redrazor Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Lyden i orginalhøyttalerene i min Mitsubishi Colt 2005 modell er mildt sagt en trist opplevelse. Er det mye arbeid (vanskelig) å bytte ut disse i noe som er litt bedre? Hva trenger jeg i så fall? Det er seks høyttalere i bilen - to i hver dør forran (en stor og en liten) og en i hver dør bak. Jeg vil ikke bytte ut CD-spilleren da denne er "integrert". Jeg er helt grønn på dette området så alle innspill hjelper Lenke til kommentar
Defus Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Siden høytalerene er i dørene vil jeg ikke si at det er en vanskelig jobb. Dørsiden er relativt enkelt å fjerne. Den er som regel festet med skruer og klips. Vær forsiktig når du kommer til klipsene og resultatet blir bra. Det første du burde gjøre er å lete på internett om du finner en plass hvor stor høytalerene er. Der etter bør du finne ut hvilken pris du tenkte deg for høytalerene. Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Siden høytalerene er i dørene vil jeg ikke si at det er en vanskelig jobb. Dørsiden er relativt enkelt å fjerne. Den er som regel festet med skruer og klips. Vær forsiktig når du kommer til klipsene og resultatet blir bra. Det første du burde gjøre er å lete på internett om du finner en plass hvor stor høytalerene er. Der etter bør du finne ut hvilken pris du tenkte deg for høytalerene. 6818954[/snapback] Jeg har googlet en del på dette emnet, men jeg finner desverre ikke noen god informasjon. Jeg har også ringt til forhandleren, men de kunne ikke hjelpe meg ift størrelsen. Jeg hadde kanskje håpet at noen her har skiftet høyttalere på nettopp denne bilen, men det er sikkert litt for optimistisk... Alternativet blir vel da å forsøke å måle med en linjal? I forhold til pris så vil jeg helst slippe unna så billig som mulig... jeg ser at man kan kjøpe ganske billige høyttalere på nett. Jeg tror uansett hva man bytter til så må det være bedre enn det jeg har. Hvis jeg skal sette en grense så kunne jeg tenke meg ca 1000 - 1500 kr... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Joda, du har helt rett. Gamlingen byttet orginal høytalerene i en bmw vi hadde, og forskjellen var som dag og natt. Selv om det var sony høytalere Tror nok du må fram med linjalen ja. Jeg husker jeg hadde ett JVC komponentsett i den prisklassen som du snakker om, som fungerte bra til å være så billig. Hvis du er villig til å betale 1500 kr settet kan du jo også se på Focal. Da får du kvalitets merke til en billig penge. Dynabel skal også ha noen billige komponentsett som skal være bra og billig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå