Gå til innhold

Hjelp og tips til kjøp av PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så jo ganske grei ut den Pcen Crownjewel...(ikke sant? :p )

6819467[/snapback]

Den er gammel sokkel, men du gjør som du vil..

Og nei, man tjener fremdeles en del på å bygge selv (blant annet at man får dagens teknologi og ikke gårsdagens, pluss at det er billigere).

Lykke til videre med kjøpet.

Lenke til kommentar
Men nahojdat, kall meg gjerne en fettnabb, men hva er en sokkel  :ermm:

6819502[/snapback]

Sokkel tilsvarer pins på CPU, feks forrige versjon av AMD var 939 og før der igjen 754, den nyeste er AM2 (940 pins om jeg ikke husker feil).

Oppsettene med AMD dere ser på er den litt eldre socket 939, den er helt ok, men AM2 er hva man kjøper med tanke på senere oppgradering nå.

Nyeste Intel som kalles Conroe (core 2) er en dobbelkjerne-prosessor og egentlig samme sokkel som forrige (775) men med nye og oppdaterte chipset i hovedkortene.

Ytelsen på de nye er bedre, spesielt Conroe som yter SYKT i forhold til pris og begge (Conroe og AM2) er et smartere valg enn eldre sokler..

Lenke til kommentar

Gå opp til ca 8000kr så får du komplett bedre system system enn butikkene klarer å matche (untatt kanskje Netshop som visstnok skal bygge alt du velger for deg for 3-400kr om du ikke vil bygge).

E6300 Prosessor (Conroe).

Hovedkort med nyeste chipset (965).

2GB DDR2 minne.

17" LCD skjerm.

200GB harddisk.

X1600XT skjermkort (beste kjøpet til under 1000kr etter min mening).

Kabinett med strømforsyning

Trådløst tast + mus

Altså full pakke..

Lenke til kommentar
Takk Crownjewel, men jeg har hørt at man tjener ikke så mye mer på bygging nå for tiden.

6819459[/snapback]

Det skjønner jeg ikke hvor du har fra men :hm:

Hvis du er villig til å kjøre til skien kan jeg montere den og du henter den dagen etter (Hvis du bor i næheten da), men du hadde jo noen venner som kunne det så hvorfor ikke la dem gjøre det ?

Du får mye mer får pengene ved å velge selv ...

Du velge E6300 og 7600GT helst x1900gt men det har de ikke på lager :thumbdown: og 2gb billig ram og et helt billig hk da du ikke trenger mer ...

Du skulle kunne greie det på 7000,- ...

Edit: Det er flere butikker enn netshop som setter sammen fior deg for en liten sum penger ...

Du kan kjøpe det G945 kortet fra ASrock til ca. 600 og det er billig for et conroe hk ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...