Gå til innhold

Utenabonnement. Hvorfor så billig?


espantoso

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sjekket at prisene på telefonene er mye billigere hos utenabonnement.no enn hos de andre nettbutikkene. Er det noen grunn til det? Selger de nye telefoner eller?

 

Jeg har en EF81 og tenkte å skaffe meg en til som "insurance", og den koster kr 2700 hos utenabonnement, mens jeg betalte kr 3220 hos amentio for to måneder siden...

Det virker litt rart i mine øyne...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra hjemmesiden:

 

UtenAbonnement.no rendyrker salg av mobiltelefoner og -utstyr uten krav til abonnementstegning eller bindingstid. Innkjøp og logistikk skjer i samarbeid med en av verdens ledende distributører i bransjen, og vi sender fra deres lager i Oslo. Som kunde hos UtenAbonnement.no er du dekket av norsk lovgivning om produktansvar, netthandel og forbrukerrettigheter.

 

UtenAbonnement.no eies og driftes av det norske selskapet Virtual Shop Management AS

 

Endret av Rakib
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte min Nokia N91 hos Utenabonnement.no forrige fredag. Pakken dukket opp på posten for et par dager siden, altså ingenting å utsette så langt. Men de har ikke mulighet til å ta kredittkortbetaling på nettsiden så de sender mobilen som oppkrav.

 

Postens kortlesere klarte ikke å lese av det slitte Visakortet mitt så jeg overførte pengene til Utenabonnement.no`s kontonr og sendte dem mail om å slette postoppkravet. Og her begynner problemene. Dette var i går, så jeg sendte en ny mail i dag hvor jeg skrev at om dette var et problem kunne de overføre pengene tilbake til meg slik at jeg kunne ordne det på en annen måte. 2 dager, 2 mailer = 0 svar. Og det dumme er at de ikke har noe tlfnummer oppgitt, men kun en mailadresse som de ikke svarer på :hrm:

 

Så mitt tips er styr unna. Greit nok, de har billige mobiler, men dukker det opp problemer så skal du slite med å få tak i dem..

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar
Bestilte min Nokia N91 hos Utenabonnement.no forrige fredag. Pakken dukket opp på posten for et par dager siden, altså ingenting å utsette så langt. Men de har ikke mulighet til å ta kredittkortbetaling på nettsiden så de sender mobilen som oppkrav.

 

Postens kortlesere klarte ikke å lese av det slitte Visakortet mitt så jeg overførte pengene til Utenabonnement.no`s kontonr og sendte dem mail om å slette postoppkravet. Og her begynner problemene. Dette var i går, så jeg sendte en ny mail i dag hvor jeg skrev at om dette var et problem kunne de overføre pengene tilbake til meg slik at jeg kunne ordne det på en annen måte. 2 dager, 2 mailer = 0 svar. Og det dumme er at de ikke har noe tlfnummer oppgitt, men kun en mailadresse som de ikke svarer på :hrm:

 

Så mitt tips er styr unna. Greit nok, de har billige mobiler, men dukker det opp problemer så skal du slite med å få tak i dem..

6915731[/snapback]

 

Synd det som sjedde deg. Jeg kjøpte allerede to telefoner etter denne tråden, og de kom to dager senere. Jeg betalte med kort på postkontoret, smertefritt.

Håper at det lar seg ordne for deg :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Postens kortlesere klarte ikke å lese av det slitte Visakortet mitt så jeg overførte pengene til Utenabonnement.no`s kontonr og sendte dem mail om å slette postoppkravet.

6915731[/snapback]

Kunne du ikke bare ta ut pengene i en minibank?

6925055[/snapback]

 

Det kunne jeg ha gjort. Kunne også tatt de ut i banken. Men måtte tilbake til skolen og hadde ikke tid til det da, og valgte derfor å overføre pengene når jeg kom hjem. Trodde ikke en slik liten fillesak skulle bli noe problem. Når en bedrift kun har email oppført som kontaktinfo forventer jeg ærlig talt at de sjekker mailen daglig, i hvert fall annenhver dag. Og det er jo heller ikke hjernekirurgi vi snakker om her, men å ta en telefon til posten eller å overføre pengene tilbake til meg.

