MagnusW Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Jeg holder på å kjøpe moped nå så jeg lurer på om noen kan svare på noen av spørsmålene mine - Hvordan går jeg fram for å få om registrert den på meg? tenker da ikke på nye skilter, men å skifte navnet den står i. - Bør jeg skrive kontrakt? Han bor langt unna og jeg kommer ikke til å møte han face til face da den sansynligvis kommer med budbil. Er det andre forhold jeg bør passe på? på forhånd takk! Endret 7. september 2006 av MagnusW Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Omregistreringen skjer på biltilsynet. Bare gå opp ditt med vognkort og diverse andre papirer. Kontrakt skaffer du fra NAF. De har en veldig oversiktlig fin kontrakt som ikke inneholder noe tull. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Omregistreringen skjer på biltilsynet. Bare gå opp ditt med vognkort og diverse andre papirer. Kontrakt skaffer du fra NAF. De har en veldig oversiktlig fin kontrakt som ikke inneholder noe tull. 6818348[/snapback] men da jeg ikke har mulighet til å møte kjøper, hvordan gjør jeg det da? må han skrive under på noe? er omregistreringsavgiften høy? Endret 7. september 2006 av MagnusW Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 - Hvordan går jeg fram for å få om registrert den på meg? tenker da ikke på nye skilter, men å skifte navnet den står i. - Bør jeg skrive kontrakt? Han bor langt unna og jeg kommer ikke til å møte han face til face da den sansynligvis kommer med budbil. Riv av en del på vognkortet. Skal vel være en "omregistreringsbit" der. Kontrakt googler du. Eller gå på NAF eller dinside.no men da jeg ikke har mulighet til å møte kjøper, hvordan gjør jeg det da? må han skrive under på noe?er omregistreringsavgiften høy? Selger mener du? ;p Men uansett, selger burde/må skrive under.. omregistrering er vel standard på en moped tror jeg, står sikkert på en nettsiden.. er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 ja, mener selger hehe. Finner ikke noe om omreg. på hverken NAF eller Biltilsynets sider.. Så jeg bør skrive kontrakt? why? ser ingen grunn til å gjøre det Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Så jeg bør skrive kontrakt? why? ser ingen grunn til å gjøre det 6818430[/snapback] Veit du hva du skal med kontrakten engang da ? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Så jeg bør skrive kontrakt? why? ser ingen grunn til å gjøre det 6818430[/snapback] Veit du hva du skal med kontrakten engang da ? 6818448[/snapback] nei... EDIT: jo, for hvis han skriver i kontrakten at sykkelen er "sånn og sånn" og den ikke er det når jeg får den så kan jeg kreve kjøpet hevet. ikke sant? Litt lurt med kontrakt kanskje Endret 7. september 2006 av MagnusW Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 nei.. EDIT: jo, for hvis han skriver i kontrakten at sykkelen er "sånn og sånn" og den ikke er det når jeg får den så kan jeg kreve kjøpet hevet. ikke sant? Litt lurt med kontrakt kanskje 6818462[/snapback] Stemmer, om sykkelen ikke var som avtalt kan du vise til kontrakten. Det samme med at han har mottat pengene. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Få han til å skrive under kontrakten og sende den med mopeden Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Få han til å skrive under kontrakten og sende den med mopeden 6818848[/snapback] ja, det er det jeg har tenkt til å gjøre. Så kan jeg skrive under å sende kopi til han... Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Omreg. ligger vel på ~570,- Kontrakt anbefales også. 6 timer etter jeg kjøpte mopeden jeg har nå, skjærte den seg pga. en stempelbit som hadde knukket, lagd riper i sylinderveggene og masse hull på toppen av stempelet. De 1200,- det kostet å reparere den, dekket han, siden vi skrev kontrakt. Endret 7. september 2006 av christer-R Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 kjøpekontrakt: http://www.bilmc.no/tillegg/kjopekontrakt.rtf salgsmelding: http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?b...5&ssbinary=true omregistreringsavgift er 572 på alle mopeder.. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...treringsavgift& Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå