Shoo Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Da var det enda en som slenger opp en tråd hvor en ønsker å vite hva slags skjermer som er anbefalt... Først, så er jeg på utkikk etter en 17" LCD-skjerm til PC bruk. Generell PC bruk, kan man vel si. Vet det det er mange som foreslår 19", men det er vel kanskje større mulighet for at man finner en 17" som matcher kravene under til nevnt pris, men for all del... finnes det 19" til den prisen som har en del av de nevnte kravene, så er også det helt i orden: LCD-skjerm, 17" (eller 19" hvis passelig!): - Har ikke noen skyhøye krav til bildekvalitet eller tilkoblingsmuligheter, annet enn at den skal være bra å se filmer på. - Hadde vært digg om skjermen ikke har _for_ kraftig baklys og _for_ tydelig etterslep. - Skjermen skal IKKE brukes til spilling. - Skjermen bør helst være justerbar i høyden og at den kan vippes opp og ned. Hadde vært bra om skjermen også kunne monteres på veggen, men dette er ikke nødvendig. - Prisen bør ikke stige stort høyere enn ca. 2000kr. Lav pris med tanke på de kravene jeg stiller, men jeg har da håp om at det finnes gode 17" der ute til den prisen... eller? - Gjerne kom med flere eksempler så man har flere valg. Jeg er også på utkikk etter en LCD-TV, men er relativ "fresh" (som mange andre) på det området, så jeg trenger litt assistanse. Stiller så langt følgende krav til skjermen: LCD-TV, fra 23" og oppover: - Skjermen kan/bør være fra 23" og oppover. - Helst WS (widescreen), men hvis denne kolliderer med de andre kravene, er det ikke så viktig med denne. - Kontrasten bør være oky. Stiller ikke noen skyhøye krav til det her. - Heller ikke etterslep har jeg de største kravene til, men kanskje ikke så tydelig med etterslep at det "blåtte øye" kan se det. - Skjermen lir å brukes til en god del tv- og filmtitting, spilling (av PS2, Xbox 360 osv.) og litt PC-bruk. - Har sett skriverier om at det er en god del skjermer der ute som har høy strømforbruk. Skjermen bør ikke ha så høy forbruk, akkurat. - Skjermen bør være HD-klar, men mulig dette trekker prisen opp veldig, så da holder det med at den er HD-kompatibel. - Bør også ha veggjusterings muligheter. - Legger ikke store krav til justeringsmulighter heller. - Helst ha en prislapp _under_ 5000kr. Finnes det noen der ute som har noen forslag til skjermer som passer de overnevnte kravene? Var kanskje litt strenge krav, men men, jeg har da håp om at det finnes skjermer som kommer i _nærheten_ av de overnevnte kravene iallefall. Hvis det lar seg gjøre, så kom gjerne med flere eksempler til begge skjermtypene. Takker så meget for hjelpen på forhånd! Endret 2. november 2006 av Shoo Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Ingen forslag..? Må vel være _noen_ som har peiling..? Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Burde vel kanskje gå for en 19" LCD-skjerm ettersom skjermen ikke skal brukes til stort mer enn å surfe samt av og til se på filmer. Hva mener dere? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Burde vel kanskje gå for en 19" LCD-skjerm ettersom skjermen ikke skal brukes til stort mer enn å surfe samt av og til se på filmer. Hva mener dere? 7201915[/snapback] 19" burde du klare, de koster nesten akkurat like mye som 17" nå, og er jo en del større. Tør ikke si hvilken av de du burde velge, men denne kan godt være bra: https://prisguiden.no/product.php?productId=47161 Bra specs ihvertfall. Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Ah. Takker så meget for svar! Den så meget lovende ut, ja! Bra pris er det på den også. Ikke verst... Har man noen flere kandidater, kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå