Tulelgeit Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Lurer litt på det jeg og. Bruker Boar på min hunter nå og trives med det, men kan jo hende det finns noe bedre der ute. Andre som vet? 6826546[/snapback] Er jo verdt å nevnte the rake. 1.2 atck speed. sett flere som har prøvd å heale i over 6-8 sekunder mens jeg plaffer på samtidig. Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 tips: for rogues som vil ha assaisnations blade er det vel simplere å gå for reverd rewarden? har nesten samme stats.... og er MYE billigere. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) tips: for rogues som vil ha assaisnations blade er det vel simplere å gå for reverd rewarden? har nesten samme stats.... og er MYE billigere. 6829694[/snapback] Vel, da er jo du halveis til exalted... er kansje nokon som vil ha den litt før det. Og assassin's blade har faktis 5 meir i max dmg som gjer den bedre til ambush og backstab. Endret 9. september 2006 av X672 Lenke til kommentar
sigz Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Lurer litt på det jeg og. Bruker Boar på min hunter nå og trives med det, men kan jo hende det finns noe bedre der ute. Andre som vet? 6826546[/snapback] Er jo verdt å nevnte the rake. 1.2 atck speed. sett flere som har prøvd å heale i over 6-8 sekunder mens jeg plaffer på samtidig. 6829561[/snapback] Prøvde å tame han idag tidlig, men siden jeg er level 19 allerede blei det ikke no av. Levla han til 13. Liker Boar bedre i PvP p.g.a Charge med stun. Lenke til kommentar
Hel Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 ROGUE: Rogue er helt klart den mest valgte klassen og twinke, og man kommer ikke unna at man kan bli en veldig god damage dealer. 6819543[/snapback] Det som er så synd med 19 twinking er at rogue er så altfor bra. Pga agility til crit og dodge ratio for rogues kan man for eksempel relativt enkelt få 100% dodge med evasion, og man critter enormt ofte. Dette gjør at det er få andre muligheter. Man kan, som jeg har, lage en warrior twink med 50% damage reduction, men i 1v1 mot rogues taper man likevel og hva er da vitsen? Det eneste åpenbare alternativet er hunter. Med wing clip og conc shot er det ikke veldig krevende å kite en rogue. Derfor er min konklusjon at hunter, og ikke rogue, er den beste twink klassen på 19. Selv en smart warr sliter mot en hunter som bruker trinket, bombe, pet m charge osv. Fordelingen av twinks mellom klassene teller også i favør hunter, side de fleste er rogues. En liten kommentar til "Regel nr 1" i OP sin post om at man må gi alt, ellers vil man ikke lykkes. Det er jeg ikke enig i. Det finnes et billig, enkelt alternativ til å lage en twink som er svært, svært effektiv. Jeg har laget to slike, og selv uten noen såkalt lvl 60 enchants eide jeg 99% av dem jeg møtte. Ikke engang de beste roguene i guilden klarte å slå meg mer enn en sjelden gang, og da hadde jeg som sagt mye å gå på i forhold til enchants. En kommentar om mage twinks. De er svært endimensjonale (liten variasjon i taktikk) som de fleste på 19 er, men også morsomme og siden svært få prøver dem, fremstår de som originale. Det med originalitet synes jeg er viktig. Jeg har laget en lvl 19 rogue twink med det meste av det beste utstyret, men gidder ikke spille den. Man er bare en av mange. En kompis lagde en 19 mage med masse +fire utstyr og enchants. Herregud så morsomt å se ham kverke folk! Det skal nevnes at han aldri var nære å ta min billige twink, men påsto at han ikke hadde problemer med andre (utenom en hunter hvor han alltid tapte med liten margin). Så noen kommentarer om utstyr. ROGUE Personlig går jeg for at Cruel Bard i offhand er best. Lucky fishing hat er beste head gear. Chestnut Mantle er beste shoulder, også for rogue. All stats +4 på chest er kanskje bedre enn +100 health? Kan diskuteres. Man kan få +15 agi på gloves. Protectors band > blood ring. Arena grand master er en bra trinket. Ville heller hatt den enn recombulatoren. Ellers er vi enige om hva som er beste utstyr og enchants. For en hunter tror jeg jeg ville anbefalt nøyaktig det samme utstyret med unntak av melee våpen hvor jeg ville gått for en stav: twisted chanter eller WC staff om man er horde (med +25 agi). Greit med litt intellect. ENCHANTS For våpen-enchants for rogue/warr/pala/shammie er jeg litt usikker. +15 agi på begge for rogue er ganske trygt, og de fleste velger crusader for warr/pala/shammie, men jeg er som sagt litt usikker på det der. Bær over med meg og følg meg på følgende utgreiing. Stemmer premissene jeg skriver om her, jeg får det ikke til å stemme: Fiery: 40 fire dmg per proc, ca 6 proc per minutt Lifesteal: 30 damage + 30 heal per proc, ca 6 proc per minutt Crusader: +100 str i 15 sec + 75-125 heal per proc, ca 1 proc per minutt Fiery: 40*6 = 240 dmg/min = 4dps Lifesteal: 30*2*6 = 360 dmg/min = 6dps Crusader: 200 AP i 15sec + 75-125 heal per min = 214 dmg + ca 100 heal = 5.2dps Her har jeg satt skade gjordt = heal motatt, noe jeg synes er rimelig i de aller fleste sammenhenger (i en stunlock 1v1 er skade bedre enn heal, men en 19 rogue kan ikke stunlocke, så...). Procratene er også antagelser og gjennomsnitt, men jeg mener en del tester har belyst dette. Utregningene for +15 agi enchant sin invirkning er litt mer omstendelig, så jeg tar den ikke med i denne omgang. Poenget mitt her er dette: Synes ikke lifesteal å være beste enchant for pala/warr/shammie? Faktisk anbefaler jeg lifesteal på mainhand for rogues, og 15 agi på offhand, selv om enkelte sier at proc raten er lik på main og offhand. Dette er jeg usikker på. Noen påstår det omvendte og jeg har sluttet å spille og kan derfor ikke teste. Håper innlegget er til glede for noen av dere. Jeg har hatt stor glede av alle mine twinks (og jeg har ganske mange av dem, ikke bare lvl 19, men også lvl 29 og 39), kanskje med unntak av den ene roguen på 19 som jeg gikk lei. Are Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Crusader: +100 str i 15 sec + 75-125 heal per proc, ca 1 proc per minutt Crusader: 200 AP i 15sec + 75-125 heal per min = 214 dmg + ca 100 heal = 5.2dps LOL? Altså, Crusader har proccet 4 ganger for meg på 4 slag noen ganger, og proccer LANGT flere ganger enn 1 proc per minutt. Dessuten, hvordan er det du har målt akkurat at den proccer 1 gang per minutt? Hvis du står å slår på en mob sammenhengende i 1 minutt proccer den sikkert 5-6 ganger eller noe sånt. Chestnut Mantle er beste shoulder, også for rogue. Talbar Mantle har 1 mere stamina, altså 3 stamina og 6 intellect og 30 armor, det gjør den bedre enn Chestnut Mantle. Endret 17. september 2006 av BadBeer Lenke til kommentar
Hel Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Noen synspunkter på bruk av talent points for lvl 19 twinks følger. Med 10 poeng har man ikke mange valgmuligheter, men noen er det jo: ROGUE 1. Sword rogue: 2 imp SS, 3 imp gouge, 5 malice 2. Dagger rogue: 3 imp gouge, 2 lightning reflexes, 3 imp BS, 2 malice Jeg mener imp gouge er nødvendig for å kunne bruke gouge både offensivt og defensivt, og på 19 mangler man KS, imp kick++ så gouge er grei å ha. HUNTER For meg er det bare ett alternativ for en 19 hunter: 3 humanoid slaying, 2 defelction, 5 imp wing clip. 3 humanoid slaying > 5 lethal shots, men du KAN ta imp CS og 2 lethal shots ved siden av humanoid slaying om du ikke synes du trenger imp wing clip. Mer skade, mer risk. WARLOCK Igjen bare ett alternativ som gjelder for meg: 5 imp corruption, 5 demonic embrace. WARRIOR Flere alternativer 1. 3 imp rend, 2 imp heroic strike, 5 tactical mastery 2. 5 cruelty, 2 imp rend, 3 imp heroic strike 3. 5 shield spec, 5 toughness (jeg testet denne for morro) Med alternativ 3 hadde jeg over 2000 armor og over 50% DR, så den var fin for å bære flagg. Poenget med alternativ 1 er tactical mastery for et stance skifte for å kjøre en silence eller disarm. Begge er svært ødeleggende når de går inn, men man vil kanskje ikke kjøre defensive stance hele tiden. MAGE 1. 5 imp fireball, 3 imp fire blast, 2 fire throwing 2. 5 imp frostbolt, 3 frostbite, 2 permafrost Uten ice shards og shatter talents gjør frost litt lite skade og jeg anbefaler det derfor ikke, men som support vil det fungere. Vær også forsiktig med å bytte inn stamina med +dmg i utstyr. Det kan straffe seg. PALADIN 5 redoubt, 2 guardian´s favour, 3 precision. Blessing of freedom er viktig og her kan man være immun nesten hele tiden. Med 640 armor og 100 helse fra skjold er man bra beskyttet, og en shadowfang med lifesteal i main burde gjøre jobben. Personlig ville jeg brukt FA når man shielder, ikke heale, og så bruke all tilgjengelig mana på blessing of freedom og offense. Det skal sies at paladin er en av to klasser jeg ikke har twinket. DRUID 1. 1 nature´s grasp, 4 imp nature´s grasp, 5 natural weapons 2. 5 ferocity, 2 brutal impact, 1 nature´s grasp, 2 imp nature´s grasp Både bash og nature´s grasp er fine for å vinne tid til en heal. Druid er den andre klassen jeg ikke har twinket. PRIEST 5 wand spec, 2 healing focus, 3 blackout Enkelte kjører 5 blackout og spammer SwP på folk de føler de må stunne (for ex flag carrier, eller en rogue som har kommet innpå). Opp til deg. Selv synes jeg kombinasjonen av instafear og kiting fungerte greit, og jeg synes blackout er for tilfeldig til å brukes som beskrevet over. Jeg fokuserer heller på å drepe target raskt. SHAMAN 5 shield specialization, 5 thundering strikes Ikke noe bra spec, men ikke noe bra å få på dette levelet. Min shaman er lvl 29 og der får man litt bedre saker. La meg avslutningsvis få presisere at dette er mine synspunkter og er sterkt farget av min måte å spille på. For eksempel så dreper jeg heller enn healer med presten min. Det får jeg litt kjeft for, men det får nå være mitt valg. Når jeg står mellom å heale en warrior med 20 dps og 500 helse eller å angripe selv med mine 43 dps, så velger jeg ofte det siste. Unntaket er rogue og hunter twinks, og så shielder jeg selvsagt folk når jeg kan. mvh Are Lenke til kommentar
Hel Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 LOL? Altså, Crusader har proccet 4 ganger for meg på 4 slag noen ganger, og proccer LANGT flere ganger enn 1 proc per minutt. Dessuten, hvordan er det du har målt akkurat at den proccer 1 gang per minutt? Hvis du står å slår på en mob sammenhengende i 1 minutt proccer den sikkert 5-6 ganger eller noe sånt. Chestnut Mantle er beste shoulder, også for rogue. Talbar Mantle har 1 mere stamina, altså 3 stamina og 6 intellect og 30 armor, det gjør den bedre enn Chestnut Mantle. 6882221[/snapback] Jeg mente Talbar Mantle, ikke chestnut mantle. Skrivefeil. Som jeg skriver i posten min så får jeg ikke dette med crusader til å stemme. Antagelsen om 1 proc per minutt er basert på andres tester og var det jeg var mest usikker på. Selv har jeg holdt meg mest til fiery/lifesteal på mine twinks (main er spellcaster), og litt +dmg i starten for å teste. Måten å måle proc/min er forøvrig ganske rett frem: Hold deg i kamp lengst mulig, tell antall proc, sjekk tiden, mål gjennomsnitt for minst 50 proc. Dersom noen kan belyse dette med procsjangs på offhand weap hadde det vært fint. Noen sier at den er lik mainhand, noen sier den er halve (akkurat som base dmg). Burde sjekket dette mens jeg selv spilte, men men. mvh Are Lenke til kommentar
