henrik_s Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Heisann! Kabinettet jeg kjøpte(Lian Li PC-V800B) har montert 2 60mm-vifter i bakkant og ei 80mm-vifte i topplokket. Problemet er at hovedkortet kun har plass til en "CHA-FAN", hvordan skal jeg kople til resten. Alle er slike små 3-pins. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Finner du en plass som passer settter du den der.... musa Lenke til kommentar
pstub Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Det fins adaptere til 4-pins molex-kontakter (samme som til harddisken og DVD'en din) pluss at det fins "splittere" som egentlig gjør det motsatte. De gjør at du kan koble sammen to vifter til en kontakt. Bruk 2 av disse, så er det i boks. Problemet med denne løsningen er jo at du ikke kan styre viftene individuelt. Siste, og på mange måter beste, alternativet er jo å sette inn en viftestyring. Da kan du justere alle viftene individuelt! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Om du har flere utganger til vifter kan do godt montere de der, det har ingen ting å si! (bare husk at prosessorvifta burde du la stå på "cpu") Om du mot formodning ikke skulle ha flere 3pins viftekontakter så kan du kjøpe denne fra microplex.no: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=DI3PS&mcat=c532 (ps: frakten fra microplex er ganske voldelig ) Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Nah, det er bare én 3-pinskontakt på hovedkortet. Anyways, jeg trenger ikke de to andre, HK/CPU holder seg rundt 35-45 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå