beddda Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Heisan! Sitter med et Nikon Coolpix 5700 som jeg vurdere å selge. Det som skal følge med er originalbundle + 1GB Sandisk Cf kort samt en enkel bæreveske. Hva kan jeg forvente å få for dette? Grunnen til at jeg vil selge er at jeg har lyst på Canon EOS 350D. Tar gjerne imot forslag på andre kamera i samme prisklasse. Er ikke noe særlig erfaren innen fotografering men har nettopp fått meg en liten datter som jeg vil ta bra/fine bilder av. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Dette er et kamera med mange tilhengere, men ikke forvent å få så mye penger for det. Optikken skal vist være veldig bra, så du kan reklamere for det, men legg det ut for salg som høystbydende og se. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Det finnes mange gode alternativer i den prisklassen. Mest spennende for tiden er Pentax K100D. Bildestabilisator og bedre kitzoom enn konkurransen til litt over 6k. Coolpix'en har som nevnt mange tilhengere. Den generasjone med Nikon semikompakter er av mange regnet som bedre enn de fleste andre. Den har til og med raw. Les mer om den her: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5700/ Selv om du tjener en del på hurtighet, fleksibilitet og støyfrihet med 350D, vil ikke den objektive bildekvaliteten bli bedre med 350D og kitzoom. Jeg har testet det objektivet mot en CP 8700, og sistnevnte var veldig mye skarpere. Da mener jeg ikke elektronisk oppskarping. 5700 er en eldre generasjon, men jeg tror nok optikken henger godt med på den modellen også. Derfor ville jeg heller valgt et kamera med mer kompetent optikk, eller lagt inn budsjett for bytting av den medfølgende kitzoomen til Canon. Et Pentax'et jeg nevnte leveres med en zoom som er mer kompetent enn Canons, og jeg tror nok den er minst like skarpt som semikompaktens. Prismessig vet jeg ikke helt hva du kan ta for 5700, men den bør ligge under 2k. Tiden er gått siden da, selv om kamera fremdeles leverer flotte bilder. Hastigheten er det f.eks. mange som ville slite med i dag. Har hørt om noen som har fått opp mot 2500 for 5000-modellen for et år siden, men det tror jeg er science fiction i dag. Nå koster tross alt en ny Fuji S5600 ned mot 2k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå