allanalda Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Hei, jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe meg 350D, når jeg så at 400D skulle komme. Ny modell må jo være bedre tenkte jeg, så da må det jo bli en 400D i stedet. Nå ser jeg at mange skryter av Nikon kameraene, men de er vel en del dyrere. Mange skryter jo av Pentax kameraene også, og de er jo billigere enn Canon og Nikon og det virker jo også fristende. Så egentlig vet jeg ikke hva jeg skal ha, men jeg skal til Cannes denne helgen, og når jeg så at dere snakket om at det var billigere i Frankrike enn i Norge så passet jo det ypperlig. Det er ikke meningen å kapre tråden, men det virker som om noen av dere er bedre kjent i Frankrike enn gjennomsnittet, så jeg tenkte kanskje at dere kunne hjelpe meg litt, hvis det faktisk er mulig å kjøpe det billigere der. Enten om det er noen billige butikker der, eller om det er mulig å bestille på nettet og få det levert på hotellet. (Det er vel såpass knapp tid, at det regner jeg med at ikke går) Jeg var inne på digital-shopping.fr, men jeg snakker ikke ett kløyva ord fransk, og da var ikke den siden den letteste å lese. Marvin 6858613[/snapback] Med K10D fra Pentax er kameraverdenen mye mer spennende. Personlig skulle jeg kjøpe K 100D nå, men jeg har valgt å se det hele an litt og heller spare til det merbeløpet K 10 D vil representere. Dermed blir det en utsettelse til rundt nyttår. På digital-shopping.fr (som Hrr Brun loste meg fram til) er en bestilling igrunnen skjematisk og enkel. Språkmessig har jeg delvis de samme problema, i alle fall skriftlig. Men likevel er tingene ganske greit satt opp. Realiteten er vel at med pakketilbudene på Pentax (kit) er prisene lavere her med moms enn i Norge UTEN moms. Forstå det den som kan.... Jeg har lyst til å tro at med det nye Pentax K10D vil en ny verden åpne seg for mange..og i alle fall gleder jeg med stort til kameraets komme! 6860402[/snapback] Forøvrig, Fnac i Paris har nå satt ned prisene på de aller fleste dslr. kameraene....var innom i går, onsdag. Men normalt er ikke Fnac noe rimelig sted å handle. Men å se og vurdere det aller meste av foto, absolutt Ja. Jeg vil tippe at en av tre av betjeningen "forstår" engelsk. 6860516[/snapback] men er det noen som vet om det finnes noen relativt billige fotobutikker i Cannes? Vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete (kanskje det finnes gulesider for Frankrike) Det er vel for sent å bestille fra nettet og få det levert på lørdag, og da går det jo dårlig å bestille fra digital-shopping.fr 6861494[/snapback] Ja , du er nok litt seint ute. Men må/skal du kjøpe via digital-shopping.fr og ta det ut her nede så er det vel ikke langt fra virkeligheten å si at du har gratis reise sånn ca. pluss litt opplevelser? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Bare vær klar over at mange nettbutikker ikke leverer til hoteller ol, knapt nok til annen adresse en den som er knyttet til kreditkortet. Det kan være en mulighet å forhåndsbetale (ved bankoverføring) og få pakken levert dit du vil, men det vil ta noen dager ekstra. Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det ble ikke noe kamera på meg i helgen. De hadde Fnac i Cannes og jeg var inne og tittet. De hadde D50 til 881 og D70S til 889. De hadde fått inn 400D. Husker ikke helt hva den kostet men det var rundt 950. Klarte ikke å bestemme meg, men det er vel ikke noe dyrere her hjemme og det er vel lettere å bruke garantien hvis det skjer noe med kameraet hvis jeg kjøper det her hjemme. Var bare så synd at jeg ikke fikk tatt noen bilder der nede. Marvin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå