Gå til innhold

Overgang fra 15" til 12" laptop

Andreas83

Anbefalte innlegg

Nettopp blitt student og takket være min ikke helt vakre håndskrift tenkte jeg å kjøpe meg en ultralaptop. Har en behagelig Acer 8006 15" som jeg er fornøyd med selv om batteritiden begynner å leve på siste åndedrag, samtidig som vekten gjør at jeg aldri orker å ta den utenfor døra, vis jeg ikke må.

Har vel havnet på Dell X1 eller D420, litt pga at IBM sine koster litt for mye for min lommebok.

Men etter å ha lest litt på forumet blir jeg litt usikker på om 12" er så bra, siden endel sier skjermene blir for små og tastaturet blir ubehagelig. Er treningsnarkoman så har slitt litt med senebetennelse pga aldri avslapping underarmsmuskler så ikke lyst på en pc hvor jeg må anstrenge meg for mye.

SÅ det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer med overgang fra "vanlig" pc og laptop til 12" laptop?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge synet ditt ikke er dårligog du har problemer med å lese listen skrift som du nødvendigvis får med 12" og høy oppløsning, så er det neppe et problem. Tastaturet på de ultraportable laptoppene er som regel ikke spesiellt mindre taster på, men heller mer "komprimert" ved å ha fler mulifunksjonstaster osv.

Den eneste nåten å vite om det er det rette for deg er dog å prøve det selv, så kanskje du bør ta turen innom en lokal databutikk som har lignende modeller, og spørre om de kan la deg prøve litt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hoi!

12" er mye bedre enn 15", etter min mening.

Tastaturet ser smått ut og enterknappen er mindre enn jeg skulle ønsket den var da jeg kjøpte pc-en.

Men: å skrive går som en drøm. Tastaturet passer meg bedre enn noe annet jeg har hatt. Enterknappen er perfekt plassert og jeg bommer aldri.

Dette har selvfølgelig sammenheng med min anatomi og måten jeg skriver på. Kona mi har mindre hender, men synes tastaturet mitt er for smått, så dette finner du ikke ut av før du har prøvd selv...

Forøvrig har jeg tradisjonell skjerm, 1024x768. Ingen problemer med internett eller tekstbehandling.

Veldig hendig med en pc som ikke veier mer enn to kilo, inkl dvd-spiller!

(Egentlig klarer jeg meg godt uten dvd-spiller. Den kan dog fjernes så maskinen blir litt lettere. Eller man kan sette inn et ekstra batteri der...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...