IntelAmdAti Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Er på jakt etter en butikk som denne - men vet noen om en som er billigere? De må være litt større enn "gjennomsnittet" ellers blir de for små. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Nå finnes det vel ikke noe eksakt "gjennomsnitt" å sammenligne med, så man må nok ha mer konkrete mål enn det. Det er ikke likegyldig om du kjøper en 38C eller 40B, for å si det sånn. Har selv prøvet å kjøpe BH'er til fruen på "øyemål". Det fungerte dårlig... Og hvis du skal ha dem til sitt egentlige formål, og formålene vi snakker om faktisk er større enn gjennomsnittet, er jeg ikke sikker på om jeg hadde hatt pris som det viktigste kriteriet. Ikke alle BH'er gjør jobben like godt. Det var selvsagt off topic. Beklager at jeg ikke har noe svar på spørsmålet ditt. Er det egentlig så dyrt på Lindex og lignende? Kanskje noen av forumets jenter kan komme med mer kosntruktive inspill? Geir Endret 7. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Tja syns nå Lindex og HM og Cubus har ganske greie priser. Både billigere og litt dyrere merker. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Ikke kjøp undertøy til damen.. Aldri, bare ikke gjør det. ALDRI!!! Jeg er veldig seriøs nå.. Aldri gjør det.. aldri. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 38C og 40B? Nå skjønner jeg ingenting. Jeg bommer aldri på øyemål, men faen? 38C? Er en normalt tynn bruker en jo rundt 75, eller finnes det kanskje flere måleenheter? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 38C og 40B? Nå skjønner jeg ingenting. Jeg bommer aldri på øyemål, men faen? 38C? Er en normalt tynn bruker en jo rundt 75, eller finnes det kanskje flere måleenheter? 6820374[/snapback] Ikke dum du Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 38C og 40B? Nå skjønner jeg ingenting. Jeg bommer aldri på øyemål, men faen? 38C? Er en normalt tynn bruker en jo rundt 75, eller finnes det kanskje flere måleenheter? 6820374[/snapback] Utenlanske måleenheter vet du Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) 38C og 40B? Nå skjønner jeg ingenting. Jeg bommer aldri på øyemål, men faen? 38C? Er en normalt tynn bruker en jo rundt 75, eller finnes det kanskje flere måleenheter? 6820374[/snapback] Siden tråstarter henviste til en engelsk side, og jeg tittet på den mens jeg skrev, holdt jeg meg til måleenheten de brukte der. Tallene var nå ellers plukket ut av luften... Geir Endret 7. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Kanskje noen av forumets jenter kan komme med mer kosntruktive inspill? Geir 6819790[/snapback] Det var noe sånt jeg hadde håpet på, ja.. =p Fruen sier hun fort kan komme opp i tusen kroner for en bikini eller BH, jeg mener det må finnes rimeligere brukbare alternativ men jeg aner ikke hvor. Endret 8. september 2006 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Tja syns nå Lindex og HM og Cubus har ganske greie priser. Både billigere og litt dyrere merker. 6819805[/snapback] Ja kom jo med ett innspill her Er det mannen som skal kjøpe undertøy til dama, må han vite størrelsen. Å gjette seg til størrelsen lykkes nesten aldri! Og har aldri hørt om størrelsene 38C og 40B..... Endret 8. september 2006 av Myrsnipa Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Og har aldri hørt om størrelsene 38C og 40B..... 6823878[/snapback] Som sagt, det var en engelsk side, altså med engelske mål. Med andre ord tommer istedet for centimeter. BH'er finnes der i størrelser fra 28-48 tommer (ca 70 til 120 cm, godt med en butikk som ikke diskriminerer store kvinner): Eksempel. Idealmålene for en kvinne ble tidligere sagt å være 90-60-90, det tilsvarer 36-24-36, så 38-40 er ikke veldig langt unna... Men dette blir en off topic diskusjon. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Fruen sier hun fort kan komme opp i tusen kroner for en bikini eller BH, jeg mener det må finnes rimeligere brukbare alternativ men jeg aner ikke hvor. 6823694[/snapback] Her er det to scenarioer: 1. Hun er fortvilet over at det koster så mye, og leter etter billigere steder å handle. Du hjelper henne med det. 2. Hun bare elsker å kjøpe dyrt undertøy, men du syns det er å kaste penger ut av vinduet. Billig må være like bra, og det har du tenkt å bevise... Siden hun beviselig kan få en BH for 129-199 kroner på enhver Lindex-butikk, (typisk halvparten av prisen på siden du linket til), mistenker jeg at hun foretrekker dyrere merker. Det ville hjeg i så fall unnet henne. Jeg diskuterer ulike utgifter hele tiden med min kone, alt fra strømregninger og mobilabonnementer til oppussing og ferier. Men undertøyet lar jeg henne ha i fred. Der krangler jeg aldri om prisen, tvert om: Jeg oppmuntrer henne heller til å kjøpe noe ekstra fint av og til... Og selv om det ikke behøver være undertøy: Alle har behov for noe de kan unne seg uten å spørre om lov. Hvis hennes er undertøy, er du heldig. Det finnes mye mere kostbare luksusvaner enn det. Finn heller noe du selv ønsker å bruke penger på uten at hun bryr seg... Med mindre det er fruen som ønsker(!) å spare penger på dette, og har bedt deg hjelpe, hadde jeg holdt fingrene av fatet. Sorry, off topic dette også. Nå skal jeg gi meg. Gå på Lindex eller H&M du, så finner du masser av billige BH'er Geir Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 70F - Hvor får en tak i dette? Hun har litt større bryster enn snittet, men jeg har aldri forestilt meg at det skulle være vanskelig å finne noe på hennes størrelse. De ser vanlige ut så for meg skurrer det litt når det er vanskelig å finne BH som passer. Uansett, hva økonomi angår, bare pengene er jobbet for selv så legger jeg meg ikke opp i hva det brukes til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå