Alkjeks Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg spilte Prince of Persia, da PC-en plutselig hang seg. Jeg restartet og det skjedde noe merkelig. Først blir skjermbildet rart i oppstarten: Så spør den om jeg vil starte PC-en opp normalt eller i safe mode. Hvis jeg starter normalt blir skjermen helt svart og ingenting skjer. Hvis jeg starter opp i safe mode skjer dette: Huff og huff. Mistenker skjermkortet fra første stund. Har skjekket at vifta sviver og tviler på det er varme som er problemet. Noen som har opplevd noe lignende, eller vet hva problemet skyldes? Jeg har: MSI K8N NEO4 Platinum, nF4 Ultra, S-939 hovedkort ATI Sapphire Radeon X700 PRO 256 MB skjermkort Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Har hverken sett problemet før eller vet hva det kommer av, men første tanken er virus. Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Uninstaler skjermkort drivere, last ned nyeste versjon av driverne og instaler ! kan kanskje hjelpe det da! Må bare prøv Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Har hverken sett problemet før eller vet hva det kommer av, men første tanken er virus. Men kan virus ødelegge oppstarten? Har hverken sett problemet før eller vet hva det kommer av, men første tanken er virus. Skal prøve det etter helga. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Skjermkort tipper jeg, korrupt/skadet VGA-BIOS... Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Skjermkort tipper jeg, korrupt/skadet VGA-BIOS... 6827543[/snapback] Enig med jarmo her; du har maskinvarefeil. Enten på skjermkortet, eller hovedkortet. Prøv med et annet ATI-skjermkort. Får du samme greien likevel, er det hovedkortet som er problemet. Edit: Har hatt et Sapphire Radeon X700PRO/256 selv før. Klarte å ødelegge viften på det, men det fungerte fint likevel inntil det ble for varmt; da bare slo det seg av. Svart skjerm, startet maskinen på nytt, alt OK. Tviler sterkt på at det er dét som er årsaken. Endret 8. september 2006 av cosmo03X Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Har hverken sett problemet før eller vet hva det kommer av, men første tanken er virus. Men kan virus ødelegge oppstarten? Sikkerhet som også dekker oppstart er bedre idag enn før. CIH recovery Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Skjermkort tipper jeg, korrupt/skadet VGA-BIOS... 6827543[/snapback] Enig med jarmo her; du har maskinvarefeil. Enten på skjermkortet, eller hovedkortet. Prøv med et annet ATI-skjermkort. Får du samme greien likevel, er det hovedkortet som er problemet. 6828341[/snapback] En venn av meg har ATI skjermkort som jeg skulle prøve, men det passet ikke (tror det var AGP i stedet for PCI Express) Skal se om jeg finner andre som jeg kan låne skjermkortet av. Jeg kommer tilbake når jeg har funnet ut noe mer. Takk for all hjelp sålangt Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Ok, har prøvd å installere nye drivere til skjermkortet som jeg fant på Internett, men dette kommer da opp: Står at jeg ikke kan installere skjermkortdriverne siden dataen ikke finner skjermkortdriverne... Jeg gikk inn på device manager og fant iallefall driverne der. Avinstallerte de og prøvde på nytt, men det samme skjedde. Innstalerte etterpå driverne fra cd-en jeg fikk med skjermkortet (driverne jeg hadde først) Hmm... Har ennå ikke funnet noen med PCI Express skjermkort. Alle har jo bærbar pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå