Gå til innhold

Ingen 1080p på PS3 spill enda


nacho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"even with [final hardware] in mind, reaching good frame rates at 1080p with next-gen graphics is almost impossible. Instead many developers, ourselves included, are reworking so they run at 720p. "

http://games.kikizo.com/news/200609/018.asp

 

Det er det mange her på forumet har sagt lenge, men harbarka PS3 fanboys blånekter på :yes:

6819394[/snapback]

 

Samma det, maskina kommer jo ikke før til neste år uansett...

Lenke til kommentar

Resistance: Fall of Man skal støtte 1080p.

Syns det ser kjempeflott ut for et førstepersonsspill.

Ja, og Metal Gear Solid 4 skal støttte 1080p.

Ikke småtteri det her, spør du meg.

De hev ikke inn 1080p-støtten inn for ingen grunn, de gjorde det fordi maskinen faktisk klarer det. Men i spill som blir multiplatform ligger utviklingen til grunn den svakeste maskinvaren (i disse tilfelle X Box 360) for at spillet skal bli akseptabelt på begge konsollene. Defor får de ikke utnyttet den kraftigere maskinvaren

Lenke til kommentar
Resistance: Fall of Man skal støtte 1080p.

Syns det ser kjempeflott ut for et førstepersonsspill.

Ja, og Metal Gear Solid 4 skal støttte 1080p.

Ikke småtteri det her, spør du meg.

De hev ikke inn 1080p-støtten inn for ingen grunn, de gjorde det fordi maskinen faktisk klarer det. Men i spill som blir multiplatform ligger utviklingen til grunn den svakeste maskinvaren (i disse tilfelle X Box 360) for at spillet skal bli akseptabelt på begge konsollene. Defor får de ikke utnyttet den kraftigere maskinvaren

6819581[/snapback]

2 spill er mange? Uansett er ikke 360 noe særlig svakere. Om de ville, kunne godt 360-spill kjørt 1080p også. Problemstillingen ligger vel i om det er noe å tjene på det, siden 1% av verdens befolkning har en skjerm som støtter det.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Resistance: Fall of Man skal støtte 1080p.

Syns det ser kjempeflott ut for et førstepersonsspill.

Ja, og Metal Gear Solid 4 skal støttte 1080p.

Ikke småtteri det her, spør du meg.

De hev ikke inn 1080p-støtten inn for ingen grunn, de gjorde det fordi maskinen faktisk klarer det. Men i spill som blir multiplatform ligger utviklingen til grunn den svakeste maskinvaren (i disse tilfelle X Box 360) for at spillet skal bli akseptabelt på begge konsollene. Defor får de ikke utnyttet den kraftigere maskinvaren

6819581[/snapback]

 

Vi får se når de blir releaset. Project Gotham Racing 3 skulle kjøre i 60fps, og i full 720p, men måtte nedgraderes for å få det til å gå skikkelig.

Lenke til kommentar
2 spill er mange? Uansett er ikke 360 noe særlig svakere. Om de ville, kunne godt 360-spill kjørt 1080p også. Problemstillingen ligger vel i om det er noe å tjene på det, siden 1% av verdens befolkning har en skjerm som støtter det.

 

Det er ikke noen stor kostnad å legge inn 1080p-support såvidt jeg vet.

Og det kommer flere spill, det kan jeg love deg, når første-generasjonsspill klarer det.

Det er ingen annen skjellig grunn til å tro at 360 ikke har 1080p support enn at det ville tatt for mye av maskinvaren.

Blant annet ville dette ha å gjøre med at utviklerne til PS3 har harddisk de kan bruke som ekstra texture cache, og Cell-prosessorer som er egnet til komplekse fysikkalkukasjoner og grafikkoperasjoner (particle effects etc).

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Dine meiningar er ikkje den mest konkrete kjelda.

..where a development source told Kikizo that, "even with [final hardware] in mind, reaching good frame rates at 1080p with next-gen graphics is almost impossible.

 

As it turns out, though, unless you're using the PlayStation 3 mainly as a Blu-ray movie player, you're not going to be getting much 1080p content anyway.

 

Sony has made an issue of pointing out that 1080p, which the Xbox 360 is incapable of, is the Holy Grail of "full HD". As it stands now, the only game that is running in 1080p, said Fargher, is Gran Turismo HD - a tech demo crafted by Polyphony to showcase what the system is capable of.

Men du har vel betre kjelder?

 

http://games.kikizo.com/news/200609/018.asp

Lenke til kommentar

Sjekk den andre tråden, kilde til akkurat det du spør om ;) .

 

Og når det gjelder maskinkraft:

IGN: Would it have been possible to create Resistance on anything but the PlayStation 3, like the PS2, Xbox 360 or PC, and if not, why? Have you had the idea for the game on the backburner and been saving it for capable hardware?

 

Ted Price, Founder & CEO: It would have been very, very difficult to create Resistance on any other platform. First, this game requires an incredible amount of processing power to support the large number of moving characters and objects in the levels. Every one of our characters has sophisticated AI and navigation routines running in the background. Plus, every object -- including characters -- has to access our physics and collision systems constantly. And, of course, I'm ignoring all the other processes that have to occur simultaneously to create immersive, believable environments. What a game like Resistance requires is parallel processing on a massive scale and fortunately the Cell's SPUs give us this. We can take complex and expensive systems and move them onto the SPUs, which are extremely good at number-crunching. When these systems run in parallel it means we can do more per frame and that means more detail in the game.

 

Second, the game requires more than 20 gigabytes of storage space, which means that the only viable storage medium for us is Blu-ray. We could not have fit this game on a DVD or a HD-DVD. So, yet another reason that the game could only have been created on the PlayStation 3.

 

IGN: What's the biggest misconception about developing for the PlayStation 3 thus far, and how can that misconception be changed?

 

Ted Price, Founder & CEO: That's a good question. One thing people have mentioned is that it's challenging to develop on the platform. But it's important to note that developing for any platform presents unique challenges especially when you're trying to push that platform to its limits. Developing console videogames has never been easy -- if it was, everyone would be doing it, right? On the PlayStation 3, if you can take advantage the Cell's parallel processing abilities you can do a lot more than on any other platform. But getting to that point requires focus and hard work.

 

IGN

 

 

Om Fight Night 3:

IGN: "Are the visual improvements specifically thanks to "The power of PS3" or is it simply because the developers had more time to work on next-gen hardware?"

 

b>Blank: "The answer is both. More time allows us to think about how to do things in different ways. At the same time, the PS3 is a powerful system and there are things we can do on this system that are unique. Each system has its advantages but both systems are really powerful tools that help us to make the great games we want to make. "

 

IGN-Fight Night

 

Nå er det siste spillet et multiplatform-spill. Men likevel.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Jeg trodde du mente at de skulle ha noen gode ord til Cell og utviklerne, og at det ikke var fakta. Mener du det ikke er det?

6819841[/snapback]

Jeg sier at de sier slikt for å si noe fint om selskapene som produserer det. Alt de sier i det intervjuet der er rettet mot å gjøre stort ut av Cell og Blu-Ray. Når de utvikler for disse så må de jo skryte av de også.

 

Men at spillet ikke kunne vært laget for PC og Xbox 360 ser jeg ingen grunn til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...