Gå til innhold

Nikon D50 produseres ikke mer


Anbefalte innlegg

Fikk beskjed fra en Nikon forhandler i dag at Nikon ikke produserer D50 lenger, og derfor er det ingen som har den på lager. Ser at noen har sølv versjonen fortsatt.

 

Trodde D80 skulle erstatte D70 ?

D50 hadde da en fin posisjon i markedet i den prisklassen.

Viss da ikke Nikon kommer med en ny erstatter for D50 snart da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg oppfatter opplysningene dine som ganske uholdbare. D80 erstatter D70s ja, men ikke D50.

 

Det høres for meg ganske ulogisk ut at Nikon skulle slutte å produsere D50, da dette har blitt en markedssuksess av de store.

 

Siden du ikke oppgir hvilken forhandler du var hos, og jeg oppfatter innlegget ditt en smule useriøst så syns jeg du kan heller komme tilbake når du har litt mer konstruktive kilder, og ikke "jeg-vil-spekulere" fakta ;)

Lenke til kommentar

Nikon D80 erstatter D50 og D70s. Begge produseres ut året for å dekke etterspørselen og alle på ventelister. Vår representant hos Nikon Norge var så stolt at han ringte meg personlig her om dagen for å fortelle at han hadde skaffet frem hele.... TRE D70s kit til oss! Utrolig! Etterspørselen har tatt seg kraftig opp nå som D80 er papirlansert.

Lenke til kommentar
Nikon D80 erstatter D50 og D70s.

Har du noen kilder på dette? Alle jeg har sett skriver at D80 bare erstatter D70s, hvilket også er det mest logiske siden D80 ligger i et prisleie over D70s, ikke i mellom. Hvis Nikon faser ut D50 nå, vil jeg påstå at de skyter seg selv i foten, siden det er _svært_ mange kunder som vurderer D50 som ikke vil vurdere å gi det dobbelte for en D80...
Lenke til kommentar

Synes det er pussig hvis de kutter ut 'D50'-segmentet i sortimentet sitt; D80 er jo betydelig dyrere. Hvis det da ikke kommer en ny ' begynnermodell' da. De kan ikke være på markedet med et kamera til nær 10.000 kun for huset som det rimeligste.

 

På den annen side så kanskje de kunne fått gjort noe med de stadige leveringsproblemene sine hvis de kutter den rimeligste varianten - den stjeler nok betydelig produksjonskapasitet og står sikkert for minst halvparten av alt Nikon selger av kamerahus i dag.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
På den annen side så kanskje de kunne fått gjort noe med de stadige leveringsproblemene sine hvis de kutter den rimeligste varianten - den stjeler nok betydelig produksjonskapasitet og står sikkert for minst halvparten av alt Nikon selger av kamerahus i dag.

Det er klart, men det er i så fall en veldig kortsiktig løsning... De er jo nødt til å trappe opp produksjonen for å få en varig løsning, og det innebærer antakelig nye fabrikker. Det er dårlig planlegging dersom de ikke kan fortsette å produsere en suksessmodell fordi den selger for godt. Alt. er jo å skru opp prisene da, så de ikke er så attraktive og heller tjene litt mer på hvert kamera.
Lenke til kommentar
Nikon D80 erstatter D50 og D70s. Begge produseres ut året for å dekke etterspørselen og alle på ventelister. Vår representant hos Nikon Norge var så stolt at han ringte meg personlig her om dagen for å fortelle at han hadde skaffet frem hele.... TRE D70s kit til oss! Utrolig! Etterspørselen har tatt seg kraftig opp nå som D80 er papirlansert.

6818814[/snapback]

Ole Bjørn? Han skaffet hele fire til oss :D Det er noe feil med leveringspolitikken, når representantene våre er stolte når de skaffer en brøkdel av det som opprinnelig er bestilt.

Lenke til kommentar

Hvem ellers, Afseth? :tease:

 

 

EDIT: Et svenskt hode hos Nikon Norge brukte TRE dager på å finne ut hva et søkeradapter uten varenr/produktnavn som står i deres tilbehørskatalog! Svaret fant jeg etter 25 minutter med Google (og et par telefonsamtaler til Nikon Norge) på jobb - Nikon DK-22.

Endret av ru-barma
Lenke til kommentar
EDIT: Et svenskt hode hos Nikon Norge brukte TRE dager på å finne ut hva et søkeradapter uten varenr/produktnavn som står i deres tilbehørskatalog! Svaret fant jeg etter 25 minutter med Google (og et par telefonsamtaler til Nikon Norge) på jobb - Nikon DK-22.

6822215[/snapback]

Tror jeg har snakket med samme person selv... han skyldte på tregt datasystem og brukte en evighet på å finne svar på et av to spørsmål. Det andre klarte han ikke å finne svaret på. Husker ikke nå hva det var, men det var ganske frustrerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...