Hel Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Crusader: +100 str i 15 sec + 75-125 heal per proc, ca 1 proc per minutt Crusader: 200 AP i 15sec + 75-125 heal per min = 214 dmg + ca 100 heal = 5.2dps LOL? Altså, Crusader har proccet 4 ganger for meg på 4 slag noen ganger, og proccer LANGT flere ganger enn 1 proc per minutt. Dessuten, hvordan er det du har målt akkurat at den proccer 1 gang per minutt? Hvis du står å slår på en mob sammenhengende i 1 minutt proccer den sikkert 5-6 ganger eller noe sånt. 6882221[/snapback] Crusader enchant har en sjangs per treff til å procce, noe som igjen er basert på våpenhastighet. Poenget her er at gjennomsnittlig proc per minutt over tid skal være konstant. Altså: Et minutt i kamp gir 4 proc, et annet gir null, men i snitt skal man få omtrent et proc per minutt (eller et proc per 55 sec om man skal tro poster på http://rogerkarlsson.com/blogs/wow/crusader/). Merk at dette er kun vanlige melee slag. Dette er testet av folk som virker langt mer oppegående enn LOLeren over. Indikasjonene på at proc raten er ca 1 per minutt for crusader er mange, men: 1. Jeg spiller ikke lenger og kan ikke teste dette selv og 2. Jeg får det ikke til å stemme at så mange rogues likevel bruker den fremfor lifesteal dersom dette er riktig. Vel er det ytterst få som regner på utstyr og talents, men det får da være grenser :!: Noen med peiling som kan belyse dette? Are Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg holder på og twinker litt, blir så lei av å bli eid av de så lager meg like så godt en selv... Men blir ikke så kraftig twink iogmed jeg har begrenset med gull. Men har tenkt på hele defias settet, cruel barb også vet jeg liksom ikke noe mere enn det. Noen tips? Edit : Er Rouge hvis det har noen betydning Endret 27. oktober 2006 av RostaD Lenke til kommentar
Hel Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg holder på og twinker litt, blir så lei av å bli eid av de så lager meg like så godt en selv... Men blir ikke så kraftig twink iogmed jeg har begrenset med gull. Men har tenkt på hele defias settet, cruel barb også vet jeg liksom ikke noe mere enn det. Noen tips? Edit : Er Rouge hvis det har noen betydning 7166576[/snapback] Vet ikke helt hva du lurer på. Lvl 19 rogue twinking er godt belyst i tråden. Jeg går ut ifra at du har lest dette og jeg gjetter derfor at du spør om billigst måte å twinke roguen på. Flere av de beste rustningsdelene du kan få er gratis, men det krever gjerne at du får litt hjelp. Et billig våpenalternativ er dual cruel barbs med fiery enchants. Hele defias settet er ikke ditt beste alternativ, men det ser jo pent ut og det teller jo litt og Ellers så er jo lvl 19 rogue det desidert minst originale valget, og et alternativ som gir deg en litt kjedelig karakter synes jeg. Hva med å avansere til 39 med den, eller prøve en annen klasse? Håper jeg ikke støter deg her. Prøver bare å oppmuntre til litt mangfold Når det gjelder enchants, så er 100 hp på chest, speed på feet og 7 sta på bracers relativt rimelig. Det trenger ikke koste skjorten å buffe alten sin litt. Til sist: Etter BC kommer det kanskje til å bli mer ventetid i kø for twinks. Kan være greit å ha i bakhodet. Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 ok, takker for tips Har ikke så mye gryn og rutte med så blir nok defias settet , mangler bare glovesene og bootsene nå så =) Cruelbarb er jeg etter nå men vil egentlig ha 1 dagger og slik at jeg får til bakstab osv Lenke til kommentar
Narrondi Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg lagde et eget forslag til en "pure-dps" hunter :!: har derfor makset ut agi+. Går ut i fra at han er honored med WSG . (Ferdig med Talent build og alt ) http://ctprofiles.net/4310467 (Til OP, oppdater posten med talent-builds ) Lenke til kommentar
Hel Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Her er noe gratis/billig gear som også er bra: Head: Engineering green tinted goggles er lett å skaffe, lucky fishing hat er vanskelig, men sykt god Neck: pvp reward, tar tid å skaffe Shoulder: WC cloth shoulder quest reward Chest: DM boss drop Back: Turtle drop tidlig i WC Pants: Boss drop WC Weap: dual cruel barb fra DM til du kan kjøpe pvp daggers Disse er alle svært bra og enten helt gratis eller nesten gratis. Kan bruke greens på resten. Billig på AH. Fellesnevner for disse tingene er at du må planlegge godt for å klare å skaffe alt uten å dinge til 20. Ellers så er 29 rogues også svært sterke, og du får poisons... Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Noen synspunkter på bruk av talent points for lvl 19 twinks følger. Med 10 poeng har man ikke mange valgmuligheter, men noen er det jo: WARRIOR Flere alternativer 1. 3 imp rend, 2 imp heroic strike, 5 tactical mastery 2. 5 cruelty, 2 imp rend, 3 imp heroic strike 3. 5 shield spec, 5 toughness (jeg testet denne for morro) Med alternativ 3 hadde jeg over 2000 armor og over 50% DR, så den var fin for å bære flagg. Poenget med alternativ 1 er tactical mastery for et stance skifte for å kjøre en silence eller disarm. Begge er svært ødeleggende når de går inn, men man vil kanskje ikke kjøre defensive stance hele tiden. 6882627[/snapback] Husk, imp rend gir med 2 poeng: 7 ekstra skade (totalt 35 skade over 12 sekunder) 3 poeng: 9,8 ekstra skade (totalt 37,8 skade over 12 sekunder) Rend koster 10 rage, så da vil jeg heller foreslå en deilig herioc som gir mere skade for 5 rage mer (2 rage mer om du har imp heroic). Selvfølgelig, om du har en veldig treg two-hander kan det være kjekt å hive inn en rend, men jeg tror heller 2% parry eller 16% sjanse for 1 ekstra rage per hit er gunstigere (sett at du har imp heroic og cruelty og har 2 poeng til overs). Lenke til kommentar
Hel Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Selv angret jeg på at jeg ikke gikk til 29 eller 39 med warrioren. 19 warr < 19 rogue, selv om hamstring er fin. På 19: Hunter ftw, og ellers alle som prøver å være originale <3 Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 http://www.thottbot.com/?sp=8676 6819668[/snapback] lvl 21 req... Lenke til kommentar
X672 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 http://www.thottbot.com/?sp=8676 6819668[/snapback] lvl 21 req... 7178682[/snapback] Ambush rank 1 er level 18 Lenke til kommentar
Hel Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg lagde et eget forslag til en "pure-dps" hunter :!: 7176094[/snapback] Alt dette har blitt postet før. Det finnes en bedre back og head i alle fall. Og en pure dps hunter hadde tatt agi enchant på bracer, ikke sta som du gjorde. Øksen hadde og sta, ikke agi på seg, så her er du ikke konsekvent om det er en "pure dps" hunter du lager. En siste ting: Hvordan får du +7 på skyteren? Lenke til kommentar
Hel Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ambush rank 1 er level 18 7180159[/snapback] Pent utstyr på roguen! Nær perfekt Ville gjerne ha byttet inn den ekstra shadowfang du hadde i baggen med en talbard mantle, en grand arena master eller en fiskehatt, men nå er det jo ikke slik det foregår... Presten din og hunteren din er ganske like de jeg selv hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå