AMosand Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 hei... jeg kjøpte med 2 stk NEC DVD-RAM stasjoner... begge er komlet med samme ide-kabel. den øverste er satt til pri. master og den andre som pri. slave.. det er den som er slave som ikke funker.... når jeg har den som sec. master funker den heller ikke! vet dere hva dette kommer av? trenger dere mer opplysninger, så si i fra! Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 pliiz hjelp meg! det er litt kjiipt at ikke begge funker! når jeg har betalt for dem! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Standard for 2 IDE-enheter på samme signalkabel: 1) Enhetene må være satt opp med 1 som master og 1 som slave. Enkelte enheter kan settes som master singel, denne settingen kan ikke benyttes nå det er 2 enheter på samme kabel. 2) Ved bruk av 80-lederskabel bør begge settes som Cable Select. Master vil være ytterst på signalkabelen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hei! Forsøk med å ha de på hver sin IDE-kabel. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Prøv å koble til bare den som ikke virker. Får du fortsatt ikke kontakt, Bør du sjekke i Bios om den oppdages. Dersom du har mulighet kan du evt. sjekke den i en annen maskin. Dersom dette ikke hjelper er det vel en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå