Nimbin Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hei, Vet ikke helt om dette er riktig fora, men forsøker likevel. Jeg går med planer om å anskaffe meg en Stue-PC som skal benyttes som en allround maskin i mitt lille hjem. Bruksområder vil være som følger: - Kobles til Plasma-skjermen og kjøre Media Center - Filserver for mediefiler - Nedlastingsmaskin (DC++/Bittorrent) - Kanskje litt lett spilling på Plasma'en Mitt spørsmål er egentlig ganske enkelt. Jeg ønsker å benytte meg av min bærbare til å styre nedlastinger og lignende på Stue-PC'en via remote desktop. Går det an å få til dette slik at det ikke vil ha noen innvirkning på Media Center funksjonaliteten? Dvs. at hvis jeg ser på en film på TV'en kan jeg fremdeles koble til med remote dekstop uten at filmen stopper? mvh -Nimbin Lenke til kommentar
thotta Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Det vil jeg tror skal gå greit, ja. Du må jo lage forskjellige brukere som du logger på med. En som logger på maskinen direkte, og ser film på plasmaen, og en annen bruker du logger på med fra lap-topen via remote desktop. Jeg vet ikke dette 100% sikkert altså, for jeg har ikke prøvd, men jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle gå. Jeg vile uansett forsøkt først før jeg hadde gått til innkjøp av et flertalls maskiner til akkurat dette formålet. Bruk av DC og streaming av store filer fra andre maskiner kan kreve litt av stue-maskinen din. Dette kan nok føre til at filmavspillingen kan bli lidende. Det vil tross alt bli brukt litt cpu og disk-aksess som filmavspillingen hadde behøvd akkurat da. Men hvis filserver-bruken vil være begrenset (mest oppbevaring, kanskje?) så tror jeg det går bra. Disk aksess-en til DC vil jo uansett være rimelig begrenset av hastigheten på linjen din, og i hovedsak bruker vel ikke P2p programmer så veldig mye cpu. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har du funnet ut om dette lar seg gjøre? Dette er funksjonalitet som jeg syns burde vært en selvfølge i Win XP MCE, men jeg har så langt ikke funnet ut hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Odie Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har du funnet ut om dette lar seg gjøre? Dette er funksjonalitet som jeg syns burde vært en selvfølge i Win XP MCE, men jeg har så langt ikke funnet ut hvordan det gjøres. 6886236[/snapback] Remote desktop er innbygd i Win XP, men det er default slått av. For å slå på gå til Control panel/System/Remote og kryss av for allow users to connect to this computer. Fungerer fint under Media center, men man får ikke sett live tv osv via remote desktop Lenke til kommentar
Nimbin Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Hei igjen, Jeg er desverre ikke aktiv nok i min egen tråd. Dette grunnet at planene om ny PC er lagt litt på is. Jeg har ikke funnet noen løsning på problemet, dog jeg har heller ikke prøvd noe mer aktivt på dette. Spørsmålet er vel egentlig: Er det mulig å ha to aktive brukere pålogget_WinXP/MCE_samtidig? Ene da koblet mot plasma, andre med remote. Hvis ikke, ser noen andre en enkel løsning på problemstillingen? mvh -Nimbin Lenke til kommentar
thotta Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Såvidt jeg vet er det ikke mulig i XP. Men i MCE er det kanskje mulig. Hvis du ikke skal kjøpe med en eneste gang, så kan du kanskje drøye an til Vista kommer, det er jo rett rundt hjørnet Her burde jo dette være mulig. Lenke til kommentar
csolevag Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Har ikke prøvd selv, men sjekk denne linken: http://riccardo.raneri.it/blog/eng/index.p...remote-desktop/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå