Gå til innhold

Rød Canon reim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du forsøkt en fotobutikk? Eller er det en utgått modell?

6819327[/snapback]

Jeg har ikke vært i fotobutikk enda, skal ta en tur idag. jeg trur ikke det er en utgått modell, det er de reimene som Canon leverer til verstingene sine, 1D osv...hvis jeg ikke tar helt feil...?

Har også funnet reima på ebay, men lette primært etter norsk butikk

Har selv en 350D, så det blir jo som å sette et M3-emblem på en 320, men dog, likte reima jeg:)

Lenke til kommentar

Med mindre tanken er å støtte norske butikker, tror jeg ikke du tar noen sjanse ved å kjøpe den på ebay. De fleste som selger slikt der har hatt gjerne 5-50000 salg, og likevel rundt 99% fornøyde kunder, og prisen er jo utvilsomt lavere enn i norske butikker, selv inkl. frakt (som er den største delen av prisen).
Lenke til kommentar

6819327[/snapback]

jeg trur ikke det er en utgått modell, det er de reimene som Canon leverer til verstingene sine, 1D osv...hvis jeg ikke tar helt feil...?

6819609[/snapback]

Nja. 1D-reima er sort med røde kanter (som vist her, på første og beste eksempelet jeg fant http://cgi.ebay.com/MINT-IN-BOX-Canon-EOS-...QQcmdZViewItem).

Forresten er ikke alle steder det er så lurt å gå rundt med reim som roper 'jeg har 30-40.000 kroner hengene rundt halsen'.

Lenke til kommentar

Herregud, har det noe å si hvilken farge det er på reimen da? Det er en reim for svarte!

Selv om kanskje Canon leverer forskjellige til forskjellige kamera kan vel noen ha en annen reim, selv om det hører til en Canon 1D osv..

Ok, viss vi skal sammeligne i biler blir det ikke som å ha en M3 på 320 Bmw, men å ha en flott farge som bare de dyrere bilene har, og plasere det på en billigere, og det er jo bare flott og etter hva en liker selv

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
Hehe, neida har ikke noen trang til å støtte norske butikker, er bare det at jeg ser for meg at det er et voldsomt styr å bestill fra ebay...?

Har ikke bestilt noe selv ennå, men har tenkt å bestille meg en reim selv snart (dog til Nikon-kamera). Såvidt jeg har skjønt på dem som har handlet er det nesten mindre styr enn med norske nettbutikker, og frakten tar sjelden lenger tid, heller kortere. Det siste må man kanskje ta med en liten klype salt, men jeg vil ikke nøle med å kjøpe slikt på ebay. Norske butikker/nettbutikker er _grundig_ overpriset på slikt utstyr, da får det ikke hjelpe at det er slikt de tjener penger på...
Lenke til kommentar

6819327[/snapback]

Jeg har ikke vært i fotobutikk enda, skal ta en tur idag. jeg trur ikke det er en utgått modell, det er de reimene som Canon leverer til verstingene sine, 1D osv...hvis jeg ikke tar helt feil...?

Har selv en 350D, så det blir jo som å sette et M3-emblem på en 320, men dog, likte reima jeg:)

6819609[/snapback]

Min 1DIIn har ikke slik reim :)

Så det er nok ikke til en 1D, 1DII, 1DIIn

Lenke til kommentar
Herregud, har det noe å si hvilken farge det er på reimen da? Det er en reim for svarte!

Selv om kanskje Canon leverer forskjellige til forskjellige kamera kan vel noen ha en annen reim, selv om det hører til en Canon 1D osv..

Ok, viss vi skal sammeligne i biler blir det ikke som å ha en M3 på 320 Bmw, men å ha en flott farge som bare de dyrere bilene har, og plasere det på en billigere, og det er jo bare flott og etter hva en liker selv

6824210[/snapback]

Jeg vil si at en M3-logo på en 320, er et vel så godt eksmpel som fargen på lakken...men nok om det:)

Kan legge til at jeg kjøper ny fordi den gamle er ødelagt, og når jeg først skal ha ny, kjøper jeg heller en som er litt "spesiell".

Lenke til kommentar

Må si meg enig med ragamuffin, det er ikke alle steder det er det lureste å ha ei reim hvor det skriker dyrt og atraktivt kamera på lang avstand, men det kommer jo selvsagt an på hvor man ferdes og til hvilket tid på døgnet. F.eks.på mitt Nikon kamera har jeg tusjet over den knallgule Nikon logoen og sømmen (se bildet) med svart sprittusj (resultatet ble faktisk bedre enn ventet)

25322_180.jpg

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar

Det står ikke DIGITAL på reimen, så den er orginalutstyr til ett analogt speilrefleks fra Canon og kan kjøpes løst. Den røde kalles på nettet for: Canon EW-100MA Wide Neck Strap for Canon EOS SLR Cameras (RED)

Videre data:

EAN: 0082966561276, Model: 2347A001, MPN: 2347A001

Den siste er Canon's delenummer.

Har selv en rød reim, men der er noe mer anonym og skriker ikke: Kom og stjel meg.

CAWSEOSR.jpg

Lenke til kommentar

Jeg bruker også samme reim til min 20D, og jeg vet at Antonio Stasi har hatt flere slike inne. Regner med at han ikke har solgt så mange av dem, så det er bare til å kontakte ham. Ganske pen reim, synes jeg. Enig at flashy reim ikke altid er det lureste, men hva er mer flashy en påskriften CANON DIGITAL ?

Lenke til kommentar
Tja. Jeg har ett analogt eos, og den reima er ikke rød.

6825126[/snapback]

Jeg har en EOS 5 med bred, rød rem som på bildet i det første innlegget, en EOS 100 med en bred grønn rem og en EOS 1000 med smal sort rem med grå kanter. (Alle ble kjøpt brukt, så jeg kan ikke garantere at de opprinnelig fulgte kameraene.) Den røde har en "skinnlapp" påsydd på undersiden, antagelig for å hindre remmen i å skli; det har ikke den grønne. Den smale har en bred "gummilapp" til å fordele trykket på skylderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...