mad_arab Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Jeg sliter med klokkingen på min Shuttle SK22G2 ( http://global.shuttle.com/Product/Barebone...G2-features.asp ). HTT ser ut til å være fullstendig låst. Jeg har en Athlon 64 3200+ (2000MHz). Den bruker HTT på 1000MHz. Jeg klokker lett opp til 2300MHz, men da er HTT på 1150MHz og ser ut til å ikke klare mer, for det henger over det. I BIOS er valgene mine 600MHz, 800MHz og 1000MHz. Uansett hva jeg velger av disse, så rapporterer CPU-Z 1000MHz HTT på 2000MHz, og 1150MHz HTT på 2300MHz. Dvs, det virker som den ignorerer valget i BIOS fullstendig. Siden denne CPU'en har klokket til 2.7GHz og forbi i diverse tester (Orleans AM2 core), så antar jeg at det er HTT som holder meg tilbake her. Har også satt minnet (DDR2 667MHz) til 400MHz bare for å være sikker på at ikke problemene kommer derfra. Det ser ikke ut som det har kommet noen BIOS oppgraderinger ennå, så jeg lurer på om noen har noen ideer til hva jeg kan prøve... Eller må jeg bare vente på at Shuttle tar seg sammen og fikser BIOSen, hvis det faktisk er en bug? Endret 7. september 2006 av mad_arab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå