. kan få tilgang til norsk ordliste. Om menyene er på engelsk eller italiensk spiller ingen rolle. Ordlista nå er på italiensk/spansk/fransk/engelsk.

Er det mulig:

- å få oppdatert telefonen i en butikk eller på et egnet verksted? er det gratis eller er det f.eks. dyrere enn en ny telefon?

- å beholde de lagrede numrene, evt få tatt backup av dem?

Nokia 2650 har som kjent ikke mulighet for enkel tilkobling til PC-en, noe som kunne ha løst begge problemene ovenfor (firmware & telefonbok)

Håper noen har litt tips, etter et år i utlandet har jeg mistet oversikten over hvor man gjør slikt..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Halla. Du kan jo prøve å synce telefonen din med en gratis tjeneste på nettet da. Ta backup av telefonlister etc. En bra og enkel tjeneste er ZYB. Nå vet jeg ikke om din telefon er støttet, men prøv i hvert fall.

Hvis du skal oppdatere denne telefonen må du levere den inn til et Nokia servicesenter/mobilfiksern eller lignende. Dette pleier å være gratis i hvert fall det første året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...