 

Men kanskje like greit å benytte meg av angreretten her. Må være et helvete å få de til og ordne opp om det skulle være noe feil på mobilen ;)

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar

Det er da virkelig ikke Utenabonnement.no sin skyld at ditt VISA-kort ikke fungerer! Posten er virkelig håpløs å forholde seg til i disse tilfellene, så årsaken til at du ikke har fått svar er nok at Utenabonnement.no ikke har fått noe respons fra Posten ennå.

 

Ser virkelig ikke noen grunn til at nettbutikken skal få kjeft for at du ikke har orden på betalingsmidlene dine.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Må være et helvete å få de til og ordne opp om det skulle være noe feil på mobilen ;)

6926592[/snapback]

 

Har handlet mange ganger med Utenabonnement.no. Har hatt 1 retur på en Nokia 3230, det gikk helt smertefritt og jeg fikk pengene refundert i løpet av noen dager.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
På butikkerfaringer blir utenabbonement ratet til 2,7 av 6. Er vel en grunn til at folk som har kjøpt telefoner der i snitt gir de så dårlig karakter...

6927318[/snapback]

Jeg uttaler meh helt på generellt grunnlag siden jeg ikke har noe personlig erfaring med denne nettbutikken.

 

Men hvis folk gir dem dårlig karakter på samme grunnlag som han som klager på dem fordi hans VISAkort ikke virkerpå posten?!? Da er det klart at de ikke får toppscore.

 

Men jeg ville alltid være svært skeptisk til noen som driver en webshop uten å oppgi noe telefonnummer. Så vidt jeg vet (Uten at jeg er ekspert på netthandel) er de forpliktet til å oppgi et telefonnummer på websiden for å drive innenfor norsk lov.

Lenke til kommentar
På butikkerfaringer blir utenabbonement ratet til 2,7 av 6. Er vel en grunn til at folk som har kjøpt telefoner der i snitt gir de så dårlig karakter...

6927318[/snapback]

Jeg uttaler meh helt på generellt grunnlag siden jeg ikke har noe personlig erfaring med denne nettbutikken.

 

Men hvis folk gir dem dårlig karakter på samme grunnlag som han som klager på dem fordi hans VISAkort ikke virkerpå posten?!? Da er det klart at de ikke får toppscore.

 

Men jeg ville alltid være svært skeptisk til noen som driver en webshop uten å oppgi noe telefonnummer. Så vidt jeg vet (Uten at jeg er ekspert på netthandel) er de forpliktet til å oppgi et telefonnummer på websiden for å drive innenfor norsk lov.

6927411[/snapback]

 

Nå har jeg vel aldri sagt at Utenabonnement.no er en dårlig nettbutikk fordi Visakortet mitt ikke virker på posten, var i hvert fall ikke det jeg mente. Det jeg klager over er dårlig kundebehandling. Når de kun oppgir mailadresse som kontaktinfo bør det være mulig å få tak i dem på mail. Det er godt mulig det er posten som er treg her, men da kunne de i hvert fall sendt meg en mail og sagt hvordan det ligger an. Nå er jeg usikker på om de i det hele tatt har mottatt noen av de mailene jeg har sendt.

 

Selvfølgelig valgte jeg en litt knotete måte å gjøre det på, men det ble nå engang gjort på denne måten. Har selv ringt posten og slettet oppkrav på pakker jeg har sendt tidligere og det har alltid blitt ordnet samme dagen. Men nok om det, jeg venter i hvert fall fortsatt på svar.

 

Det at de ikke har noe tlfnummer er vel også litt risky ja, men er kanskje en av grunnene til at de er så billig? Sammen med en enkel nettside og ikke mulighet til å betale med kredittkort..

Lenke til kommentar
Nå har jeg vel aldri sagt at Utenabonnement.no er en dårlig nettbutikk fordi Visakortet mitt ikke virker på posten, var i hvert fall ikke det jeg mente.

Nei men det skjønte jeg også. Jeg brukte bare saken din som et eksempel. Personlig synes jeg ikke du har noen grunn til å være missfornøyd, men du opplever det sikkert helt anerledes. Og du ville helt sikkert ikke gitt dem en god karakter om du ble nødt til å si din mening ;)

 

Selvfølgelig valgte jeg en litt knotete måte å gjøre det på, men det ble nå engang gjort på denne måten. Har selv ringt posten og slettet oppkrav på pakker jeg har sendt tidligere og det har alltid blitt ordnet samme dagen. Men nok om det, jeg venter i hvert fall fortsatt på svar.
Ja det var en meget knotete måte. Om utenabo.no går med på å løse saken på denne måten vil jeg heller si at de har strukket seg lengre en det man burde kunne forvente.

Saken er nok litt mer komplisert fra leverandøren sin side en det du oppfatter. utenabo.no er kun en virtuell webshop som igjen kjøper sine telefoner og tjenester av Brightpoint.no. Det er Brightpoint som igjen står for den fysiske forsendelsen av varen. Det går altså via en del ledd her.

 

Det at de ikke har noe tlfnummer er vel også litt risky ja, men er kanskje en av grunnene til at de er så billig? Sammen med en enkel nettside og ikke mulighet til å betale med kredittkort..

Jeg ville ikke være redd for å handle der med tanke på at alle produktene sendes direkte fra importør. Men tilbake til dette med telefonnummer som mangler osv kan det være greit å tenke seg om to ganger, spesiellt med tanke på reklamasjoner osv!

Lenke til kommentar

San_Lopez: Hvis du betalte på den måten så håper jeg du avtalte det før du gjorde det.

Hvis ikke er det jo latterlig av deg uansett.

Kan ikke forvente at butikken skal stå klar å vente betaling fra alle mulige kanter fordi kortet ditt er slitt.

Og man kan heller ikke forvente svar på mail innen kort tid alltid. Mange faktorer spiller inn.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Men tilbake til dette med telefonnummer som mangler osv kan det være greit å tenke seg om to ganger, spesiellt med tanke på reklamasjoner osv!

6929090[/snapback]

 

De hadde telefonnr ute på nettsidene før og jeg har det faktisk lagret et sted. De kuttet det ut for å spare kostnader, det er igjen en av grunnene til at de som regel er blant de beste på pris i Amobil's prisguide.

 

Har som sagt hatt én reklamasjon med dem og da godtok de faktisk heving av kjøpet etter at telefonen min hadde vært inne på et helt annet verksted enn det de bruker. Dette minner ikke om dårlig kundeservice.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Hmm, snart får jeg vel se hvordan supporten deres er. Kjøpte en Benq Siemens S68 av dem for noen måneder siden. Men for 2-3 timer siden nektet den å starte opp, og den nekter fortsatt. Når jeg prøver å flashe firmware på nytt, finner ikke programvaren telefonen engang...

Lenke til kommentar
Hmm, snart får jeg vel se hvordan supporten deres er. Kjøpte en Benq Siemens S68 av dem for noen måneder siden. Men for 2-3 timer siden nektet den å starte opp, og den nekter fortsatt. Når jeg prøver å flashe firmware på nytt, finner ikke programvaren telefonen engang...

6930655[/snapback]

 

Tatt ut batteriet og satt det inn igjen?

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Hmm, snart får jeg vel se hvordan supporten deres er. Kjøpte en Benq Siemens S68 av dem for noen måneder siden. Men for 2-3 timer siden nektet den å starte opp, og den nekter fortsatt. Når jeg prøver å flashe firmware på nytt, finner ikke programvaren telefonen engang...

6930655[/snapback]

 

Tatt ut batteriet og satt det inn igjen?

 

-snubbel

6930689[/snapback]

Rundt 50 ganger, tipper jeg :-) Det er den eneste måten å få den av når den henger under oppstarten (jeg får til å slå inn pin-kode, men så henger den rett etterpå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...