Gå til innhold

avlytting, flinke folk på pc?

Anbefalte innlegg

hei alle dere der ute

jeg la dette innlegge inne på her får det handler i bunn å grunn om internett etc.

Min mamma er sammen med en fyr som er ekspert på data.han er kjempe flink, med ALT! å holder nå på med linux(som han kan alt i)

han er VELDIG sjalu å til tider ustabil. :dribble:

nå er han på tur for å gå et kurs der han har bare 100 % på alle prøvene.alt rett.

Mammaen min har begynt å skjekket litt rundt.å har kontaktet en anen fyr som jobber med data om å skjekke pcèn til henne.å han sa at der hadde det vært MYE rart innpå.hva det var, det vet jeg ikke... :hrm:

når jeg snakker sammen med mamma over telefon hører hun pipelyder i telefonen.uansett om hun prater i mobilen eller hustelefonen.hun lurer faktisk på om han avlytter telefonen hennes.

han har klart å kommet inn på kontoen hennes å tatt ut penger.han har gjort litt underslag tidligere å er flink på alle måter.spesielt det å prate for seg.

Han er av den typen at vist jeg hadde sett at han hadde tatt noe, så hadde han klart å gjort slik at jeg hadde tvilet på det jeg hadde sett..prater seg ut av ting.

saken er den at jeg har forklart litt til mamma at han er skummel med tanke på at han er overklok :nei: å bruker det til feile tinger. det er liksom alltid noe kluss med han. :mad:

så til dere som er ekspert på data, hvor langt kan en enkel person gå? avlytting av telefoner?avlytting i hjemme? komme seg inn på pcèn til folk.?

vist han er så gjæskli flink, hva kan han klare å gjøre?

jeg vet at han har vært inn på en anen pc i det huset de bor i .

man blir jo paranoid,synes faktisk min pc er til tider snålt ustabil?!? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mammaen din har flere gode grunner til å bli kvitt med en slik person, mener nå jeg. Veldig sjalu, ustabil og underslag er ord som ikke passer i et godt samliv.

6819516[/snapback]

nei , men saken er jo at han hadde "forandret" seg å han er sinnsykt flik å prate så han prater rundt å bort og i mente med alt.

det er som jeg sier , har jeg sett at han har gjort noe å han har pratet med meg hadde jeg tvilt på det jeg hadde sett.

fyren er veldig snill, sånn til folk ..men jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar

Det sosiale er en ting, men teknisk sett kan han gjøre alt det du sier.. Vanskelig å avlytte mobil uten videre, men datamaskiner etc etc.. Det er lett. På Hus tlf kan man enkelt plassere en "bug" der....

Endret av ysm
Lenke til kommentar

er faktisk ikke så store problemer å gjøre alt det, er utrolig hva man kan kjøpe av overvåknings-utstyr...

men hvis han gjør slikt, finnes det garantert programmvare og logger på saker som han har på sin datamaskin...

ang hvor langt han KAN gå, så er det jo en mulighet at han har kamera i alle rom, logger alt som blir gjort på alle pc`r, ha små sendere på klærne deres, sko er ett perfekt sted å gjemme sendere, overvåke mobilene (jepp, det er mulig), mulig mer også...

Lenke til kommentar

Mitt tips for hva du selv enkelt kan gjøre for å sjekke om han har lagt noe "snok" på deres pcer, er å laste ned og kjøre Hijackthis, og poste loggen her på forumet. Hvis han har lagt inn noe for å "avlytte" hva du/dere skriver, så burde det komme opp i loggen, og det er sikkert mange her som vil hjelpe deg med å sjekke dette. :)

Lenke til kommentar

Han kan gjøre mer enn du aner antakeligvis. Å ha full tilgang til alt som har med elektroniske aparater f.eks. er fullt mulig, og det vil si at han kan koble ut alarmen, han kan gå inn på alle i huset sine bank-kontoer, han kan avlytte enhver samtale, og spore hvor alle er til enhver tid.

En annen ting er at han antakeligvis er en social engineer, dvs. en som i stedet for å hacke seg inn på datamaskiner etc. prøver å lure folk til å gjøre som han vil (ofte å gi ut passord eller annen informasjon). Om det du sier stemmer, bør du virkelig sjekke ut hva han driver med. Jeg mener å ha lest at det ganske ofte blir ringt inn til folk som driver med sjekk for avlyttingsutstyr etc. av kvinner som bestiller "time" for at de skal sjekke huset, siden de mistenker at de blir overvåket.

Lenke til kommentar
Faen jeg hater sånne folk... Prøv å legge en liten felle på rommet ditt, så kan du se om noen har vært der inne, og hvis du har en pc der så kan det jo hende at han gjør noe kluss med den...

6821011[/snapback]

Ja, gjør hva MacGyver ville ha gjort:

Fest et hårstrå på døra en helg du skal bort og Moren din ikke er der. :)

Lenke til kommentar
Faen jeg hater sånne folk... Prøv å legge en liten felle på rommet ditt, så kan du se om noen har vært der inne, og hvis du har en pc der så kan det jo hende at han gjør noe kluss med den...

6821011[/snapback]

Ja, gjør hva MacGyver ville ha gjort:

Fest et hårstrå på døra en helg du skal bort og Moren din ikke er der. :)

6821057[/snapback]

May Macgyver be with you

Lenke til kommentar
Han kan gjøre mer enn du aner antakeligvis. Å ha full tilgang til alt som har med elektroniske aparater f.eks. er fullt mulig, og det vil si at han kan koble ut alarmen, han kan gå inn på alle i huset sine bank-kontoer, han kan avlytte enhver samtale, og spore hvor alle er til enhver tid.

En annen ting er at han antakeligvis er en social engineer, dvs. en som i stedet for å hacke seg inn på datamaskiner etc. prøver å lure folk til å gjøre som han vil (ofte å gi ut passord eller annen informasjon). Om det du sier stemmer, bør du virkelig sjekke ut hva han driver med. Jeg mener å ha lest at det ganske ofte blir ringt inn til folk som driver med sjekk for avlyttingsutstyr etc. av kvinner som bestiller "time" for at de skal sjekke huset, siden de mistenker at de blir overvåket.

6820998[/snapback]

hvem ringer du da?

Lenke til kommentar
Har mora di ei aning om kva som foregår her, eller?

Ho burde ta det opp med han, og si at han må slutte å snakke seg ut av ting. :p

6821234[/snapback]

vi lurer jo på det.

han er pc-geni å er veeeldig flink med å prate.mamma har pratet med han men kommer jo ingenvei, han snakker seg bort å rundt på alt.

han er helt syk når det skal sies.det har vært mye tull med både regninger,innbetalinger etc. men alltid når hun tar det opp med han kommer han med unnskyldninger om alt og ingenting.

Lenke til kommentar
hvem ringer du da?

6822900[/snapback]

Ghostbusters.

Men angående saken; snakk med Telenor og forklar det med pipelydene og kom med bekymringene dine. Presenter saken slik at du blir tatt på alvor.

Eventuelt levere PCen inn og få den sjekket av et datafirma. Muligens vanskelig å få mamma til å gå med på å levere fra seg PCen..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...