Scix Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Altfor lenge siden jeg skrev HTML. Nå sitter jeg å prøver å lage noe nytt til min kjære webside. Men så dukket det opp noen problemer #1 - I Firefox har jeg noen enorme lufthull over og under på siden min. Jeg bruker Linux. #2 - Før i gamle dager husker jeg at jeg jorde noe slikt når jeg byttet ut tekst med bilde i f.eks en link: HTML: <a href='link'><span>Link tekst</span></a> CSS: a#navBack { background: URL("navBack.gif") no-repeat; width: 30px; hegiht: 30px; } a#navBack span { display: none; } Men i dag ville det ikke fungere. Hele dritter forsvinner. Noen som kan si hva jeg gjør galt Link til siden Bruker denne koden for å sette header /* Kopiert fra htmldog.com */ if(stristr($_SERVER["HTTP_ACCEPT"],"application/xhtml+xml")){ header("Content-Type: application/xhtml+xml; charset=ISO-8859-1"); print "<!DOCTYPE html PUBLIC \"-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN\" \"http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd\">"; } else { header("Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1"); print "<!DOCTYPE html PUBLIC \"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN\" \"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd\">"; } edit: Litt kjapp på "Legg til" knappen Endret 7. september 2006 av Scix Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg kan fint lite om dette, men jeg la merke til at du har en skrivefeil i CSS-en din: hegiht: 30px; = heigth: 30 px; Jeg testet litt, men det hjalp ikke noe særlig på resultatet ... Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Har du prøvd å sette display:block på linkelementet? Det kan ødelegge, da, avhengig av omgivelsene til linkelementet. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Evt. fjerne nettleserens egne forhåndsdefinerte standard-marginer og -paddinger? Legg til * { padding: 0; margin: 0; } øverst i CSS-dokumentet ditt og se om det har noe å si. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Det er det første jeg gjør, kjære Mr. Berg. Men takk for tanken alikevel, for den er god... Sette display: block hjalp på linken, men siden har forsatt mye luft over og under edit: Fikk det til ved å sette dette i CSS: body { position: absolute; width: 100%; height: 100%; } Endret 8. september 2006 av Scix Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Beklager, la ikke merke til lenka til siden oppi alt det andre, så var ikke klar over det. Uansett, virker jo overmåte tungvint å måtte posisjonere body for at det skal bli som du vil, da... Lenke til kommentar
Scix Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Kunne ikke vært mer enig, men det funker. Jeg for mase litt på min favoritt venn, og se om vi kan finne ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå